Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto do 30 tyś, benz. z możliwością instal. LPG, dobre zabezpieczenie antykoroz

giu2000 28 Lip 2014 23:57 2898 7
  • #1 28 Lip 2014 23:57
    giu2000
    Poziom 7  

    Witam,
    Poszukuję samochodu klasy średniej od biedy kompakt z dynamicznym silnikiem benzynowym, który mógłbym zagazować. Spalanie do 10-12l w cyklu mieszanym. Rocznik powyżej 2005 roku. Niezawodny z dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym!
    Sprawa nie jest łatwa, bo niby samochodów mnóstwo, ale wybrać coś sensownego to trochę jak gra w lotto.
    Mój budżet to 30 tyś złotych.
    Samochodem zamierzam jeździć 5-6 lat (stad te wyczulenie na punkcie zabezpieczeń antykorozyjnych).

    Byłbym wdzięczny za ciekawe propozycje, w szczególności za propozycję aut, którymi sami jeździcie i jesteście z nich zadowoleni.

    Przez ostatnie 2 tygodnie szukałem Hondy Accord VII. Niezawodny samochód, ale informacje o wychodzącej rdzy od użytkowników (nawet w rocznikach z 2007) skutecznie mnie zniechęciły:
    Honda Accord VII zabezpieczenia antykorozyjne, rdza :/

    0 7
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 29 Lip 2014 01:00
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Sonata IV 2,4 16V.

    0
  • Deimic One - Szkolenia
  • #4 29 Lip 2014 10:26
    giu2000
    Poziom 7  

    Szczerze mówiąc z Sonatą miałem mały kontakt. Chyba auto niezbyt popularne u nas.

    Co do Audi b7 4 1.8 T również zacząłem ją rozważać. Ktoś z Państwa jeździ takim autkiem? co najczęściej się w nim psuje.

    Przyznam się, że na mojej liście jest jeszcze:
    Volvo s40/v50 II 2.4 170km lub 140km manual - pewien mechanik mi powiedział, że to słabe auto, często reperuje te volva ... co kurde zaprzeczyło wszystkiemu co o nim piszą.
    Drugi minus auta.. bardzo mało miejsca. Kolega (190cm) mi mówił, że mało miejsca jest nawet z przodu, miał odsunięty fotel do tylu na maksa i ledwo siedział (chociaż to mogę sobie sam sprawdzić w pierwszym lepszym komisie).
    Plusy: fajny silnik, dobre zabezpieczenie antykorozyje, płyta podłogowo jak w focusie II (części tanie) :)

    Honda Accord VII 2.0 155km - gdyby nie ta rdza to bym się nawet nie zastanawiał (duzy minus)

    Volvo s60 2.4 170km lub 140 manula

    Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC (141KM)
    Z tego co czytalem na forach, niedocenione auto. za tą kasę miałbym całkiem młody rocznik np 2010 i problem z rdzą zlikwidowany :)

    0
  • #5 29 Lip 2014 14:33
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Chcesz długo pojeździć na gazie , to raczej unikaj silników turbo.
    Optymalnie do tej klasy wozu min 2,0 i 140KM wzwyż

    0
  • #6 29 Lip 2014 22:08
    zed71
    Poziom 22  

    co do cruze- silnik 1,8 z opcją k7 jest fabrycznie dostosowany do zasilania lpg (wzmocnione gniazda i zawory) i bardzo dobrze daje sobie rade z tym samochodem (samochody bez tej opcji bardzo rzadko występują). cały cruze jest pochodną opla astry i wiele czesci jest zamienna - bez problemu dostaniesz czesci ekspoatacyjne. co prawda nie jest to poziom cen daewoo (poprzednie modele chevroleta) ale dalej jest to dość tanio (na poziomie cen opla). na szczescie czesci zamienne są mało kiedy potrzebne ;)

    0
  • #7 15 Sie 2014 21:00
    tzok
    Moderator Samochody

    giu2000 napisał:
    Audi b7 4 1.8 T
    Ta literka T i LPG oznacza, że tanio nie będzie...
    giu2000 napisał:
    Volvo s40
    Zasadniczo to Focus II.
    giu2000 napisał:
    Chevrolet Cruze 1.8 16V DOHC (141KM)
    (...) miałbym całkiem młody rocznik np 2010 i problem z rdzą zlikwidowany
    Żebyś się z tą rdzą nie zdziwił.

    0
  • #8 16 Sie 2014 16:22
    Macosmail
    Poziom 33  

    1.8T bardzo dobrze sprawuje sie na LPG. Potrzebny odpowiednio wydajny reduktor, szybkie/ precyzyjne wtryskiwacze i oczywiście ogarnięty instalator, ale te silniki są dość popularne wiec z tym nie ma problemu. I można robić duże przebiegi. Nie ma żadnych problemów, ani dodatkowych kosztów. O turbosprężarkę nie ma co sie martwić, gdyż w tych silnikach są one bardzo wytrzymałe i w ogóle można o niej zapomnieć :). Opinia nie zasłyszana, przeczytana tylko oparta na doświadczeniu najbliższej rodziny. Co innego 2.0TFSI tu już są koszty. Zabezpieczenie antykorozyjne w Audi zawsze było bardzo dobre choć im nowsze tym gorsze.

    0