Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

sernikos 29 Lip 2014 11:00 6597 7
  • #1 29 Lip 2014 11:00
    sernikos
    Poziom 13  

    Witam

    Wiem, że było już mnóstwo podobnych tematów.
    Niestety problem wody w kabinie dopadł i mnie. Jako, że przeszukałem setki stron i nie znalazłem konkretnych odpowiedzi, a poradziłem sobie z tym zagadnieniem, postanowiłem założyć osobny temat.

    Więc do rzeczy:

    Lubię robić wszystko dokładnie, a żeby mieć konkretny wgląd na skalę problemu postanowiłem rozebrać całe wnętrze mojego scenica.
    Wszystko widać na zdjęciach.

    Pierwszym problemem z jakim się zmierzyłem były zatkane odpływy szyberdachów (posiadam dwa). Rozwiązanie było dość proste.
    Po zlokalizowaniu zakończeń wężyków odprowadzających wystarczy je udrożnić (przepchać drutem, przepłukać wodą pod ciśnieniem, jak kto woli :) )
    Miejsca, w których znajdują się owe punkty zaznaczyłem na zdjęciach.

    Następną sprawą było usunięcie nieszczelności korka technologicznego pod nogami pasażera. (zmurszała uszczelka wystawała bokiem)
    Po dokładnym wyczyszczeniu i odtłuszczeniu, wkleiłem na silikon.

    I teraz gwóźdź programu!

    Po wszystkich wyżej wymienionych zabiegach, biorę wąż ogrodowy i leję...
    Ku mojemu zdziwieniu po dłuższym czasie (ok. 5 minut lania wody) wewnątrz pod nogami pasażera robi się kałuża!
    Długo szukałem miejsca przecieku, ale udało się :D

    Problemem była " uszczelka" w ścianie grodziowej, przez którą przechodzi króciec odpływu klimy!
    Dlaczego biorę słowo uszczelka w cudzysłów? Ano dlatego, że w moim mniemaniu nie zasługuje ona na to miano. A już na pewno nie w tym konkretnym przypadku!
    Oryginalnie wykonana jest z pianki poliuretanowej!
    Na zdjęciach pokazałem miejsce na podszybiu, które należy uszczelnić. ( w moim przypadku użyłem uszczelek do okien oraz silikonu)
    Ta nieszczelność powodowała, że po ścianie grodziowej (zamiast odpływami podszybia) leciał wodospad!
    Po pewnym czasie uszczelka z pianki :) o której pisałem wyżej nasiąkała i woda płynęła do wewnątrz.
    Muszę dodać, że króciec odpływu klimy ma ok. 15mm. średnicy a otwór w ścianie grodziowej ok. 50mm.!
    Wnioski nasuwają się same ;)

    Teraz trochę zdjęć :

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.





    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

    Megane Scenic I 1998 rok - Woda w kabinie oraz parujące szyby.

  • #2 29 Lip 2014 12:27
    Hary4484
    Poziom 8  

    Dzięki za szczegółowy manula, mam ten sam problem i dzięki Tobie chyba się za to wezmę. Pozdr

  • #3 29 Lip 2014 13:05
    sernikos
    Poziom 13  

    Proponuję nie zwlekać! W moim przypadku przy poważnej ulewie jazda była praktycznie niemożliwa! Zero widoczności z powodu zaparowanych szyb, pomijam smród...

    Gdybyś miał jakieś problemy, pisz śmiało! Rozebrałem i złożyłem całe wnętrze :) Chętnie pomogę ;)
    Pozdrawiam!

  • #4 26 Lut 2016 00:02
    chf1
    Poziom 8  

    a co może być powodem zbierania się wody w okolicach wewnętrznego światła na środku ? zaznaczam , że auto nie posiada szyberdachu

    Dodano po 1 [minuty]:

    a co może być powodem zbierania się wody w okolicach wewnętrznego światła na środku ? zaznaczam , że auto nie posiada szyberdachu

    ps jak dostać się pod podsufitke ?

  • #5 26 Lut 2016 00:37
    marek49ae
    Poziom 22  

    Uszczelka anteny. Podsufitka jest na zatrzaskach, kołkach, spinkach. Zależy jak kto woli, podważać, odchylać, odciągać i zejdzie.

  • #6 31 Mar 2017 21:38
    bruderr
    Poziom 13  

    Witam. Opis ciekawy i bardzo przydatny dzięki zdjęciom. Też walczę od jakiegoś czasu z wodą pod nogami. Mam nieco młodszego "szczeniaka" rok produkcji 2000 i dwa szyberki. Wszystko fajnie jak nie pada... Gorzej jak pojawi się choćby odrobina deszczu, wtedy z podsufitki zarówno po lewej jak i prawej stronie przy styku ze słupkami robi się rynna oprowadzająca wodę na podłogę... Odpływy mam wyczyszczone i drożne na 100% (sprawdzone pod ciśnieniem), gumowe zaślepki na ich końcach tymczasowo zablokowałem tak aby nie blokowały prześwitu odpływu . Wydawało mi się również, że szyby były nieco poniżej dachu więc je podniosłem na śrubach montażowych, ale to też nie pomogło. Przekopałem chyba już wszystkie fora i jedyne co znalazłem to "przeczyścić odpływy!". Miał może ktoś podobny problem? Mam wrażenie, że uszczelka okalająca szybę szyberdachu puszcza zbyt dużo wody i odpływy nie dają rady tego odprowadzić. Co robić żeby pozbyć się problemu? Jazda bez wygłuszenia robi się powoli męcząca...

  • #7 13 Lip 2017 23:31
    Kryminator
    Poziom 8  

    Witam.

    Ten sam problem scecnic lift rocznik 99 2 szyberki. Jestem na etapie czyszczenia odpływów bo ewidentnie woda stoi i nie schodzi.
    Zauważyłem tez że uszczelka na szyberku mocno sparciała....
    Dodatkowo zauważyłem nieszczelność między uszczelką na lewo od odpływu nad głową kierowcy a szyną aluminiową na szybę szyberdachu.
    Czytałem gdzieś na forach że podczas czyszczenia zdarza się wysunięcie wężyka z odpływu. i efekt będzie praktycznie ten sam.

    Rozkręcając podszybie zauważyłem że uszczelka pod klapką maxpersona już praktycznie nie istnieje...

    Daj znać czy rozwiązałeś problem bo prawdopodobnie czeka mnie wymiana uszczelek przy szyberkach i mam prolem z tylnym szyberkiem jak go otworze to nie chce sie zamknac jak by coś go blokowało...

  • #8 20 Sie 2017 21:55
    bruderr
    Poziom 13  

    Moja wypowiedź z innego forum:
    "Z braku czasu długo tu nie zaglądałem. Generalnie problem rozwiązałem , a dla potomnych podsumowanie:

    Producentem szyberdachu tak jak wspomniał Kolega powyżej jest firma Webasto. niestety tak mają skonstruowaną umowę, że nikt poza serwisem Renault nie ma dostępu do tych części. Dodatkowo sama uszczelka nie występuje, a cała szyba to koszt ok 1400 zł. Sugestie z innych for, że uszczelka przy szybie nie jest gumowa podsunęła mi pomysł, aby porządnie ją natłuścić. Trochę szukania i okazało się, że idealny do tego będzie smar silikonowy CX80. Dla wygody i najlepszego efektu najlepiej jest zdemontować szybę (po dwie śruby na imbus ka krótszych bokach). Przed nałożeniem smaru należy oczyścić uszczelkę. UWAGA!! czyścić na sucho! Ja jedną umyłem, i potem nie wchłaniała smaru, a z drugiej wykruszyłem co się dało poprzez "pocieranie" uszczelki prętem śrubokręta (nie ostrą krawędzią). Smar najpierw nakładałem śrubokrętem ale słabo szło więc zmieniłem narzędzie na palec Smile Czas jaki poświęciłem na każdą szybę to ok 50 min nakładania i wcierania, wmasowywania smaru w uszczelkę. Efekt widoczny był od razu. Uszczelka zrobiła się wyraźnie grubsza.
    Niestety po tej operacji przedni szyber dalej przeciekał.

    Długie godziny szukania w necie czegokolwiek doprowadziły mnie do serwisu szyberdachów i ogrzewania Webasto z Poznania, firma z dużym doświadczeniem i konkretny gość na którego trafiłem. Krótka rozmowa telefoniczna rozwiała moje wątpliwości. Konstrukcja szyberdachu w tym modelu jest na tyle zrypana, że wypacza się mocowanie szyb, co sprawia, że szyba nie dokładnie przylega do dachu i zbyt dużo wody przedostaje się za uszczelkę, a skutek tego znamy... W takim przypadku nawet wymiana szyby na nową nic nie da, bo i ta nie będzie przylegała. Proponowane rozwiązania problemu jakie usłyszałem:
    1. Zakleić szyber silikonem.
    2. Zakleić szyber klejem do szyb.
    3. Dokleić zwykłą uszczelkę okienną.

    Dwie pierwsze opcje potraktowałem jako ostateczność i spróbowałem z trzecią. Na próbę dokleiłem uszczelkę do przedniej długiej i po połowie długości krótkich krawędzi i?? SUCHO!! Nawet ostatnie ulewy nie przeszły do środka. Uszczelkę należy dokleić do blachy dachu dokładnie ją wcześniej odtłuszczając najlepiej benzyną ekstrakcyjną.

    Efekt jaki udało się osiągnąć po mojej walce:
    1. Sucho w samochodzie.
    2. O wiele wiele ciszej! Wcześniej od prędkości 110 km/h i więcej jechały z nami dwa klekoczące bociany na dachu i było tak głośno, że nie dało się rozmawiać, a teraz piękna cisza nawet przy 140!!"

    I Link do dyskusji: http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=255828&highlight=

    Pozdrawiam i powodzenia! Proponuję, jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś wyciągnąć wszystko ze środka (fotele, wykładzinę i wygłuszenie) i wszystko wysuszyć. Ja przez dwa tygodnie jeździłem "gołym" szczeniakiem. Było trochę głośno ale przynajmniej mam pewne że nie wożę zbędnej wody.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME