Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterowanie a radiolinia Proxima

29 Jul 2014 12:59 1641 5
  • Level 10  
    Witam. Nie znam się na elektronice, ale czasem lubię samemu coś pogrzebać. Ostatnio wymyśliłem, że spróbuję zaprogramować pilota od bramy z oddzielnym sterownikiem i sterować wiatrakiem.
    Na zdjęciu moje połączenie:
    Sterowanie a radiolinia Proxima

Sterownik NW2 jest kompatybilny z pilotem FIX2, którym otwieram bramę wjazdową, wiec tutaj wszystko powinno działać.

Zaprogramowałem pilota w trybie bistabilnym jak pisało w instrukcji, jednak słyszę "przeskakiwanie" przekaźnika a wiatrak nie działa.

Co robię źle? Prawdopodobnie wina leży bo złej stronie podłączenia wszystkiego.
    Próbowałem samemu dojść do tego, aby zrozumieć o co w tym chodzi, lecz nie dałem rady i postanowiłem zapytać tutaj. Jeśli tylko wiatrak zadziała będę chciał w przyszłości zrobić sobie takie "pseudo"sterowanie listwą ledową w pokoju

Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • Level 10  
    Zmusiłeś mnie do myślenia, naprawdę. Rozumiem, że zasilanie nie pójdzie z radiolinii, tylko muszę go oddzielnie zasilić. Czy to rozwiązuje problem? Przekaźnik daje impuls na wiatrak, tylko czy takie połączenie zadziała? Rozumiem, że tryb bistabilny, który zaprogramowałem jest dobry, gdyż nie zależy nam na pojedynczym impulsie tylko na jakby zmianie sygnału do momentu kolejnego impulsu (na zasadzie włącz/wyłącz).
    Pytanie tylko gdzie w obwodzie wpiąć radiolinie, gdyż po podłączeniu zasilania do wiatraka będzie działał cały czas. Prawdopodobnie na jednym kablu z wiatraka.
  • Helpful post
    Level 12  
    Połącz zgodnie z poprawkami
    Warunek wiatraczek musi być na 12V/DC Sterowanie a radiolinia Proxima
  • Level 10