Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 1,6 16v 103KM - Szarpanie silnika przy 3000rpm TYLKO na LPG

29 Lip 2014 18:22 3270 3
  • Poziom 10  
    Witam forumowiczów,
    mam kłopot ze swoim Stilo 1,6 16V 103KM 2005r z instalacją LPG firmy Tartarini zamontowaną przy zakupie auta w salonie Fiata.

    Zaznaczam, że opisane poniżej zjawisko występuje tylko podczas jazdy na LPG a nie na benzynie.

    W momencie gwałtownego przyspieszania obojętnie na jakim biegu silnik szarpie w okolicach 3000rpm po czym po przekroczeniu tej wartości do ok 3200-3300 szarpanie ustępuje i silnik dalej przyspiesza przy czym odnoszę wrażenie że jakby te przyspieszenie nie było tak dynamiczne jak być powinno.
    Jeżeli przyspieszam spokojnie też pojawia się szarpanie ale dużo mniej gwałtowne i jakby regulacją nogi na gazie mogę przejść niemal niezauważenie przez te szarpnięcia.
    Wystarczy jednak że przełączę na benzynę i jak ręką odjął - przyspieszenie jest równe i dynamiczne na wszystkich wartościach obrotomierza. Chwilę później mogę przełączyć na LPG i znów od razu praktycznie to samo.
    Dodatkowo na desce rozdzielczej pali się komunikat Check Engine a po podłączeniu do komputerka błąd brzmi "System too rich". Wiem, że przy instalacji gazowej ten błąd występuje bardzo często ale co dziwne po jego usunięciu pojawił się on od razu po ponownym uruchomieniu silnika. Gdyby wszystko było absolutnie ok błąd powinien zniknąć przynajmniej na jakiś czas - dobrze mówię czy się mylę?
    Kilka dni temu wymieniłem filtr powietrza ale to niestety nic nie pomogło. Za ok 2 tygodnie jadę na wymianę oleju, filtra oleju i nie wiem czy po drodze nie zajechać na regulację gazu i wymianę filtra gazu. Czy ktoś z kolegów ma jakiś pomysł na to co może dolegać mojemu Stilo?
  • Poziom 12  
    Przy sekwencyjnej instalacji gazowej nie ma prawa świecić się "check engine". Ten błąd może sugerować, że żywot listwy wtryskowej LPG dobiegł końca i przy pracy na LPG po prostu gaz zalewa silnik. Należy wykonać diagnostykę silnika pod kątem pracy sondy lambda. Następnie można próbować regulacji LPG i jeśli nie przyniesie ona efektu to tak jak wyżej pisałem - listwa wtryskowa do wymiany.
  • Moderator Samochody
    msikorski napisał:
    Wiem, że przy instalacji gazowej ten błąd występuje bardzo często ale co dziwne po jego usunięciu pojawił się on od razu po ponownym uruchomieniu silnika. Gdyby wszystko było absolutnie ok błąd powinien zniknąć przynajmniej na jakiś czas - dobrze mówię czy się mylę?
    Masz totalnie rozjechane adaptacje sterownika wtrysku benzyny, musisz je skasować i pojeździć trochę na benzynie. Instalacja gazowa do remontu, wymiana filtrów to za mało. Zapewne regeneracja albo wymiana parownika i być może wtrysków LPG. Na przyszłość - instalację LPG trzeba regularnie serwisować co 15-20 tys. km lub raz w roku. Od czasu do czasu (powiedzmy raz w miesiącu) warto się też przejechać z 50km na benzynie.

    Ten błąd jest niejednoznaczny, różnie dobrze na gazie możesz mieć mieszankę za ubogą (i tak pewnie jest), więc sterownik wydłużą czas wtrysku, aż doszedł do granicy wzbogacania. Przy 3000 rpm możliwe, że Ci zaczyna brakować LPG i przełącza się na benzynę i stąd chwilowe szarpanie.
  • Poziom 16  
    Sprawdz dizałanie sondy lambda. Masz za bogato ustawiony gaz, albo parownik ma sparciale membrany i za duż gazu puszcza.