Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika

MichalSG 30 Lip 2014 09:56 8733 53
  • #1 30 Lip 2014 09:56
    MichalSG
    Poziom 9  

    Eksploatacja samochodu nie przyszarzała na tyle problemu abym codziennie zaglądał pod maskę. Pożyczyłem jednak samochód na parę dni koledze z pracy on jednak przezornie zajrzał pod maskę a tam było pełno waty na silniku a izolacja przyklejona pod maską była porwana. Serwis upiera się, że do samochodu dostały się szkodniki i liczy na zyski z wymiany. Jednak sprawa nie jest tak oczywista. może jakiś element rozrywa te poszycie a serwis nie widzi problemu. A Wy jak myślicie, czy może to być jakiś element silnika, czy rzeczywiście jakiś stwór w środku wyciągnął całą watę ze środka? Samochód nie jest garażowany - stoi pod blokiem.

    0 29
  • #2 30 Lip 2014 11:25
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    Gdyby to był element silnik (np. wada projektu) to działoby się to także w innych autach tego typu. Wniosek jest taki, że to jakieś zwierzę dostało się pod maskę.

    0
  • #5 31 Lip 2014 00:03
    genek1000
    Poziom 28  

    milejow napisał:
    MichalSG napisał:
    Serwis upiera się, że do samochodu dostały się szkodniki i liczy na zyski z wymiany

    I ma rację.

    Całkowitą :D

    0
  • #6 31 Lip 2014 05:58
    MichalSG
    Poziom 9  

    Samochód stał pod blokiem a nie w lesie. Gdyby w bloku były gryzonie to lokatorzy by zareagowali. Może podczas poprzedniej naprawy z ktoś z serwisu uszkodził materiał a temperatura zrobiła swoje. Rzadko kiedy producent przyznaje się do wad fabrycznych danego modelu więc tutaj też może nie mówić prawdy. Firma posiada też inne pojazdy i tam nic jakoś nie weszło. Musiało by zgłosić się na raz kilku posiadaczy z tą samą wadą aby uznać ją za produkcyjną. Gdyby bardziej drążył temat to serwis pewnie by zadbał o to by ktoś "znalazł" winowajcę. Także sytuacja nie do wybrnięcia.

    0
  • #7 31 Lip 2014 10:11
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    MichalSG napisał:
    Samochód stał pod blokiem a nie w lesie. Gdyby w bloku były gryzonie to lokatorzy by zareagowali. Może podczas poprzedniej naprawy z ktoś z serwisu uszkodził materiał a temperatura zrobiła swoje. Rzadko kiedy producent przyznaje się do wad fabrycznych danego modelu więc tutaj też może nie mówić prawdy. Firma posiada też inne pojazdy i tam nic jakoś nie weszło. Musiało by zgłosić się na raz kilku posiadaczy z tą samą wadą aby uznać ją za produkcyjną. Gdyby bardziej drążył temat to serwis pewnie by zadbał o to by ktoś "znalazł" winowajcę. Także sytuacja nie do wybrnięcia.


    Ja myślę, że to szajka rumuńskich szabrowników izolacji przysłanych przez fabrykę Dacia dokonała ogołocenia aby wyłudzić od Ciebie okup za naprawę.

    0
  • #8 01 Sie 2014 22:34
    tzok
    Moderator Samochody

    MichalSG napisał:
    Samochód stał pod blokiem a nie w lesie.
    W miastach jest pełno kun i kotów. To ich typowa zabawa, ciesz się, ze na izolacji się skończyło, bo potrafią poprzegryzać przewody, lubią zwłaszcza zapłonowe. Dostępne są elektroniczne odstraszacze (akustyczne) jak i chemiczne środki odstraszające, niektórzy wieszają pod maską kostkę do WC, podobno też skuteczne. Mi załatwiły wygłuszenie ściany grodziowej (trudne do wymiany) i maski, do tego czasem znajdowałem pod maską a to szczątki jakiegoś ptaka, a to kawałki chleba albo skrawki słoniny - też mieszkam na osiedlu w centrum miasta.

    MichalSG napisał:
    Gdyby w bloku były gryzonie to lokatorzy by zareagowali.
    To nie są gryzonie tylko koty i kuny, ludzie je jeszcze sami dokarmiają (bezpośrednio lub pośrednio - dokarmiając ptaki i wyrzucając śmieci). Jedna z moich sąsiadek to chyba więcej wydaje na żarcie dla tych sierściuchów niż dla siebie...

    0
  • #9 02 Sie 2014 06:07
    MichalSG
    Poziom 9  

    Producenci powinni dbać o to aby nic nie mogło dostać się do środka. Budowa komory silnika nie musi zapewniać przecież pełnej szczelność, ale konstrukcja nie powinna pozwalać na dostawanie się jakichkolwiek zwierząt do wnętrza pojazdu, a szczególnie silnika. Tak czy sią jest to wadą konstrukcyjny pojazdu.
    Izolacja mogła być też źle zamontowana i opadając na silnik ulegała zniszczeniu.
    Gdyby naprawa była droższa można byłoby poprosić jakiegoś eksperta, być może stwierdziłby, że jest to usterka mechaniczna.

    0
  • #10 02 Sie 2014 09:43
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Takie uszczelnienie kosztuje, a i tak większość użytkowników pod maskę nie zagląda (lub nie ma zaglądać), zostawiając to ASO. Po co więc montować jakieś dodatkowe gadżety?

    0
  • #11 02 Sie 2014 12:05
    tzok
    Moderator Samochody

    MichalSG napisał:
    Izolacja mogła być też źle zamontowana i opadając na silnik ulegała zniszczeniu.
    Strasznie teoretyzujesz - bardzo mało prawdopodobne, nie ma tam nic co mogłoby ją uszkodzić nawet jakby opadła na silnik.

    Załóż sobie osłony pod silnik to utrudnisz życie zwierzakom ale ciężko się przed nimi obronić. Poza tym osłony pogarszają chłodzenie silnika. To jest Dacia - miało być tanio.

    0
  • #12 02 Sie 2014 12:41
    kkknc
    Poziom 42  

    Zdjęcia nie zrobiłeś więc zostaje gdybanie. Ale popieram kolegów opowiadających się za zwierzakami. Zwrócić też uwagę że Dokker do słupka A to Lodgy. Więc troskę już tego naprodukowali i nie było problemów.
    Co do taniochy w Daci to bym plemizował. Lepiej wyposarzony i bezpieczniejszy Fiorino po rabatach wyszedł mnie taniej od Dokkera.

    0
  • #13 03 Sie 2014 05:23
    MichalSG
    Poziom 9  

    kkknc napisał:
    Co do taniochy w Daci to bym plemizował. Lepiej wyposarzony i bezpieczniejszy Fiorino po rabatach wyszedł mnie taniej od Dokkera.

    Nawet teraz jest promocja na tego Fiata. Jednak szef liczył na to, że skoro Dacia współpracuje z Renault to i silnik i caly samochód będzie mniej zawodny niż Fiat.

    0
  • #14 03 Sie 2014 09:54
    binkom
    Poziom 14  

    Witam.
    Uśmiałem się po pachy - Dacia i Reno mniej zawodne od Fiata ???
    A silniki Reno to totalna porażka - DCi, belka skrętna zawieszenia, elektryka itd..
    A królowa serwisu toż to Reno.
    Pozdrawiam
    Paweł

    0
  • #15 04 Sie 2014 13:51
    MichalSG
    Poziom 9  

    binkom napisał:

    A silniki Reno to totalna porażka - DCi, belka skrętna zawieszenia, elektryka itd..

    Omawiany model ma silnik MPI - benzynowy.

    0
  • #16 04 Sie 2014 15:42
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    MichalSG napisał:
    binkom napisał:

    A silniki Reno to totalna porażka - DCi, belka skrętna zawieszenia, elektryka itd..

    Omawiany model ma silnik MPI - benzynowy.


    To nie zmienia faktu, że Dacia to produkt dla uboższych klientów. Piszesz, że producent powinien zadbać o wiele rzeczy - owszem robi to, ale dla tych kórych stać na to.

    0
  • #17 06 Sie 2014 20:25
    MichalSG
    Poziom 9  

    Zdjęcie kawałka zniszczonej izolacji
    Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika
    Zabrudzenia silnika wyglądają na typowe.
    Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika

    0
  • #18 06 Sie 2014 20:30
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli chodzi o "prestiż" czy poziom marki to Renault=Fiat=Opel=Skoda, to wszystko są marki budżetowe, jednak Renault zdecydowanie robi najbardziej przekombinowane samochody spośród wymienionych i ma największe koszty naprawy.

    Dacia to więc tania marka taniej marki. Fiat przez pewien czas do takich celów korzystał z marki Zastava (Zastava Z10 = Fiat Punto Classic) ale pomysł zarzucili.

    MichalSG napisał:
    Zabrudzenia silnika wyglądają na typowe.
    Bardzo typowe - na osłonach silnika widać nawet ślady łap i charakterystyczne mazy od sierści... miałem tak w Fiacie, Oplu i Skodzie i to mimo pełnej osłony pod silnikiem. Powiem więcej - jak masz pecha i trafi Ci się młody kot to on nie ucieknie i bywa że wkręci go w między koła pasowe - wtedy dopiero jest "wesoło".

    0
  • #19 17 Sie 2014 12:25
    kkknc
    Poziom 42  

    Plusem Daci jest to, że tam pakują stare sprawdzone i odchudzone, że wszystkiego podzespoły. Konstrukcyjnie wywodzące się z lat 80/90. Więc czego nie ma to się nie zepsuje. Silnik trwały i sprawdzony nie ma nawet EGR, co dziś się już nie zdarza w żadnym samochodzie. Silnik wolno ssący ma tylko podstawowe czujniki CKP, TPS, MAP i temperatura silnika.
    Więc można to naprawić przysłowiowym młotkiem i przecinakiem. Chociaż nowsze modele są już bardziej skomplikowane. Jednostki doładowane są tak samo skomplikowane pod względem czujników jak inne u ze stajni Reno.

    0
  • #20 17 Sie 2014 21:32
    MichalSG
    Poziom 9  

    Izolacja zamontowana. Po 4 dniach od montażu jak sprawdzałem nie zauważyłem żadnych uszkodzeń.
    Czy warto ją montować ponownie jakby znów ją coś zaatakowało, czy szkoda pieniędzy?

    0
  • #21 18 Sie 2014 11:24
    tzok
    Moderator Samochody

    Warto założyć odstraszacz kun, bo następnym razem to może być nie izolacja, a np. jakaś wiązka elektryczna...

    Sama izolacja trochę wycisza, nie jest niezbędna.

    0
  • #22 19 Sie 2014 12:54
    sq6fmy
    Poziom 22  

    Tania kostka do kibla i problem kun/fretek/tchórzy znika. Osobiście sprawdzone, u mnie tylko chleb znosiły. W drugim aucie wygłuszenie sciany grodziowej było na całym silniku.

    1
  • #23 13 Sty 2015 08:12
    MichalSG
    Poziom 9  

    Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika
    Po jakimś czasie nowa izolacja też ulega degradacji. Plastikowe zatrzaski nie są w stanie utrzymać materiału na miejscu. Cała izolacja rusza się i rozrywa materiał o metalowe uchwyty. Element ten jest po prostu jest źle wykonany i tym samym stwarza poważne zagrożenie dla silnika tego samochodu. Zwalanie na szczury, myszy itp. jest bezpodstawne ponieważ jest to wada konstrukcji i sposobu mocowania. W 17 letnim Fordzie Fieście izolacja wygląda dużo lepiej niż pół roku po wymianie w Dacii.

    0
  • #24 13 Sty 2015 08:59
    Harley883
    Poziom 13  

    Postaw łapke na myszy na silniku z kawałkiem chleba na noc.Miałem podobnie i jeszcze woził się za darmo, rano leżała mysz na łapce już martwa.

    -1
  • #25 14 Sty 2015 07:37
    MichalSG
    Poziom 9  

    Ten test nie będzie miarodajny w środowisku, w którym są szczury, myszy i inne gryzonie. Jak coś się złapie to dalej nie wiadomo będzie czy ten okaz był już w komorze silnika czy tylko przechodził obok i zwabił go zapach przynęty. Po za tym jaki miałbym cel specjalnie zwabiać gryzonie do swojego samochodu. Rodzice posiadają też 17 letni samochód i w nim izolacja wygląda dużo lepiej niż w tym modelu, a oba samochody bywają w tych samych miejscach. Uszkodzenia izolacji występują tylko w miejscach metalowych uchwytów co świadczy o tym, że plastikowe spinki nie trzymają jej dobrze.

    0
  • #26 14 Sty 2015 11:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Wygląd na to że została niechlujnie zamontowana.

    MichalSG napisał:
    Producenci powinni dbać o to aby nic nie mogło dostać się do środka. Budowa komory silnika nie musi zapewniać przecież pełnej szczelność, ale konstrukcja nie powinna pozwalać na dostawanie się jakichkolwiek zwierząt do wnętrza pojazdu, a szczególnie silnika.

    Przestań, nigdy w żadnym samochodzie tak nie było i raczej nie będzie. Choćby wolna przestrzeń w której porusza się półoś napędowa będzie wystarczająco duża żeby spasiony kot się tam dostał.

    0
  • #27 14 Sty 2015 11:23
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Na zdjęciach nie widzę żadnych śladów po gryzoniach. Czas przestać wypisywać brednie.

    0
  • #28 14 Sty 2015 22:03
    genek1000
    Poziom 28  

    MichalSG napisał:
    Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika
    Po jakimś czasie nowa izolacja też ulega degradacji. Plastikowe zatrzaski nie są w stanie utrzymać materiału na miejscu. Cała izolacja rusza się i rozrywa materiał o metalowe uchwyty. Element ten jest po prostu jest źle wykonany i tym samym stwarza poważne zagrożenie dla silnika tego samochodu. Zwalanie na szczury, myszy itp. jest bezpodstawne ponieważ jest to wada konstrukcji i sposobu mocowania. W 17 letnim Fordzie Fieście izolacja wygląda dużo lepiej niż pół roku po wymianie w Dacii.


    Zdjęcie nr 1 chociaż bardzo niewyraźne pokazuje obwiśnięte wygłuszenie maski - efekt pracy jakiegoś zwierzęcia o wadze co najmniej 0,5 kg ( wygłuszenie są wykonywane z czegoś w rodzaju prasowanej wełny syntetycznej- nie utrzyma nawet deka). Pozostałe zdjęcia pokazują naderwanie wygłuszenia na zaczepach , które powstało na wskutek siły działającej na wygłuszenie. ( samo wygłuszenie waży kilka do kilkunastu dKg)
    Może autor postu zdjąłby delikatnie wygłuszenie i zrobił dokładne zdjęcia od wewnętrznej strony - myślę że rozwiało by to wszystkie domniemania.

    0
  • #29 15 Sty 2015 19:04
    MichalSG
    Poziom 9  

    Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika Dacia Dokker - Uszkodzona izolacja silnika
    Lepiej byłoby założyć jakiś odstraszacz i poczekać aż coś będzie się ewakuować.
    Czy może ktoś wypowiedzieć się na temat ostatnich zdjęć?

    0
  • #30 15 Lut 2015 14:51
    MichalSG
    Poziom 9  

    Czy może ktoś wypowiedzieć się na temat ostatnich zdjęć?

    0