Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komp. m. biernej + C21 na C11 - Zmiana taryfu z C21 na C11 + kompensacja mocy b

xardas86 30 Lip 2014 15:39 5109 6
  • #1 30 Lip 2014 15:39
    xardas86
    Poziom 9  

Witam,
    Można powiedzieć, że jestem zielony w sprawach związanych z elektryką, dlatego zwracam się o pomoc i poradę. Sytuacja wygląda tak: Dystrybutor energii to Tauron, sprzedawca PGE. Obecna taryfa to C21, moc umowna 50 kW. W roku 2013 na fakturach pomiar mocy max to 20 kW (mało gości), ponadto są opłaty ok. 1700 zł netto/rok za przekroczenia energii biernej (jest licznik). Od Taurona dowiedziałem się że moc przyłączeniowa to 110 kW, czyli chyba ten pomiar pół-pośredni i przekładniki prądowe (?).

Szukając oszczędności w firmie: restauracja+hotel (nie mojej) rozważam zmniejszenie mocy umownej z 50 kW na 40 kW (3x63A ?) i taryfę C11. Moje pytanie to:
    1. czy przechodząc na taryfę C11 i likwidując licznik energii biernej nie będę płacił kar za przekroczenie tgfi? W Tauronie przez telefon powiedzieli mi że nie. Ale pewien elektryk stwierdził że jak wstawię nowy licznik (daje tauron) to on i tak mi zarejestruje moc bierną i to nic nie da. Montaż baterii kondensatorów nie wchodzi w grę. Właściciel się nie zgodzi- koszt kilka tys. zł. i zwróci się po paru latach.

2. Rozważam też zmianę sprzedawcy energii elektrycznej. Czy ktoś zna firmę Cenergo Group Sp. z o.o.. W kalkulatorze taryf na ich stronie to oni wypadają najtaniej.

3. Pytanie chyba najważniejsze. Czy ktoś jest wstanie wycenić (oszacować) koszty przerobienia aktualnego systemu pomiarowego na nowy, który będzie wymagany przy przejściu z taryfy C21 na C11? Mogę ewentualnie przesłać zdjęcia licznika i bezpieczników. Wycena robocizny no i ewentualnych materiałów. Nie występowałem jeszcze o nowe warunki przyłączeniowe do sieci.