Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs & Stratton Classic 35 - Nierówna praca , strzały w wydech , biały dym

b4k3 30 Lip 2014 21:25 6402 13
  • #1 30 Lip 2014 21:25
    b4k3
    Poziom 11  

    Witam.
    Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było.
    Pacjent to :
    Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451
    Objawy :
    Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia.
    Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu wypłynął olej przez otwór do którego montowany jest wydech.
    Mając komplet części zbagatelizowałem problem wyciekającego oleju i przystąpiłem do prac.
    Wykonane prace w dniu dzisiejszym :
    Wymiana następujących części na nowe oryginalne kupione w serwisie B & S :
    membrana gaźnika + czyszczenie gaźnika oraz zbiornika paliwa , o-ring kolektora dolotowego , uszczelka obudowy filtra powietrza , filtr powietrza , świeca , obie sprężyny gaźnika / przepustnicy , uszczelka wydechu / tłumika.
    Po wymianie kopcenie z wydechu zmieniło kolor z czarnego na biały i pojawiły się strzały w wydech. Falowanie obrotów ustąpiło.
    Olej nagromadzony w kanale wydechowym został częściowo wyrzucony przez tłumik a resztki oleju prawdopodobnie spalone.
    Po 5 minutach pracy silnika wykręciłem świece i była mokra od oleju.
    Zdjąłem więc głowicę i zlokalizowałem wyciek z zaworu ssącego.
    Zawór ssący ma lekki luz w pozycji zamknięcia a przy maksymalnym otawrciu siedzi sztywno.
    Zawór wydechowy odwrotnie.

    Czy w tym silniku występuje uszczelniacz zaworu i/lub prowadnica zaworów ?
    Można zrobić remont takiego silnika w zakresie uszczelnienia obu zaworów ?

    Pozdrawiam!

    1 13
  • Pomocny post
    #2 30 Lip 2014 21:28
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szkoda czasu, i nerwów.

    0
  • #3 30 Lip 2014 21:33
    b4k3
    Poziom 11  

    Rycho T napisał:
    Szkoda czasu, i nerwów.


    Akurat tego towaru mam pod dostatkiem :D

    0
  • Pomocny post
    #5 30 Lip 2014 22:10
    Tommy82
    Poziom 39  

    Rzuć też okiem na przylgnie czy zawory masz niewypalone.

    0
  • #6 30 Lip 2014 22:29
    b4k3
    Poziom 11  

    guard10 napisał:
    Witam może to naprowadzi cię na trop https://www.google.com/search?q=Briggs+%26+St...wolf%252F23043113.png%3Bhttp%253A%252F%252Fww Długi adres ale taki znalazłem i chyba o ten silnik chodzi.Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Lub wpisz może typ użądzenia i wejdż na obrazki.


    Dzięki wielkie.
    Właśnie oglądam serwisówkę ( pobraną z oficjalnej strony B & S ) mojego silnika i niestety nie widzę tam prowadnic ani uszczelniaczy zaworów.
    Hmmmm lipa trochę ....

    Tommy82 napisał:
    Rzuć też okiem na przylgnie czy zawory masz niewypalone.


    Zawory i gniazda zaworów OK, sprawdzone na samym początku.
    Wg mnie jest nieszczelność na " prowadnicy " zaworu ssącego bo tam zbiera się olej i nie wiem jak sobie z tym poradzić.

    0
  • Pomocny post
    #7 30 Lip 2014 23:16
    frantic21
    Poziom 15  

    Zawsze jak przechylisz taki silnik świecą do dołu i zostawisz to zaleje wszystko olejem.

    0
  • Pomocny post
    #8 31 Lip 2014 05:57
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Masz duży luz na trzonku zaworu i nic z tym nie zrobisz, tam przedostaje się olej z odmy.
    Cylinder pewnie tez w nie najlepszym stanie.

    0
  • #9 02 Sie 2014 13:30
    b4k3
    Poziom 11  

    frantic21 napisał:
    Zawsze jak przechylisz taki silnik świecą do dołu i zostawisz to zaleje wszystko olejem.


    Bardzo możliwe , że tak właśnie się stało.
    Zostawiłem na noc silnik w normalnej pozycji i nie było ani kropelki oleju poza tym co już się wcześniej nazbierało.

    Rycho T napisał:
    Masz duży luz na trzonku zaworu i nic z tym nie zrobisz, tam przedostaje się olej z odmy.
    Cylinder pewnie tez w nie najlepszym stanie.


    Jest kilka wżerów na cylindrze i mniej więcej w 3/4 skoku tłoka przy sprężaniu, odczuwalny jest opór gdy poruszam wałem ręcznie oraz podczas odpalania linką.
    Silnik zachowuje się tak jak starsze silnik bez dekompresatora. Może nie aż tak , ale zdecydowanie czuć przyblokowanie chwilowe.

    Wlałem olej do maksymalnego poziomu i odpaliłem kosiarkę na 15 min.
    Po 1 - 2 minutach ustało kopcenie na biało. Jakby się wypaliły resztki oleju.
    Do samego końca nie pojawił się biały dym , ale przez cały czas kosiarka miała jakby wypadanie zapłonu, takie strzały w wydech.

    1
  • Pomocny post
    #10 02 Sie 2014 18:39
    1234
    Poziom 23  

    silniki B&S praktycznie wszystkie można pochylać tylko do tyłu.
    1.Sprawdź czy nie zalało filtra olejem.
    2. Tak naprawdę te silniki różnią się od siebie wychodząc z jednej fabryki, odstrzały, obroty moc itp....
    3.Nierówne cykliczne odstrzały są "normalne" w tym modelu silnika i są spowodowane zbyt bogatą mieszanką paliwo-powietrze, odstrzały powinny ustąpić przy większym obciążeniu silnika (koszenie).
    3.Aby wyeliminować taką pracę możesz spróbować.
    -Sprawdź oring od dyszy paliwa.
    -Podłóż jeszcze jedną podkładkę
    na membrane pod "gaźnikiem"
    - jeżeli użyłeś zbyt dużo siły do dokręcenia gaźnika jego korpus się wygina,
    a to już duży problem, bo nie powróci do poprawnego kształty, pojawiają cię
    nieszczelności.

    0
  • #11 03 Sie 2014 13:18
    b4k3
    Poziom 11  

    1234 napisał:
    silniki B&S praktycznie wszystkie można pochylać tylko do tyłu.
    1.Sprawdź czy nie zalało filtra olejem.
    2. Tak naprawdę te silniki różnią się od siebie wychodząc z jednej fabryki, odstrzały, obroty moc itp....
    3.Nierówne cykliczne odstrzały są "normalne" w tym modelu silnika i są spowodowane zbyt bogatą mieszanką paliwo-powietrze, odstrzały powinny ustąpić przy większym obciążeniu silnika (koszenie).
    3.Aby wyeliminować taką pracę możesz spróbować.
    -Sprawdź oring od dyszy paliwa.
    -Podłóż jeszcze jedną podkładkę
    na membrane pod "gaźnikiem"
    - jeżeli użyłeś zbyt dużo siły do dokręcenia gaźnika jego korpus się wygina,
    a to już duży problem, bo nie powróci do poprawnego kształty, pojawiają cię
    nieszczelności.


    Filtr nowy i czysty.
    Jeżeli chodzi o o-ring uszczelniający gaźnik i rurkę dolotu to jest założony nowy B&S
    Jeżeli w gaźniku znajduje się inny o-ring to muszę się mu przyglądnąć, ale w manualu tego silnika nie widziałem innego o-ringu w gaźniku.
    Dokręcałem bez " wieszania się " po śrubokręcie , więc raczej nie uszkodziłem gaźnika , ale kto wie... gaźnik ma swoje lata ...
    Dla pewności można go splanować na papierze wodnym (?)

    Czy mogę użyć starej ( do testu bo źle nie wygląda ) podkładki pod gaźnik ?

    0
  • Pomocny post
    #12 06 Sie 2014 18:41
    1234
    Poziom 23  

    -O-ring znajduje się w gaźniku i "utrzymuje" dyszę paliwową. Kompletna dysza jest wepchnięta na wcisk i znajduje się pod stalową siatką filtracyjną.
    Na dzień dzisiejszy mojej wiedzy jest druga konstrukcja z małą dyszą metalową która "lubi" się luzować w plastikowej obsadzie także znajduje się pod filtrem.
    -Uszczelka może być stara. Oczywiście montuje Pan membranę na zbiornik paliwa a później uszczelkę.

    1
  • #13 21 Sie 2014 22:08
    b4k3
    Poziom 11  

    Witam po krótkiej przerwie.
    Rzuciłem kosiarkę na "głęboką wodę" i zacząłem kosić wysoką trawę w myśl zasady "niech się dzieje wola nieba"
    Przy dużym obciążeniu (wysoka trawa) świetnie sobie poradziła. Nie było wystrzałów i pracowała dość równo, więc chyba mój problem został rozwiązany pomyślnie.
    Nie podkładałem kolejnej podkładki pod gaźnik i nie poprawiałem / nie wymieniałem o-ringu w gaźniku.
    Zobaczy jak długo utrzyma się stan mojej euforii po przeprowadzonym "remoncie" :D
    Pozdrawiam

    0
  • #14 28 Maj 2015 08:56
    b4k3
    Poziom 11  

    Do dnia dzisiejszego nic złego się nie stało, więc uważam , że problem rozwiązany.

    0
  Szukaj w 5mln produktów