Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Maverick Strada XT Evo S - automatyczne przyspieszanie modelu RC 2,4 GHz

30 Lip 2014 22:52 4209 11
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie

    Mam pewien problem z moim samochodem RC (model jak w tytule), mam nadzieję, że ktoś podpowie mi jak go rozwiązać.
    Model kupiłem w grudniu ub. roku, nie było z nim wcześniej żadnych problemów.
    Wysłałem zapytanie do e-sklepu gdzie go zakupiłem, lecz nie mogę doczekać się odpowiedzi.
    Przechodząc do sedna - około tygodnia temu pojawiła się usterka objawiająca się samoistnym przyspieszaniem modelu w przód lub w tył - "zrywy" trwają około sekundy, następnie parę sekund przerwy, później sytuacja się powtarza. Co najgorsze samochód przyspiesza na pełnym gazie - mało to bezpieczne jeżdżąc wśród ludzi.
    Sterowanie jest przez 2,4 GHz.
    Do tej pory samochodem wyjeździłem dopiero około 20 pełnych pakietów, pakiet oryginalny dołączony do modelu, brak żadnych uszkodzeń mechanicznych. Trymery od początku są w tej samej, neutralnej pozycji.
    W związku z powyższym prosiłbym o informację, gdzie szukać przyczyny usterki (typowa usterka?).
    Zauważyłem, że zaczęło się to od razu po wymianie baterii w nadajniku - wcześniej były akumulatorki 1,2 V, teraz zwykłe baterie - czy powyższe może powodować zaburzenia komunikacji pomiędzy modelem a nadajnikiem?
  • Admin grupy komputery
    m4rc1n.leszno napisał:
    czy powyższe może powodować zaburzenia komunikacji pomiędzy modelem a nadajnikiem?
    To możesz sam sprawdzić zasilając akumulatorkami.
  • Poziom 9  
    Dzięki za zainteresowanie, akumulatorki właśnie się ładują, niestety specyfika usterki modelu jest taka, że nieraz zaczyna wariować po minucie, nieraz po 20 minutach jazdy - nie wiem czy doczekam się rezultatów po jednym ładowaniu pakietu samochodu, zanim się wyładuje w czasie jazdy. W każdym razie - zobaczę jutro, pozdrawiam.
  • Poziom 41  
    Po jeździe sprawdź jak z temperaturą regulatora i silnika, popatrz też na złącza.
    Sprawdź odbiornik, może uda ci się pożyczyć inny od podobnego modelu.
    ( Możesz też powtórnie sparować nadajnik i odbiornik. )
    Możesz wymienić aparaturę i odbiornik jak masz gdzie pożyczyć.
    Zmiana na baterie to tylko plus zwiększone napięcie zasilania 4x1,5V=6V.
    ( akumulatorki 4x1,2V=4,8V )
    Chyba ze bateryjki z wadami.
    Jeśli model na gwarancji pisz formularz reklamacyjny do sklepu na wszelki wypadek.

    Maverick Strada XT Evo S - automatyczne przyspieszanie modelu RC 2,4 GHz
  • Poziom 9  
    Wysłałem model do sklepu jako zgłoszenie reklamacyjne. Jeszcze chwilę przed wysłaniem zadzwoniłem do nich, uprzedzając że model do nich dojedzie. Jednocześnie opisałem krótko usterkę, W odpowiedzi usłyszałem mniej więcej: "to typowa usterka, najprawdopodobniej uszkodzony potencjometr w pilocie - proszę śmiało przysyłać, naprawa będzie w ramach gwarancji. Mieliśmy już kilka takich przypadków z tym modelem."
    Po mniej więcej miesiącu (czyli dzisiaj) otrzymałem odpowiedź, że naprawy gwarancyjnej nie będzie bo nastąpiło uszkodzenie mechaniczne potencjometru... Po prostu ręce opadają, bo:
    1. Pilot ma wszystkie plomby
    2. Pilot nie ma żadnej rysy, widocznej wady, nigdy mi nie upadł, nawet się nie przewrócił,
    3. Spust gazu nie jest w żaden sposób uszkodzony
    4. Spust gazu pracuje w swojej normalnej płaszczyźnie (tzn nie kiwa się na boki, chodzi od twardego oporu do twardego oporu)
    5. Mechanizm, który uległ..... tzn. "uszkodziłem" jest schowany głęboko w załomach obudowy - nie ma go jak uszkodzić nie otwierając obudowy właśnie lub na siłę wyłamując oś spustu.

    Oczywistym jest, że piloty muszą mieć jakąś wadę projektową/fabryczną.

    Odpowiedź dostałem na razie przez telefon, czekam na potwierdzenie na piśmie. Jeśli już ona dojdzie - chcę się oczywiście odwołać od decyzji, która nie tylko w mojej opinii jest niepoważna i ma na celu zbycie klienta. W związku z tym chciałem zapytać o doradztwo, jakich argumentów jeszcze użyć (oprócz powyższych), żeby naprawa przebiegła tak jak powinna - i żeby do niej w ogóle doszło? Może mieliście już do czynienia z takimi "specjalistami"?

    Dodam, że dzwoniąc do HPI dopytać kiedy wreszcie raczą odpowiedzieć na zgłoszenie reklamacji zasugerowano mi, że próbuję ich naciągnąć "bo kiedyś klient kupił model do jazdy w terenie, a jeździł po asfalcie przez co zużył kolce na oponach i oni potem mieli problemy".... W tym przypadku, parafrazując klasyka - "JA PIE@#$LĘ"

    P.S. Sklep to sklep.modelarnia.pl, serwis do którego wysyłają modele to HPI Polska - NIE POLECAM, komuna pełną gębą jeśli chodzi o stosunek do klienta.
  • Moderator Robotyka
    A tak z ciekawości - "która" modelarnia.pl?
    Firma ma chyba ze 4 sklepy w różnych częściach Polski.
    Może skontaktuj się z centralą?
    Poza tym, z tego co wiem, to firma ta sama prowadzi serwis modeli. Przynajmniej jeżeli chodzi o salon w Warszawie.

    W takich wypadkach, lepiej się kontaktować osobiście.
    Niestety, ale reklamacja obecnie ustawia klienta na z góry straconej pozycji. Co innego, gdyby produkt był "niezgodny z umową".
    Ale obecnie reklamacja i gwarancja, jest wyłącznie dobrą wolą producenta i realizowaną tylko na jego zasadach.

    Z tego co piszesz, to sklep odesłał do serwisu i to serwis i bezpośredni importer odmawia naprawy.
    Czyli wg mnie sklep wypełnił "swoją powinność". Dalej nie ma wpływu na losy reklamacji.

    Jeżeli odmówią, to sugeruję ich olać ciepłym .... I kupić po prostu prosty "pistolet" z nadajnikiem. W tym modelu nie powinno być problemu z wymianą.
    A później po prostu omijać firmę i jej produkty.

    Możesz spróbować odszukać producenta tego modelu i donieść na dystrybutora polskiego - HPI. Czasem działa. Kiedyś głośna była sprawa jednego z polskich dystrybutorów znanej firmy produkującej światowej. W związku z pogarszającą się "opieką pogwarancyjną", klienci donieśli do producenta i ten zerwał z dystrybutorem umowę. Co mocno zabolało firmę. Kto pamięta, ten wie, kto nie wie - trudno. Przemilczmy ten incydent. ;)

    Akurat HPI Polska ma opinię krętaczy i kombinatorów. Poza tym to typowy importer "żółtych produktów".
  • Poziom 9  
    Modelarnia z Warszawy - tam jest ich główny serwis.
    Prowadzą serwis samodzielnie, ale akurat w tym modelu ów potencjometr jest nierozbieralny - nie można niczego wylutować ani podmienić dlatego też właśnie odesłali do HPI.
    Tu nie chodzi o kupno jakiegoś prostego radia - to nie jest problem - problemem są tu zasady. Traktują klienta jak szmatę. Kupiłem model za ponad 1000 zł żeby się trochę nim pobawić, gdybym chciał mieć jednorazówkę - poszedłbym do empiku - mają teraz fajne modele redukcyjne za 139 zł ;)
    Z punktu widzenia mnie jako klienta, ostatnim ogniwem z którym się kontaktuję jest sklep i absolutnie nie powinno mnie obchodzić co oni zrobią z problemem w swoim ciągu poddostawców. Tym samym argumentem posłużyłem się ileś lat temu przy problemach z obuwiem - wygrałem sprawę w sądzie.
    Co do kontaktu - dzwoniłem osobiście do HPI, kilka razy do modelarni - mam wrażenie, że (szczególnie w HPI) pracują orangutany, towarzysz Bierut i Gomułka zacieraliby ręce słysząc argumentację w rozmowie z klientem.
    W pkt 5 regulaminu mają zapis, że na odpowiedź mają 14 dni - potem z automatu uznają reklamację. Tymczasem wczoraj minął miesiąc, ja nie otrzymałem żadnej oficjalnej odpowiedzi (nawet mailem). Podejrzewam, że wysłanie listu poleconego wykraczałoby poza pojmowanie umysłowe owych specjalistów - dlatego nie śmiem nawet tego wymagać.
    W poniedziałek wybieram się do rzecznika praw konsumenta, w domyśle mam zamiar założyć sprawę w sądzie polubownym. Model jest na raty, spłacony w 1/6 do tej pory - mam zamiar dowiedzieć się jak formalnie bez konsekwencji dla mnie zaprzestać spłaty do czasu rozwiązania.


    EDIT: przed chwilą (19.20 wieczór) dostałem telefon, że mi wymienią pilota-model będzie w poniedziałek u mnie... chyba jakaś siła sprawcza...
  • Poziom 41  
    Szukaj takich potencjometrów. Ja kupiłem uszkodzoną aparaturę z dobrymi potencjometrami za 20 zł.

    Jeśli masz taką aparaturę MV22711 - MTX - 242 2.4 GHz 2Ch

    Maverick Strada XT Evo S - automatyczne przyspieszanie modelu RC 2,4 GHz

    Maverick Strada XT Evo S - automatyczne przyspieszanie modelu RC 2,4 GHz Maverick Strada XT Evo S - automatyczne przyspieszanie modelu RC 2,4 GHz

    Delikatnie postępując daje się je rozebrać odginając zaczepy.

    m4rc1n.leszno napisał:
    EDIT: przed chwilą (19.20 wieczór) dostałem telefon, że mi wymienią pilota-model będzie w poniedziałek u mnie... chyba jakaś siła sprawcza...


    No to po problemie.
  • Poziom 9  
    Czy po problemie - zobaczymy w poniedziałek ;)
    Tak - to taka aparatura, będę wiedział na przyszłość. W poniedziałek zamelduję, jak się sprawa skończyła (lub nie). Jeśli ktoś miałby ten sam problem - chętnie udostępnię wzór maila po którym się coś w końcu ruszyło.

    Na chwile obecną bardzo Wam dziękuję za porady.
  • Moderator Robotyka
    Smutne, że tyle lat od przyjęcia kapitalizmu, a nadal są firmy, które nie rozumieją jak się prowadzi biznes. Przecież klient z rozważoną reklamacją, będzie zadowolony i znów kupi produkt firmy, albo poleci go znajomym. Firma na tym zarobi więcej.

    Oszukując klienta traci się nie tylko jego, ale i przyszłych, którym mógł polecić.
    I to za stosunkowo niskie koszty. Ale cóż. Jak to było w piosence - długa droga, daleka przed nami.
  • Poziom 9  
    Samochód wczoraj do mnie dojechał - wszystko OK, nowy pilot działa jak powinien. Subiektywnie rzecz ujmując spust chodzi bardziej miękko (mniej zero-jedynkowo), widocznie coś się święciło ze starym od dłuższego czasu.