Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

berlingo Hdi - Obroty biegu jałowego

31 Lip 2014 00:18 1533 4
  • Poziom 9  
    Jeżeli pozwolicie to opiszę w skrócie problem jaki posiadam z swoim berlingo 2.0Hdi układ BOSCH. Podczas pewnego porannego rozruchu wystąpił objaw falowania obrotów biegu jałowego w granicach 500-850obr/min. Po rozgrzaniu samochodu obroty na biegu jałowym wahają się w granicach 800-850 obr/min. Podczas jazdy samochodem obroty utrzymują się stabilnie przy wrzuceniu na luz wartość obrotów w granicach 850 (obroty jałowe). Sprawdzałem na innym modelu berlingo z silnikiem Hdi i tam obroty są w granicach 850 bez względu czy samochód stoi czy jest w ruchu na luzie.
    Samochód nie dymi nie „klekocze” itp.
    Przeprowadzałem diagnostykę układu wtrysku, błędy jakie się pojawiły po pierwszej diagnostyce to za wysokie ciśnienie wtrysku, oraz przepływka. Po ponownej diagnostyce błędów nie było (przelot około 200km). Ciśnienie zadawane przez pompę wynosi na biegu jałowym 290bar (zmienia się do 300bar zawsze na plus).
    Panowie serwisanci mechanicy szukają problemu ale coraz bardziej przekonują mnie że ten typ tak ma… z tym że ja wiem że tak nie miał a obroty były wyższe i równomierne.
    Sprawdzone wszystkie połączenia kostki itp.
    Skłaniam się ku wymianie zaworu regulacji ciśnienia… tylko czy to rozwiąże problem. Jeżeli można prosić o kilka sugestii to będę dźwięczny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post

    Poziom 19  
    Stawiam na zawór cr
  • Poziom 15  
    zmierzone ciśnienie na pompie w baku?
  • Poziom 9  
    Wiec tak: korekta na wtryskach 1.05 do 1.20 ciśnienie na pompie strona wysoka na biegu jałowym 280bar i stabilne przy prędkości obrotowego bigu jalowego 820. Wymieniona pompa baku ciśnienie zasilania oscyluje do 3 bar. Odpala na zimnym i ciepłym od strzała nie dymi nie klekocze. Oczywiście regulator na pompie wymieniony z cała procedura czyszczenia płukania i filtra paliwa (opilkow brak śladów w obudowie filtra). Ale nie jest do końca ok. Silnik ma nieraz odbicia i nieraz potrafi pofalowac obrotami niezależnie czy ciepły czy zimny. Na kompie pojawia się od czasu do czasu błąd za wysokie ciśnienie - szczególnie po takim zafalowaniu obrotami. I jeszcze jedno pojawia się błąd czujnika sprzęgła - wiec sprawdziłem i okazało się ze krzywka która steruje wyłącznikiem obraca się wiec ja ustawiłem tak by po wcisnieciu sprzęgła włączył się włącznik i... sie zaczęło jazda na biegu puszczamy gaz samochód zwalnia wciskam sprzęgło a obroty silnika na 500-1000 i tak kilka razy falowanie i już mnie szlag zaraz trafi. Jak podczas jazdy wyrzucę na luz to wszystko jest ok obroty równo spadają na 820.