Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower spalinowy - Traci moc na zimnym silniku

Wini 230 31 Lip 2014 02:21 1671 11
  • #1 31 Lip 2014 02:21
    Wini 230
    Poziom 23  

    Posiadam rower z chińskim silnikiem spalinowym 2t, 48 cm³. Zdarzyło mi się raz tankować go bezpośrednio na stacji benzynowej. Najpierw nalałem do baku olej,ale nie zmieściła mi się zamierzona ilość benzyny i wyszła mieszanka ze zbyt dużą ilością oleju. Przejechałem na niej kilkaset metrów, zatkał się filtr paliwa i zmostkowała świeca. Po oczyszczeniu filtra, montażu zregenerowanej świecy i wymianie paliwa silnik z trudem zapalił. Potem odpalał już normalnie, tzn. na zimnym silniku najpierw włączam ssanie, silnik zapala, po kilku sekundach gaśnie. Potem bez problemu zapala z wyłączonym ssaniem, ale po krótkim czasie zaczyna stopniowo przygasać i nie ma mocy. Żeby nie zgasł muszę dodać gazu, co powoduje powolne wkręcenie się się silnika na wyższe obroty, następnie ponowny ich spadek. Po wstępnym rozgrzaniu obroty stabilizują się i można rozpocząć jazdę. Jednak w czasie jazdy silnik co jakiś czas przerywa, na wolnych obrotach gaśnie bez dodania gazu. Po wkręceniu śruby wolnych obrotów silnik z dużym opóźnieniem reaguje na opuszczenie przepustnicy. Na regenerowanej świecy spalaniu mieszanki, towarzyszyła wyższa temperatura. Po wymianie świecy na nową temperatura silnika wyraźnie spadła, ale ma on mniejszą moc i bardziej przerywa. Wyczyściłem również filtr powietrza, ale nic to nie pomogło. Proszę o porady co może powodować takie zachowywanie się silnika.

    1 11
  • Pomocny post
    #2 31 Lip 2014 06:13
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja bym sprawdził uszczelniacze, połączenie gaźnika z cylindrem i ewentualnie sam cylinder.
    Jeszcze tłumik, czy nie jest zalepiony nagarem.

    0
  • #3 02 Sie 2014 17:54
    Wini 230
    Poziom 23  

    Sprawdziłem tłumik, w środku był tylko lekki nalot sadzy i trochę oleju. Przedmuchałem dysze gaźnika, dokręciłem opaskę na króćcu łączącym go z silnikiem, ale nadal występują te same objawy. Po odkręceniu tłumika zauważyłem na tłoku delikatne pionowe rysy. Czy to oznacza że silnik został przegrzany i przytarty ? Od początku stosuję mieszankę oleju z benzyną w proporcji 1:16 i jeżdżę z prędkością około 20-25 km/h. Tradycyjnego napędu używam jedynie do ruszania z miejsca, nie wspomagałem nigdy silnika, nawet pod górkę.

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Sie 2014 18:00
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    w takim razie trzeba zdjąć cylinder i sprawdzić dokładnie.
    Najlepiej daj jakieś zdjęcia tłoka i cylindra.

    0
  • Pomocny post
    #5 02 Sie 2014 18:13
    1234
    Poziom 23  

    1.wpisz do wójka google "zatarty 2t" pooglądaj zdjęcia porównaj ze swoim przypadkiem.
    2.spróbuj przejechać się chwile na zdemontowanym tłumiku.
    3.Wymień jeszcze raz świece, sprawdź fajkę świecy.
    3.Sprawdź okablowanie odcinające zapłon, zaśniedziała stacyjka itp...

    0
  • #6 02 Sie 2014 18:33
    Wini 230
    Poziom 23  

    Pierścienie tłoka wyglądały na nieuszkodzone. Czy możliwe jest jego przytarcie bez uszkodzenia pierścieni ? Czy po zdjęciu głowicy, trzeba ją potem planować i montować nowe uszczelki ?

    Dodano po 13 [minuty]:

    1234 napisał:
    1.wpisz do wójka google "zatarty 2t" pooglądaj zdjęcia porównaj ze swoim przypadkiem.


    W porównaniu ze zdjęciami mój tłok widziany przez otwór wydechowy, wygląda jak nowy. U mnie są rysy, ale nie tak głębokie, i nie w takim skupieniu, a tłok nadal się błyszczy. Postaram się dodać zdjęcia zrobione po zdjęciu tłumika, lub głowicy.

    1234 napisał:
    2.spróbuj przejechać się chwile na zdemontowanym tłumiku.


    Jutro wykonam test

    1234 napisał:
    3.Wymień jeszcze raz świece, sprawdź fajkę świecy.

    Przewód i fajka nie noszą śladów mechanicznych uszkodzeń. Nie widać na nich wyładowań, ale dotknięcie fajki powoduje przebicie na rękę. Kiedyś dotknąłem jej przypadkiem.

    1234 napisał:
    3.Sprawdź okablowanie odcinające zapłon, zaśniedziała stacyjka itp...


    Układ zapłonowy nie posiada stacyjki. Przewody z magneta są przylutowane bezpośrednio do przewodów CDI i zaizolowane taśmą izolacyjną. Do nich równolegle przylutowany jest przewód przycisku gaszenia silnika.

    0
  • Pomocny post
    #7 02 Sie 2014 18:39
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wini 230 napisał:
    Pierścienie tłoka wyglądały na nieuszkodzone. Czy możliwe jest jego przytarcie bez uszkodzenia pierścieni ? Czy po zdjęciu głowicy, trzeba ją potem planować i montować nowe uszczelki ?


    Głowicy nie trzeba planować, to nie samochód.
    Daj te zdjęcia.
    Jest możliwe uszkodzenie gładzi cylindra bez widocznych śladów na pierścieniach.

    0
  • #8 02 Sie 2014 21:20
    Wini 230
    Poziom 23  

    Zrobiłem zdjęcia, na razie tylko przez otwór wydechowy

    Rower spalinowy - Traci moc na zimnym silniku

    Rower spalinowy - Traci moc na zimnym silniku

    Rower spalinowy - Traci moc na zimnym silniku

    0
  • #9 02 Sie 2014 21:41
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie wygląda to najlepiej, ja bym zaglądnął do cylindra.

    0
  • Pomocny post
    #10 02 Sie 2014 21:52
    1234
    Poziom 23  

    Nie wykonał Pan podstawowej fotki... jak wyglądają pierścienie na tłoku.

    0
  • #11 02 Sie 2014 22:00
    Wini 230
    Poziom 23  

    Jutro zrobię zdjęcia pierścieniom.
    Czy eksploatacja tak przytartego silnika grozi poważniejszymi jego uszkodzeniami ? Wolałbym odłożyć ewentualny remont na koniec sezonu :)

    0
  • #12 08 Sie 2014 02:04
    Wini 230
    Poziom 23  

    Nie robiłem na razie zdjęć pierścieni, ponieważ nie miałem baterii w aparacie. Przejechałem się rowerem bez tłumika. Efekt był taki że silnik nie chciał pracować bez włączonego ssania. Po jego założeniu wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Zwiększyłem nieco ilość paliwa w komorze pływaka, podregulowałem jeszcze trochę gaźnik śrubką wolnych obrotów i już jest trochę lepiej. Kiedy silnik jest ciepły rzadziej gaśnie, i ma bardziej stabilne obroty. Nadal jednak występuje problem, choć nieco mniejszy z zanikiem mocy po odpaleniu. Silnik odpala a po kilku sekundach zachowuje się tak, jakby mu zaczynało brakować paliwa, lub mostkowała się świeca. Muszę otwierać przepustnicę żeby nie zgasł. Potem odzyskuje moc i za chwilę znowu ją traci. Dzieje się tak około 3 razy. Jeżeli jadę z górki i po odpaleniu od razu puszczam sprzęgło silnik szybciej nabiera pełnej mocy. Czy może być pomocne w tym przypadku dalsze zwiększenie ilości paliwa w komorze pływakowej ?

    0