Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Espace IV - Nierówne obroty i szarpanie w czasie jazdy

krzysiek_82 31 Lip 2014 08:45 11142 20
  • #1 31 Lip 2014 08:45
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    Witajcie
    Pacjent to moje espace IV 2.0T z 2003roku.
    Samochód od czasu do czasu szarpie podczas przyśpieszania (raz wypadł zapłon na 4 cylindrze podczas takiego szarpania) Wykluczyłem już instalację gazową, gdyż gazu podciśnieniem nie puszcza. Wczoraj zostawiłem samochód na wolnych obrotach pracował chwile dobrze po czym przez chwile nie aby po chwili znowu obroty biegu jałowego były poprawne.

    Podmieniałem cewki na nowe beru
    Sprawdziłem świece które montowałem ok 7tyś km temu (bosch jedno elektrodowe)
    Sprawdziłem szczelność dolotu

    Zachowuje się tak samo na benzynie jak i na gazie, przez jakiś czas myślałem,że to wtryski przelewają bo problem pojawiał się po przełączeniu na lpg i znikał po załączeniu benzyny po jakiejś minucie. Ale po opróżnieniu układu z gazu między reduktorem a wtryskami problem nie minął. Ciekawi mnie także, fakt, że sterownik lpg gubi czasami obroty gdy silnik zaczyna pracować koślawo. (wpięcie w cewkę 4 cylindra) odpięcie przewodu nie powoduje poprawy.

    Skończyły mi się pomysły na usterkę tym bardziej, że clip nic nie odnotowuje (tylko raz odnotował wypadanie zapłonu a tak to nie)

    Z góry dziękuje za porady.

    0 20
  • Pomocny post
    #2 31 Lip 2014 09:01
    poduszki
    Poziom 14  

    Wtyczka i przewody cewki 4 cylindra

    2
  • #3 31 Lip 2014 09:29
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    poduszki napisał:
    Wtyczka i przewody cewki 4 cylindra


    wtyczka wygląda na całą przewody nie są nigdzie przetarte bo je oglądałem.

    1
  • Pomocny post
    #4 31 Lip 2014 09:36
    WojtGda
    Poziom 11  

    witam
    sprawdź jeszcze i popraw po gazowniku przewody przy wtryskiwaczach benzyny.
    najczęstsza przyczyna i najczęstsze błędy to właśnie wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika

    0
  • #5 31 Lip 2014 09:45
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    samochód gazowałem ja sam, przewody są polutowane poprawnie więc to nie ten trop niestety. Wpinałem się bezpośrednio przy ecu benzynowym.

    1
  • #6 31 Lip 2014 11:21
    WojtGda
    Poziom 11  

    a czy występują jakieś błędy w komputerze??
    sprawdzałeś ciśnienie na 4 cylindrze???
    co masz w układzie chłodniczym wodę czy płyn???

    0
  • #7 31 Lip 2014 11:34
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    błędów innych brak, kompresja na każdym cylindrze taka sama i wynosi 11. Mam płyn chłodniczy niedawno zmieniany przy okazji wymiany rozrządu.

    0
  • #8 31 Lip 2014 12:42
    poduszki
    Poziom 14  

    To podglądaj parametry rzeczywiste

    0
  • #9 31 Lip 2014 13:09
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    podglądałem, ale nie widzę niczego niepokojącego. Sonda oscyluje poprawnie, korekty krótkoterminowe szaleją jak to w renault.

    1
  • #10 01 Sie 2014 11:05
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    Wymieniłem wczoraj świece na NKG Platinum przejechałem ok 60km na benzynie i gazie na razie bez problemów. Co dziwne stare świece (zakładane ok 7tyś km temu) wyglądały niemalże jak nowe) Po przejechaniu jeszcze większego dystansu wypowiem się ponieważ dzisiaj w nocy jadę po siostrę do Paryża także mam nadzieje, że auto mnie nie zawiedzie. Ok wtorku będę w domu zdam relację i mam nadzieje, że następni mający podobny problem odczują ulgę, że to np tylko świece a nie sterownik silnika.

    1
  • #11 01 Paź 2015 13:01
    pitt82
    Poziom 13  

    Witam
    Czy udało się rozwiązać problem wymianą świec?
    Wygląda na to że mam podobny problem - szarpanie/drżenie w czasie przyspieszania - na tempomacie tak tego nie czuć(nawet jak tempomat załączę przy 100 a mam ustawione 140). Ten sam problem na gazie i benzynie. Dodatkowym problemem jaki zauważyłem w ostatnich dniach to przy niskiej temperaturze powietrza i zimnym silniku słabo przyspiesza i do 2000 obr/min czasami jakby brak reakcji na naciśnięcie gazu.

    3
  • #12 01 Paź 2015 13:57
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    Sprawdź wtyczki od cewek są zrobione z badziewia i czasami tam nie kontaktuje. U mnie częściowo to był problem a częściowo badziewnej jakości nowe hany niebieskie.

    2
  • #13 16 Paź 2015 12:37
    Elmer89
    Poziom 14  

    Podłącze się pod Temat ponieważ mam ten sam albo bardzo podobny problem ze swoim Espace IV 2.0T po odpaleniu silnik chwile pracuje dobrze, później zaczyna lekko kuleć, i czuć szczególnie z wydechu jak silnik nierówno wyrzuca spaliny.
    Podczas jazdy jak wciskam pedał gazu delikatnie,to auto normalnie przyśpiesza, przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu czuć jak auto dusi sie mniej więcej od 2tys obrotów od 3-3.5 tys obrotów jak ręką odjął.
    Dzieje się tak na benzynie, na gazie podczas jazdy objawy są bardziej wyczuwalne.
    Czym cieplej na dworze tym gorzej ,na zimnym silniku podczas jazdy objawy są nie wyczuwalne.
    Clip nie pokazał żadnych błędów, obroty skaczą wg Clipa mniej więcej w przedziale od 750 do 800 na luzie
    Świece,Cewki,kostki od cewek podmienione 2 komplety i minimalnie poprawia to sytuacje ale tylko podczas jazdy na luzie bez zmian.
    Kupiłem czujnik wody bo czytałem że komuś w Espace III pomogło na razie czekam na paczkę zdam relacje jak zamontuje.
    Proszę o pomoc, za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

    0
  • #14 16 Paź 2015 12:59
    pitt82
    Poziom 13  

    W moim Espace 2,0T poprawiłem wtyczki do cewek - problem przy niskiej temperaturze na razie się nie powtórzył. Jedyne co zostało to drganie przy mocniejszym przyspieszaniu - zwłaszcza 5 i 6 bieg powyżej 100km/h ale to chyba wina półosi/przegubu - tak twierdzi mechanik i parę postów na forach.
    Elmer89 - może u ciebie jest problem z przepustnicą lub turbiną? Ile auto ma przejechane i który rok produkcji?

    0
  • #15 16 Paź 2015 15:21
    Elmer89
    Poziom 14  

    Turbo jest nowe , przebieg faktyczne 275 tys rocznik 2004
    Przepustnica nie sprawdzana, ale nie ma typowych objawów tzn zawieszanie się na obrotach.
    Problem Rozwiązany : Wyczyściłem czujnik położenia wału, dokręciłem dolną sondę lambda bo można było ręką ją wykręcić i silnik zaczął zasuwać jak należy.
    Pozdrawiam

    0
  • #16 03 Gru 2015 12:04
    krzysiek_82
    Poziom 13  

    Dolna lambda nie miała z tym nic wspólnego ale korzystając okazji, że są tu właściciele silników 2.0T warto zwrócić uwagę na króciec podciśnienia zamontowany od góry na przepustnicy, jest bardzo delikatny i często ciągnie tam lewiznę, warto to sprawdzić.
    Renault Espace IV - Nierówne obroty i szarpanie w czasie jazdy
    Ja kupiłem u siebie używkę, bo nowe to cena kosmos.

    3
  • #19 09 Gru 2015 16:51
    Elmer89
    Poziom 14  

    Cewki swiece nowe, wtyczki tez, na kompie pokazywało mi wypadanie zaplonu na 3 cylindrze ale to bardzo sporadycznie wywali service i po chwili sam komunikat gaśnie, chodza mi jeszcze po głowie wtryski benzyny albo że LPG coś przestraja.
    Kompresja 12.5 na wszystkich równa, co do czujnika wału wyczyszczony,ale dzis rano 3 stopnie pierwsze opalanie jakby dłużej krecil i nie równo zapalał przez pierwsze 2-3 sekundy.

    Od dwóch dni jeżdżę na samej benzynie i widzę znaczną poprawę, może to LPG coś pierdzieli??
    Byłem u gazownika regulował i niby mówił że wszystko ok

    2
  • #20 16 Sie 2018 22:25
    wiza2005
    Poziom 1  

    Mam podobny przypadek i juz raz czyscilem przepustnice i gdzies wyczytalem ze potrzeba jeszce raz lub trzeci raz nasmarowac, z tym ze u mnie nie pokazuje nic na kompie i nie wyskauje nic dodatkowego na zegarach

    0