Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda 1.2 benz. - Nie odpala bez starting fluid

Seraphim 31 Jul 2014 12:11 3036 18
  • #1
    Seraphim
    Level 9  
    Otóż jeździłem samochodem bez problemu aż tu jednego dnia odpaliłem, zakręciłem się chwile w środku, włączyłem wsteczny i samochód zgasł. Posprawdzałem bezpieczniki,nic. W końcu zdemontowałem filtr powietrza i po podaniu starting fluidu wprost na przepustnice samochód odpala i na wysokich obrotach nic nie doskwiera. W momencie puszczenia gazu i zejścia poniżej 1000 obrotów gaśnie i bez pomocy eteru nie chce ponownie odpalić. Filtr paliwa? Pompa?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Teodor85
    Level 20  
    Wróżki szukasz czy jak? Sprawdziłeś coś czy czekasz aż ktoś Ci dokładnie napisze co do milimetra gdzie młotkiem uderzyć?
  • #3
    Seraphim
    Level 9  
    A co miałem sprawdzić? Poziom płynu w układzie hamulcowym? To już odpowiem, mieści się w normie... Pytam co mam dalej sprawdzać, w jakim rejonie się poruszać. Czy wymienić filtr paliwa, czy od razu na komputer o ile odpali. Są rzeczy, które z miejsca mogę sprawdzić bo umiem się kluczami posługiwać, ale niektórych rzeczy nie przeskoczę więc wolałbym od razu wiedzieć, czy jestem w stanie to zrobić.
  • #4
    Teodor85
    Level 20  
    Chłopie w przeciągu 7 lat "wyksztusiłes" z siebie 7 postów i liczysz że wszyscy się rzucą do pomocy...

    Jaką masz przepustnicę, jest tam regulator wolnych obrotów? Który rok w ogóle tego auta?
  • #5
    Seraphim
    Level 9  
    Może nie rzucą, ale w wolnej chwili znajdzie się ktoś, kto nie ocenia ludzi po ilości postów. Panda z 2003 roku. Silnik 1.2 60KM. Przepustnica...Magnetti Marelli z utkanymi czujnikami Boscha...
  • Helpful post
    #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To tak, najpierw sprawdzasz ciśnienie paliwa, potem wysterowanie i zasilanie wtryskiwaczy, na koniec sprawdzasz, czy w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie spada zasilanie. I wszystko stanie się jasne.
  • #7
    Seraphim
    Level 9  
    I o taką odpowiedź mi chodziło, dziękuję :)
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Z okoliczności w jakich usterka wystąpiła obstawiałbym raczej, że przeskoczył pasek rozrządu... są znaki więc łatwo można to ustalić, dalej ciśnienie paliwa i układ zapłonowy. Świeci się kontrolka awarii silnika jak już zapali?
  • #9
    Seraphim
    Level 9  
    Przy pierwszym razie zapaliła się i świeciła gdy trzymałem ją na obrotach. Gdy drugi raz zapaliłem ją na starting fluidzie już się nie paliła. Później już i na tym nie mogłem odpalić, a żal było rozrusznika więc nie mordowałem więcej.

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    Przed momentem odpaliła bez cudownych starting fluidów, kręciła ale po chwili momentalnie zgasła. Przez ten czas lampka diagnostyczna świeciła.
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    Trzeba więc odczytać błąd i dopiero można myśleć co dalej.
  • #11
    kilex
    Level 11  
    Mam podobny przypadek, Panda 1,2 z 2008 roku. Ciężko odpala i chodzi tylko na wysokich obrotach, jak się ujmie gazu to słychać jak by silnik nie chodził na dwa cylindry.
    Po zeskanowaniu wyszły dwa błędy, cewka 1 i czujnik obrotów wałka rozrządu.
    Po skasowaniu błędy nie wróciły.
    W aucie została zmieniona wcześniej pompa paliwa.
    Postawiłem szybką diagnozę że to cewka i jak się okazało zmiana cewki nic nie pomogła.
    Auto jest zagazowane dlatego jutro wymienię świece i przewody ale raczej marna nadzieja że to pomoże.
    Usterka wystąpiła nagle, auto po prostu przestało odpalać.
    Czy gdyby pasek przeskoczył sterownik silnika nie rozpoznał by że brakuje synchronizacji pomiędzy wałem korbowym i wałkiem rozrządu?
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak miałby rozpoznać, skoro melduje uszkodzenie czujnika? Przyjrzałeś się temu? Sprawdziłeś?
  • #13
    kilex
    Level 11  
    Odpalałem auto co najmiej 3 razy od tamtego czasu i żaden błąd nie wrócił.
    Dzisiaj zamontuję nowe przewody ze świecami i spróbuję sprawdzić sygnał na wtryskiwacze, nie mam oscyloskopu więc użyję kontrolki diodowej.
    Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale auto jest zagazowane, czy instalcja gazowa może zakłucać prwidłowe działanie sterownika silnika?
  • #14
    kilex
    Level 11  
    zmiana świec i przewodów nie pomogła chociaż auto odpaliło i chodziło na wolnych obrotach lekko przerywając.
    Już myślałem że wszystko jest dobrze, założyłem filtr powietrza i wsiadłem do środka żeby dodać gazu, kontrolka silnika świeciła się a po próbie dodania gazu auto zgasło i przy ponownym odpaleniu zaczeło się zachowywać jak wcześniej.
    Co dziwne w sterowniku silnika nie zapisał się żaden bład.
    Miał może ktoś podobny przypadek?
    Wygłąda na to że przy wolnych obrotach silnik ma za mało powietrza przez co ma bogatą mieszankę. Czy może to być wina silniczka krokowego do by-passu
  • #15
    tzok
    Moderator of Cars
    Czym czytasz te błędy, bo jak się świeciła kontrolka po uruchomieniu silnika to błąd musi być.
  • #16
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Od jazdy na gazie masz przytkane wtryskiwacze lub kiepskie cisnie nie paliwa. Pompa filtr?
  • #17
    marek1772
    Level 16  
    Widzę że panowie od najgorszego zaczynają ten temat.Kolega sprawdzi czujniki hala ,czy czyste są czy mają właściwą oporność czy są w odpowiedniej odległości a dopiero potem całe auto wymieni
  • #18
    kilex
    Level 11  
    błędy czytam delphi (chiński klon) co dziwnę jak rozepnę cewkę czy np czujnik wałka to błąd pojawia się od razu.
    Testera używam od ponad roku i zawsze działał poprawnie, ale spróbuję podpiąć KTS-a (oryg.)
    Na dzień dzisiejszy ja zmieniłem świece i kable co jest raczej logiczne przy benzynie z gazem gdzie nie ma błędów.
    Cewki zmienił właściciel po tym jak byłem u niego z kompem na 10 stopniowym mrozie (chciał uniknąć holowania auta do warsztatu)
    Pompe paliwa zmienił też właściciel jeszcze przed cewkamki (po lekturze forum fiata)

    Do rzeczy, wtryskiwacze raczej odpadają bo auto chodzi tak samo źle zarówno na benzynie jak i na gazie, odpinałem wtryski gazowe żeby być pewnym czy nie działają równocześnie benyna i gaz.
    Mam wrażenie że w silniku przy wolnych obrotach brakuje powietrza. Gdy silnik pracuje przepustnica jest praktycznie zmknięta ale obok przepustnicy widoczny jest tak jak by silniczek krokowy?

    Przy aucie nie pracuję codziennie więc nie mogę zweryfikować waszych porad i wskazówek od razu.
    Czy ktoś wie czy da się odczytać z wartości mierzonych czy synchonizacja jest poprawna?
    Sprawdzałem inne parametry pracy silnika i wszystkie wydawały się być poprawne.
    Jaka powinna być nominalna odległość czujników halla na wale i wałku?
  • #19
    kilex
    Level 11  
    wczoraj zeskanowałem pandę innym testerem (maxi das) zero błędów.
    Wykręciłem też sondę labda żeby sprwadzić czy kat nie jest zatkany.
    Dzisiaj oddałem auto do speca od FIATA, klient nie ma czasu.

    Tak na off czy warto kupić Maxi Dasa za ok 1300zł (bez dodatkowych wtyczek)???