Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falownik 1,5 kW i podłaczenie silnika

31 Lip 2014 13:35 4665 20
  • Poziom 10  
    Witam.

    mam taki silnik :
    Szje 24a 1.5 kW 220V/380V 1420 obr/min 50Hz

    i chce go podłączyć pod falownik

    opis falownika :

    Paramerty :

    - Sterowanie wektorowe SPWM

    - Zasilania jedna faza

    - Prąd 7A

    - Napięcie wej - 220V +/15% oraz częstotliwość 48-63 Hz

    - Napięcie wyjście 208-240V

    - Częstotliwość wyj. od 0,1Hz do 400Hz
    - Wyjście faz : 3

    - Panel operatorski do ustawiania parametrów pracy

    - Wejście komunikacyjne RS-485

    - Temperatura pracy od -10 do +40C

    Falwonik stosowany jest w aplikacjach np. z wrzecionem 1,5KW oraz z silnikami AC.

    Producent Huanyang Ivnerter

    HY01D523B to model
    1PH/3PH AC 220 +/- 20 %
    50 Hz/60 Hz
    3PH 0 - 220 AC 1.5 KW 7A
    0.50 - 400.00 HZ
    400 - 606 - 88887
    i tylko tyle reszta jest po chińsku
    Tu jest instrukcja http://www.cnczone.ru/forums/index.php?act=attach&type=post&id=4180


    Mam pytanie czy ten falownik jest tylko na 220V ? Wrzeciono od niego jest na 220V na klapce tez jest napisane 220V 1.5KW Nie da się gdzieś w opcjach przestawić go na 380V ? Pokazywałem znajomemu ten opis i powiedział ze się da.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    On jest trójfazowy, ale dla napięcia 220V, czyli w jednej fazie masz 110. Typowe napięcie sieci np w japoni lub usa. Jak u nas, to podłączasz jednofazowo - L i N.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Wczoraj podłączałem falownik pod silnik w garażu ale wywalało mi różnicówkę 30mA. Silnik był podłączony w trójkąt później przezbroiłem go w gwiazdę żeby zmiejszyć prąd rozruchowy.

    Teraz przeniosłem całość do domu i już mi korków nie wybija. Przezbroiłem silnik w trójkąt i się kręci ale trzeba zaczynać od małych częstotliwość np 10 hz i zwiększać na 50 Hz. Silnik jest bardzo słaby można go ręka zatrzymać ale chociaż wiadomo ze działa.

    Nie bardzo się na tym znam, dopiero się uczę i czyli co da rade na tym falowniku napędzać normalnie ten silnik czy muszę kupić inny ? Ten silnik można niby podłączyć pod 220V przez kondensator ale ja takiego nie mam.
  • Poziom 23  
    Maly napisał:
    On jest trójfazowy, ale dla napięcia 220V, czyli w jednej fazie masz 110. Typowe napięcie sieci np w japoni lub usa. Jak u nas, to podłączasz jednofazowo - L i N.
    Pozdrawiam

    Gdzie tam kolega ma 110 V i jak to obliczył?
    Między L i N bywa +300 i -300.
  • Poziom 10  
    Moim zdanie możesz ten falownik wykorzystać do zasilania tego silnika tylko że musisz podłączyć go pod sieć trójfazową dla zasilania jednofazowego napięcie będzie za niskie dla takiego silnika. Zgodnie z instrukcją którą zamieściłeś, na stronie 7 jest napisane ze zakres napiecia wejsciowego wynosi 330-440 V (Input Power 330~440Vfor 380V power;) Jak podłączysz pod sieć trójfazową musisz jeszcze ustawić parametr: PD008 Max. Voltage na 380V (strona 21 w instrukcji). Powinno działać.

    Odnośnie wywalania różnicówki to przyczyną mogą być kondensatory które przy podłączeniu są ładowane. Myśle że jakbyś drugi raz załączył to bezpieczniki by nie wywaliły ponieważ kondensatory byłyby juz naładowane.

    Odnośnie tego że silnik jest bardzo słaby to myślę że trzeba pokombinować z ustawieniami falownika.
  • Poziom 28  
    TyPeczek napisał:
    Maly napisał:
    On jest trójfazowy, ale dla napięcia 220V, czyli w jednej fazie masz 110. Typowe napięcie sieci np w japoni lub usa. Jak u nas, to podłączasz jednofazowo - L i N.
    Pozdrawiam

    Gdzie tam kolega ma 110 V i jak to obliczył?
    Między L i N bywa +300 i -300.


    Sieć trójfazowa o napięciu fazowym 110V da nam międzyfazowo 220V i ten falownik może być właśnie zasilony trójfazowo z takiej sieci.
    U nas w Polsce mamy sieć o napięciu jednej fazy 230V, więc podłaczając taki falownik należy go podłączyć jednofazowo (L i N)

    Oblicz jakie napięcie będzie w obwodzie DC za mostkiem falownika w tych dwóch przypadkach.


    Co do kondensatora to do silnika 1,5kW potrzebny byłby ok 100uF, ale silnik będzie słabszy.

    Jeśli zasilasz falownik z jednej fazy, to silnik powinien być połączony w trójkąt, w gwieździe będzie właśnie słabszy

    Dodano po 3 [minuty]:

    g.e.n.d.e.k napisał:
    Moim zdanie możesz ten falownik wykorzystać do zasilania tego silnika tylko że musisz podłączyć go pod sieć trójfazową dla zasilania jednofazowego napięcie będzie za niskie dla takiego silnika. Zgodnie z instrukcją którą zamieściłeś, na stronie 7 jest napisane ze zakres napiecia wejsciowego wynosi 330-440 V (Input Power 330~440Vfor 380V power;) Jak podłączysz pod sieć trójfazową musisz jeszcze ustawić parametr: PD008 Max. Voltage na 380V (strona 21 w instrukcji). Powinno działać.

    Odnośnie wywalania różnicówki to przyczyną mogą być kondensatory które przy podłączeniu są ładowane. Myśle że jakbyś drugi raz załączył to bezpieczniki by nie wywaliły ponieważ kondensatory byłyby juz naładowane.

    Odnośnie tego że silnik jest bardzo słaby to myślę że trzeba pokombinować z ustawieniami falownika.


    Strona 7 jest bardzo ogólna dla całej rodziny, na stronie 6 są wyszczególnione poszczególne modele, i ten konkretnie pracuje 1 lub trójfazowo dla napięciaa 220V

    A różnicówki to ogólnie falowniki lubią wyrzucać
  • Poziom 10  
    Ten falownik normalnie pracuje z wrzecionem, we wrzecionie sa trzy bolce ale na wrzecionie jest napisane 220V. Falownik jest zasilany z 220V.

    Nie mam siły czyli 380V w domu a muszę zasilić ten silnik dlatego kombinuje żeby to zrobić na pomocą falownika. Silnik będzie napędzał pompę hydrauliczną dlatego spadek mocy silnika będzie przekładał się na spadek ciśnienia w układzie hydraulicznym.

    Falownik 1,5 kW i podłaczenie silnika Falownik 1,5 kW i podłaczenie silnika
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Sieć trójfazowa o napięciu fazowym 110V da nam międzyfazowo 220V i ten falownik może być właśnie zasilony trójfazowo z takiej sieci.
    U nas w Polsce mamy sieć o napięciu jednej fazy 230V, więc podłaczając taki falownik należy go podłączyć jednofazowo (L i N)


    Chyba muszę się zgodzić z Maly (instrukcja jest troszkę niejasna).
    W takim razie przewody L i N należy podłączyć pod dowolne 2 z 3 zacisków RST a na zdjęciu widać że wszystkie zaciski są podłączone więc chyba jest coś nie tak.
    Jednak przy podłączeniu jednofazowym nie ma możliwości uzyskać napięcia 3x380V na wyjściu standardowego falownika z mostkiem diodowym na wejściu. Myślę że silnik może pracować przy obniżonym napięciu ale trzeba tez zmniejszyć max częstotliwość napięcia wyjściowego falownika. (U/f=stałe; przy obniżonym napięciu U trzeba zmniejszyć częstotliwość f)

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Jeżeli chodzi o zasilanie falownika z jednej fazy to wszystko jest jak najbardziej ok, falownik został tak podłączony 2 lata temu i pracował bez problemu trzeci przewód to po prostu uziemienie.

    Jaki powinienem mieć falownik żeby napędzać ten silnik ?
  • Poziom 10  
    Nie trzeba nic zmieniać, przepraszam za zamotanie:
    Jak napisał Maly:
    Cytat:
    Jeśli zasilasz falownik z jednej fazy, to silnik powinien być połączony w trójkąt

    i powinno działać.
  • Moderator Elektrotechnika
    emirek1998 napisał:
    Jaki powinienem mieć falownik żeby napędzać ten silnik ?

    Silnik masz dobry czyli musi być połączony w trójkąt 3x230 V i falownik też masz dobry czyli jednofazowy .
  • Poziom 10  
    Panowie mam ten silnik i falownik właśnie pod nogami pod komputerem i zapewniam was ze silnik jest podłączony w trójkąt.

    Po wsadzeniu gniazdka do prądu falownik po chwili startuje i czeka sobie na ustawienie częstotliwości. Daje 50 Hz ale pracuje dziwnie i tak jak mówię można go zatrzymać ręka po prostu nie ma mocy, bałem się ze silnik jest uszkodzony bo silnik nie ma wiatraka ale sprawdzałem go miernikiem i oglądałem uzwojenie i wydaje się być wszystko ok.

    Zaraz po załączeniu jest komunikat : ASR 1.0

    Teraz próbowałem zatrzymać metalowe sprzęgło ręką i czuć przebicie na palcach ale to może dlatego ze silnik nie jest uziemiony. Po zahamowaniu silnika on już nie jest w stanie się ze tak powiem podnieść czyli na nowo rozkręcić.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Jak to jest nowy falownik to przeprowadź procedurę inicjacji do silnika potem wprowadź parametry nastaw pracy i musi działać
  • Poziom 10  
    vipepe napisał:
    Jak to jest nowy falownik to przeprowadź procedurę inicjacji do silnika potem wprowadź parametry nastaw pracy i musi działać


    Też mi się wydaje ze powinienem tak zrobić tylko nie wiem jak, problem polega na tym ze tego falownika będę musiał używać tylko przez jakiś czas dopóki nie kupie drugiego bo to jest falownik od wrzeciona. Na wrzecionie nie mam żadnych danych dlatego muszę je najpierw przepisać z falownika na kartkę tak abym później mógł z powrotem podłączyć wrzeciono.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    No to wejdź w funkcje programowania i spisz sobie parametry zapisane w falowniku. Potem jak go włożysz tam gdzie pierwotnie pracował to znowu robisz inicjacje do motora i przepisujesz to co zapisałeś z parametrów na kartce.
  • Poziom 10  
    vipepe napisał:
    No to wejdź w funkcje programowania i spisz sobie parametry zapisane w falowniku. Potem jak go włożysz tam gdzie pierwotnie pracował to znowu robisz inicjacje do motora i przepisujesz to co zapisałeś z parametrów na kartce.


    Przeleciałem te kody w tej instrukcji tzn te PD000 i sam nie wiem jak włączyć to automatyczne dopasowanie, możecie mi w tym pomóc ?
  • Poziom 13  
    wujek google potem typ falownika i manual ja często korzystam z automatycznego dopasowania ale są falowniki które pozwalają na przypisanie parametrów ręcznie takich wsp.f napięcie, prąd znamionowy, max obroty i co bardzo ważne rezystancja uzwojeń
  • Poziom 10  
    vipepe napisał:
    wujek google potem typ falownika i manual ja często korzystam z automatycznego dopasowania ale są falowniki które pozwalają na przypisanie parametrów ręcznie takich wsp.f napięcie, prąd znamionowy, max obroty i co bardzo ważne rezystancja uzwojeń


    Wszystko podałem wyżej, mam instrukcje ale po angielsku i trochę mi ciężko się połapać. Jak byś mi podał po angielsku co mam ustawić to pewnie bym dał radę.
  • Spec od Falowników
    Witam.

    Żadne "inicjacje" ani innego typu ustawianie parametrów silnika, o trybie wektorowym powyżej 50Hz, możesz tylko pomarzyć.
    Wrzeciono powyżej 50Hz, będzie poprawnie pracowało tylko w trybie skalarnym. Jedynym parametrem jaki należy wprowadzić jest częstotliwość bazowa silnika.
  • Poziom 10  
    Udało się :D zrobiłem reset PD013 znalazłem oryginalną książeczkę i tam było. Teraz już go nie idzie zatrzymać ręka :D