Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektrozawór pod gaźnikiem agregatu prądotwórczego.

31 Lip 2014 22:15 2562 6
  • Poziom 11  
    Witam
    Nabyłem chiński agregat prądotwórczy, który ogólnie działa w miarę prawidłowo, ale ma trochę zamieszane z instalacją silnika, a mianowicie ma pominięty wyłącznik do gaszenia (poprzedni właściciel gasił go ściągając fajkę ;) ) oraz odłączony elektrozawór, który znajduje się na dole gaźnika pod komorą pływaka i z tego co się zorientowałem powinien chyba odcinać paliwo, tylko gdzie on powinien być podłączony i czy na pewno spełnia taką funkcję? Gaźnik wygląda mniej więcej tak: Link a agregat Westland 5,5kW.
  • Poziom 37  
    A nie jest to przypadkiem automatyczna przepustnica by agregat sobie regulował obroty?
    Może zapodaj fotki tego generatora poszpera się w necie i popatrzy za schematem.
    Można założyć że coś się poknociło z elektryka i gość zrobił to na tz. krótko czyli to co Polacy lubią najbardziej.
  • Poziom 11  
    Być może to i elektroniczna przepustnica, ale nie ma nic co by mogło ją regulować a przewody idą w kierunku wyłącznika i tylko do niego sięgają. Ten mój to model LT5500 ale wygląda identycznie jak ten: Link
  • Poziom 34  
    To jest iglica automatycznego ssania. Podobne rozwiązanie występuje w skuterach. Działa to na zasadzie takiej że po odpaleniu grzałka w tym elemencie się nagrzewa i cofa albo wysuwa iglicę. Jak zgasisz stygnie i tak w kółko zamyka to kanał dodatkowego paliwa w gaźniku czyli ssanie.
  • Poziom 11  
    to w takim razie gdzie to powinno być podłączone?
  • Poziom 34  
    W skuterach jest podłączone do wyjścia magneta (prądnicy) ładowania aku. Może być też podpięto do 12 V pojawiających się po odpaleniu ale możesz go spokojnie nie podłączać bo on ma tylko ułatwiać rozruch. Jak nie ma z tym problemu to bym nie podłączał.
  • Poziom 11  
    Jednak jest to elektrozawór służący do odcinania paliwa w momencie gaszenia silnika, ma to przeciwdziałać zalewaniu świecy. Dowiedziałem się tego dzięki uprzejmości pewnego serwisanta jednego ze sklepów sprzedający agregaty i takie właśnie gaźniki. wszystko podłączone i pracuje prawidłowo.