Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 2t - czujnik temperatury do odcięcia zapłonu

31 Lip 2014 22:15 2925 10
  • Poziom 6  
    Witam
    Nie wiem czy w dobrym dziale zamieszczam mój post. Mam kose spalinową silnik 2t i zdarzyło mi się jego przegrzać na tyle że pierścienie wytarły cylinder spadła kompresja i nie mozna było jej zapalić. Serwis naprawi to na gwarancji ale zastanowiło mnie jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami. Najpierw wymysliłem miernik temperatury z zakresu 50-350 stopni z kapilarą w żebra silnika a miernik na kierownice kosy (cena miernika to 28zł) ale lepsze byłoby założyć czujnik temperatury na silnik z odcięciem iskry przy osiagnięciu okreslonej temeratury na czujniku. Czy można takie co dostać a więc czujnik wraz z przerywaczem zapłonu? Mam coś takiego w spawarce transformatorowej gdzie po przekroczeniu temp. uzwojenia automatycznie wyłaczana jest spawarka. Chciałbym zrobić coś takiego w kosie żeby wiedziec precyzyjnie kiedy przerwa w pracy silnika.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 32  
    Wyłącznik bimetaliczny na wybraną temperaturę. Swoją drogą co ta za kosa że się przegrzewa, jak jest chłodzenie sprawne, zebra czyste, powinna schłodzić odpowiednio cylinder, reklamował bym, albo oddał.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 6  
    Chińszczyzna agroma bc52 ale z ciekawości chce coś takiego zrobić co wydłuzy jej eksploatacje owszem kosztem skrócenia jej uzytkowania ale tylko przy przekraczaniu krytycznych temperatur cylindra. Własnie myslałem nad czymś na bimetal ale nie wiem jak to miałoby działać w połaczeniu z przerwaniem dopływu iskry. Myslałem nad jakimś wyłacznikiem wpietym przed cewką i podłaczonym czujnikiem na bimetal w okolicach cylindra na żebrach. Tylko czy takie coś jest?
  • Poziom 32  
    Takie coś między żebra cylindra, wlutować w obwód wyłącznika zapłonu. Silnik 2t - czujnik temperatury do odcięcia zapłonu
  • Poziom 6  
    Dobra znalazłem termostaty bimetaliczne na różne temperatury. Z tym jakoś sobie poradze ale mam pytanie. Mają one w opisie że są na 250V czy to znaczy że ma przez nie przepływać 250V czy że maksymalny prąd to 250V. Czy moge taki termostat bimetaliczny wpiąć do pradu np.12V i też będzie wzrost temp. rozłączał układ odcinając to napięcie 12V?

    Dodano po 4 [minuty]:

    dabu napisał:
    Takie coś między żebra cylindra, wlutować w obwód wyłącznika zapłonu. Silnik 2t - czujnik temperatury do odcięcia zapłonu



    Bez lutowania to załatwie. Dziurka w żebro nagwintować i śrubką z podkładką spręzystą dam do żebra. Potem kabelki przy powrocie z włącznika startu na kierownicy kosy przed wejściem do cewki i chyba powinno zadziałać.
  • Moderator Samochody
    olob75 napisał:
    jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami

    Tania kosa i pewnie najtańszy olej do mieszanki...
    Lej dobrej jakości olej, używaj kosiarki zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją producenta, i nic więcej nie kombinuj.
    olob75 napisał:
    czy że maksymalny prąd to 250V

    Maksymalne napięcie a nie prąd! Właśnie prądu żaden taki mały chiński termowłącznik tam nie wytrzyma. Musiał byś tam wciskać coś znacznie większego jak już.
  • Poziom 6  
    dabu napisał:
    Maksymalne napięcie 250v


    Wielkie dzięki rozumiem że kabel prądowy z jednej strony wchodzi do termostatu a drugą nózką wychodzi? Przepraszam za tak banalne pewnie pytania ale jestem zielony jezeli chodzi o elektronike i pewnie jeszcze wiele innych rzeczy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ociz napisał:
    olob75 napisał:
    jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami

    Tania kosa i pewnie najtańszy olej do mieszanki...
    Lej dobrej jakości olej, używaj kosiarki zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją producenta, i nic więcej nie kombinuj.
    olob75 napisał:
    czy że maksymalny prąd to 250V

    Maksymalne napięcie a nie prąd! Właśnie prądu żaden taki mały chiński termowłącznik tam nie wytrzyma. Musiał byś tam wciskać coś znacznie większego jak już.


    Ja chcę podłączyć termostat do kabla idącego z włącznika na kierownicy przejdzie przez termostat na cylindrze i pójdzie do cewki więc napięcie będzie symboliczne.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Znalazłem taki termostat jest mocniejszy
    TERMOSTAT BIMETALICZNY 250V 10A 160'C
    Co do mieszanki to nie interesuje mnie subiektywne odczucie ale konkret dlatego wole czujnik bo jest zbyt dużo zmiennych w czasie pracy takiej kosy zebym się zdawał na subiektywne odczucia.
    Dzieki za pomoc temat uważam za rozwiązany i zakończony.
    pozdrawiam
  • Poziom 1  
  • Poziom 43  
    100ml firmowego oleju na 2,5 litra benzyny i nie ma prawa się zatrzeć.

    Po drugie nagrzany do granic możliwości silnik gdy zostaje wyłączony to jest niefajnaie dla niego .
  • Poziom 23  
    Napiszę tak "Nadgorliwość gorsza od....."
    -99% małych 2t (kos, pilarek itp) zaciera się z dwóch może trzech powodów.
    1.Podstawowy brak mieszanki paliwo olej (a i mieszanka z dobrym olejem 1:30 wystarczy każdej maszynie tego typu).
    2.W tym przypadku prawdopodobnie był zły skład mieszanki, przegrzanie powoduje puchnięcie tłoka i zatarcie gotowe... We wszystkich małych 2T chłodzenie to nie tylko przepływ powietrza od wentylatora, maszyna także się nie przegrzewa, jeżeli jest "przylana" bogata mieszanka paliwo-powietrze. Silnik w takim urządzeniu o jakości materiałów ????? nie powinien przekraczać 10 000rpm.
    3.Ogromna ilość zasysanego pyłu, odrywanie się nagaru na wydechu, wady materiałowe.