Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 2t - czujnik temperatury do odcięcia zapłonu

olob75 31 Lip 2014 22:15 2544 10
  • #1 31 Lip 2014 22:15
    olob75
    Poziom 6  

    Witam
    Nie wiem czy w dobrym dziale zamieszczam mój post. Mam kose spalinową silnik 2t i zdarzyło mi się jego przegrzać na tyle że pierścienie wytarły cylinder spadła kompresja i nie mozna było jej zapalić. Serwis naprawi to na gwarancji ale zastanowiło mnie jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami. Najpierw wymysliłem miernik temperatury z zakresu 50-350 stopni z kapilarą w żebra silnika a miernik na kierownice kosy (cena miernika to 28zł) ale lepsze byłoby założyć czujnik temperatury na silnik z odcięciem iskry przy osiagnięciu okreslonej temeratury na czujniku. Czy można takie co dostać a więc czujnik wraz z przerywaczem zapłonu? Mam coś takiego w spawarce transformatorowej gdzie po przekroczeniu temp. uzwojenia automatycznie wyłaczana jest spawarka. Chciałbym zrobić coś takiego w kosie żeby wiedziec precyzyjnie kiedy przerwa w pracy silnika.

    0 10
  • #2 31 Lip 2014 22:29
    dabu
    Poziom 31  

    Wyłącznik bimetaliczny na wybraną temperaturę. Swoją drogą co ta za kosa że się przegrzewa, jak jest chłodzenie sprawne, zebra czyste, powinna schłodzić odpowiednio cylinder, reklamował bym, albo oddał.

    0
  • #3 31 Lip 2014 22:36
    olob75
    Poziom 6  

    Chińszczyzna agroma bc52 ale z ciekawości chce coś takiego zrobić co wydłuzy jej eksploatacje owszem kosztem skrócenia jej uzytkowania ale tylko przy przekraczaniu krytycznych temperatur cylindra. Własnie myslałem nad czymś na bimetal ale nie wiem jak to miałoby działać w połaczeniu z przerwaniem dopływu iskry. Myslałem nad jakimś wyłacznikiem wpietym przed cewką i podłaczonym czujnikiem na bimetal w okolicach cylindra na żebrach. Tylko czy takie coś jest?

    0
  • #4 31 Lip 2014 23:01
    dabu
    Poziom 31  

    Takie coś między żebra cylindra, wlutować w obwód wyłącznika zapłonu. Silnik 2t - czujnik temperatury do odcięcia zapłonu

    0
  • #5 31 Lip 2014 23:11
    olob75
    Poziom 6  

    Dobra znalazłem termostaty bimetaliczne na różne temperatury. Z tym jakoś sobie poradze ale mam pytanie. Mają one w opisie że są na 250V czy to znaczy że ma przez nie przepływać 250V czy że maksymalny prąd to 250V. Czy moge taki termostat bimetaliczny wpiąć do pradu np.12V i też będzie wzrost temp. rozłączał układ odcinając to napięcie 12V?

    Dodano po 4 [minuty]:

    dabu napisał:
    Takie coś między żebra cylindra, wlutować w obwód wyłącznika zapłonu. Silnik 2t - czujnik temperatury do odcięcia zapłonu



    Bez lutowania to załatwie. Dziurka w żebro nagwintować i śrubką z podkładką spręzystą dam do żebra. Potem kabelki przy powrocie z włącznika startu na kierownicy kosy przed wejściem do cewki i chyba powinno zadziałać.

    0
  • #7 31 Lip 2014 23:29
    ociz
    Moderator Samochody

    olob75 napisał:
    jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami

    Tania kosa i pewnie najtańszy olej do mieszanki...
    Lej dobrej jakości olej, używaj kosiarki zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją producenta, i nic więcej nie kombinuj.
    olob75 napisał:
    czy że maksymalny prąd to 250V

    Maksymalne napięcie a nie prąd! Właśnie prądu żaden taki mały chiński termowłącznik tam nie wytrzyma. Musiał byś tam wciskać coś znacznie większego jak już.

    0
  • #8 31 Lip 2014 23:37
    olob75
    Poziom 6  

    dabu napisał:
    Maksymalne napięcie 250v


    Wielkie dzięki rozumiem że kabel prądowy z jednej strony wchodzi do termostatu a drugą nózką wychodzi? Przepraszam za tak banalne pewnie pytania ale jestem zielony jezeli chodzi o elektronike i pewnie jeszcze wiele innych rzeczy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ociz napisał:
    olob75 napisał:
    jak można zabezpieczyć silnik 2t przed takimi sytuacjami

    Tania kosa i pewnie najtańszy olej do mieszanki...
    Lej dobrej jakości olej, używaj kosiarki zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją producenta, i nic więcej nie kombinuj.
    olob75 napisał:
    czy że maksymalny prąd to 250V

    Maksymalne napięcie a nie prąd! Właśnie prądu żaden taki mały chiński termowłącznik tam nie wytrzyma. Musiał byś tam wciskać coś znacznie większego jak już.


    Ja chcę podłączyć termostat do kabla idącego z włącznika na kierownicy przejdzie przez termostat na cylindrze i pójdzie do cewki więc napięcie będzie symboliczne.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Znalazłem taki termostat jest mocniejszy
    TERMOSTAT BIMETALICZNY 250V 10A 160'C
    Co do mieszanki to nie interesuje mnie subiektywne odczucie ale konkret dlatego wole czujnik bo jest zbyt dużo zmiennych w czasie pracy takiej kosy zebym się zdawał na subiektywne odczucia.
    Dzieki za pomoc temat uważam za rozwiązany i zakończony.
    pozdrawiam

    0
  • #9 01 Sie 2014 05:44
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ogólnie to poroniony pomysł, nic to nie da, najwyżej będzie co chwilę wyłączało silnik.
    Pięć minut koszenia i dwadzieścia na ostygnięcie, super sprawa.

    To są silniki chłodzone powietrzem, więc przystosowane do pracy w wysokiej temperaturze.
    Jaką temperaturę uważacie za maksymalną?
    Zatarcie takiego silnika nie zależy tylko od temperatury.
    Uważasz, że takie nagłe wyłączanie rozgrzanego maksymalnie silnika będzie dla niego odpowiednie?
    Dobry olej w odpowiednim stosunku z benzyną, praca na maksymalnych obrotach i robienie przerw, wystarczy.

    Nie można patrzeć na to pod kątem silnika samochodowego.

    A w ogóle to takie chińskie silniki są nieprzewidywalne, potrafią zacierać się praktycznie bez powodu lub pracują długi czas.

    0
  • #10 01 Sie 2014 10:51
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    100ml firmowego oleju na 2,5 litra benzyny i nie ma prawa się zatrzeć.

    Po drugie nagrzany do granic możliwości silnik gdy zostaje wyłączony to jest niefajnaie dla niego .

    0
  • #11 02 Sie 2014 18:53
    1234
    Poziom 23  

    Napiszę tak "Nadgorliwość gorsza od....."
    -99% małych 2t (kos, pilarek itp) zaciera się z dwóch może trzech powodów.
    1.Podstawowy brak mieszanki paliwo olej (a i mieszanka z dobrym olejem 1:30 wystarczy każdej maszynie tego typu).
    2.W tym przypadku prawdopodobnie był zły skład mieszanki, przegrzanie powoduje puchnięcie tłoka i zatarcie gotowe... We wszystkich małych 2T chłodzenie to nie tylko przepływ powietrza od wentylatora, maszyna także się nie przegrzewa, jeżeli jest "przylana" bogata mieszanka paliwo-powietrze. Silnik w takim urządzeniu o jakości materiałów ????? nie powinien przekraczać 10 000rpm.
    3.Ogromna ilość zasysanego pyłu, odrywanie się nagaru na wydechu, wady materiałowe.

    0