Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,9 problem z elektryką

iwcia_k 24 Kwi 2005 22:35 2208 15
  • #1 24 Kwi 2005 22:35
    iwcia_k
    Poziom 10  

    Witam serdecznie.
    Mamy z mężem problem z naszym poldusiem. Od jakiegoś czasu świeci się nam cały czas lampka "stop". Jak włączymy hamulec ręczny świeci się mocniej, ale po zwolnieniu ręcznego świeci się nadal. Mieliśmy wymieniany już alternator i koło (małe) od alternatora) bo z wału nie było napięcia. To już jest ok, ale ostatnio mieliśmy duże zwarcie, zadymiło się i wysiadł całkiem. Mój tata wymienił nam przekaźnik świec żarowych, bo okazało się że to on zrobił zwarcie. Wymienił również wszystkie żarówki na desce, bo myśleliśmy że może tu jest problem, jednak lampka "stop" nadal się pali. Zawsze po przekręceniu kluczyka w stacyjce, przed włączeniem silnika paliła nam się również taka żółta lampka (w kształcie pedału) i paliła się ona do momentu wciścnięcia pierwszy t\raz pedału hamulca. Teraz jednak się ona nie świeci, a po pierwszym wciśnięciu pedału hamulca, zmienia się częstotliwość migania kierunkowskazów. A lampka "stop" jak się paliła tak się pali. A i jeszcze jedno, jak mieliśmy zwarcie, spaliło się również radio.
    Czy ktoś może wie co to może być?? Rok produkcji 96. I czy ktoś wie ile i jakie lampki powinny palić się po przekręceniu kluczyka (przed zapłonem) bo nam pali się tylko stop, akumulator i olej. A wydaje mi się że jeszcze jakaś powinna się palić.
    Będziemy bardzo wdzięczni za pomoc.
    Pozdrawiam
    Iwona i Adam.
    a i jeszcze jedna ważna sprawa, samochód był bity i stał dwa tygodnie w warsztacie lakierniczy, robiony był cały lewy bok. Ale lampka stop paliła się również przed wizytą u tych "lakierników"

    0 15
  • #2 25 Kwi 2005 08:47
    tronix50
    Poziom 14  

    W tej chwili mogę odpowiedzieć ,że ta kontrolka jest ostrzeżeniem błędu,
    może byc to zwiazane z silnikiem lub z czujnikami wszelkiego rodzaju,jest to sygnał z procesora o nieprawidłowościach w ukladzie silnika .Moze to byc np. uklad chlodzenia (tez sa czujniki).później napisze wiecej.

    0
  • #3 25 Kwi 2005 10:48
    iwcia_k
    Poziom 10  

    Witam,
    Dzięki za pomoc, z niecierpliwością czekam na szczegółowe rady, a teraz nadmienie tylko (bo coś nawiązujesz do silnika) że poldus miał remont silniczka (planowanie głowicy i takie tam jeszcze dziwne naprawy) w maju 2004 roku (po tym jak poszedł pasek rozrzadu), wymiane wtryskiwaczy, a ostatnio miał wymianę alternatora, więc mam nadzieje że to już nie silnik bo kosztowało nas już to troszke:-)
    Pozdrawiam
    Iwona

    0
  • #4 25 Kwi 2005 12:07
    albino
    Poziom 24  

    W polonezie 1,9D powinna jeszcze sie zapalac kontrolka od swiec zarowych,a ta kontrolka stop to zapala sie tylko razem z inna,tak ze musi sie jakas jeszcze swiecic moze spalona jest jakas zarowka od ktores kontr. ostrzegawczej i nie widac ze swieci a napiecie na nia idzie,ewentualnie spalona jest jakas dioda prostownicza na desce rozdzielczej(zwarta),skoro wczesniej wspominalas,ze bylo jakies zwarcie.W poldku czesto swieci STOP z kontrolka od chamulcy(zuzycie klockow chamulcowych).

    0
  • #5 25 Kwi 2005 14:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 25 Kwi 2005 20:02
    iwcia_k
    Poziom 10  

    Witam ponownie,
    Lampka stopu pali sie zaraz po wlaczeniu silnika razem z zielona lampka sygnalizujaca podlaczenie przyczepki, a z czasem razem z lampka podobna do znaczka (P) ale to jest takie czerwone kółeczko z czterema kropeczkami po lewej i po prawej stronie. Znaczek ten znajsuje sie zaraz obok znaczka akumulator (po lewej stronie). Nie wiem jak lepiej opisac ten znaczek, bo nawet nie wiem co on oznacza.Moj tata myslal ze moze to wlasnie instalacja od przyczepki robi zamieszanie, wiec odlaczyl ta instalacje, ale to nie pomoglo. Nadal mam piekna "choinke" w samochodzie:-(
    Dzieki za dotychczasowe rady, wszystko sprawdzamy na biezaco, ale z tego co wiem, to w moim poldusiu nie ma systemu hamulcow lokas, wiec nawet zdarte do cna, nie beda powodowaly palenia sie lampki, nawet brak plynu hamulcowego nie spowoduje zapalenia lampki.

    0
  • #7 25 Kwi 2005 21:17
    albino
    Poziom 24  

    To jest znaczek(kolko w przerywanych nawiasach) zuzycia klockow i plynu chamulcowego,odkrec kolo i zobaczysz czy dochodza jakies kabelki do klockow,bo mysle,ze na zbiorniczku plynu chamulcowego sa napewno przewody.Pozdro...

    0
  • #8 26 Kwi 2005 08:38
    iwcia_k
    Poziom 10  

    Hejka,
    Moj tata odlaczyl instalacje od przyczepki, i teraz dla odmiany objawy sie zmienily. Po odpaleniu samochodu (rano) palila sie lapka kontrolna sygnalizujaca ze podlaczona jest przyczepka (a instalacja byla odlaczona) oraz to smieszne czerwone okragle z osmioma kropeczkami. Po paru minutach lamki zgasly, a znowy zapalil sie stop.
    Nie wiem, moze to cos z deska rozdzielcza??? tak jak pisal wczesniej albino? Czy ktos zna kogos z Warszawy, kto naprawia deski rozdzielcze w poldusiu? bo jechac do pierwszego lepszego warsztatu nie zamierzam.
    Pozdrawiam.

    0
  • #9 26 Kwi 2005 09:36
    albino
    Poziom 24  

    Moze nie do warsztatu a do jakiegos znajomego elektronika.Pozdro...

    0
  • #10 26 Kwi 2005 10:01
    iwcia_k
    Poziom 10  

    bardzo chetnie, ale do kogo?? ja nikogo nie znam
    pozdrawiam.

    0
  • #11 26 Kwi 2005 12:34
    kylo1
    Poziom 11  

    Sprawdzcie jeszcze czy jest płyn hamulcowy albo czy jest dobrze założony korek. Kiedyś się spotkałem w polonezie że źle był założony gumowy korek i czujnik pokazywał jakby nie było płynu hamulcowego i świeciło się światło STOP.

    0
  • #12 26 Kwi 2005 13:13
    WSHIP
    Poziom 10  

    korek sprawdza za 1h jak bede mogl wyjsc z pracy
    swoja droga ludzie z grupy dyskusyjnej fso auto zaproponowali zeby sprobowac wymienic zegary. ktore zreszta juz zakupilismy - z ich obserwacji wynika ze jest jakies zwarcie w tej kwestii ale jesli sie rzeczywiscie okaze ze to korek to padne ze smiechu i sie przewroce na bok :)

    ( a tak badz co badz jestem wspolwlascicielem tego pechowego poldusia :)
    pozdrawiam

    0
  • #13 26 Kwi 2005 13:21
    radekr
    Poziom 15  

    W pierwszym poście napisałaś że po włączeniu ręcznego pali się mocniej. Czy po zwolnieniu dalej pali sie jasno czy wraca to ciemniejszego palenia?
    Pytam, bo mam identyczny objaw tylko wraz z kontrolką od ładowania akumulatora. Jeśli wraca do ciemniejszego to chyba nie oznacza to wystepowania któregoś sygnału alarmowego bo wtedy mój akumulator już dawno by umarł (a jadże z tym prawie 3 lata). Ja bym raczej szukał przyczyny gdzieś przy desce rozdzielczej.
    A jesli juz uda Ci się to naprawic to napisz gdzie i ile to kosztowało to może i ja sobie naprawię.

    0
  • #14 26 Kwi 2005 13:55
    albino
    Poziom 24  

    Najlepiej to odepnij na chwile przewod z korka od zbiorniczka i zobaczysz czy zgasnie,jezeli nie to pozostaja klocki albo deska.Pozdro...

    0
  • #15 26 Kwi 2005 15:41
    WSHIP
    Poziom 10  

    klocki odpadaja bo ten patent dziala tylko z systemem lukasa. wowczas sygnal jest przekazywany na deske jesli sa starte hamulce. ja mam stary typ - zona nie dodala ze to poldek 1,9 - rok produkcji 1996, przebieg 185kkm
    wymienilem wlasnie zegarki koszt 80zl www.zomis.pl warszawa - jagielonska. na razie problem zniknal ale chcialbym jeszcze pojezdzic troche zeby stwierdzic w 100% ze na pewno jest wszystko ok

    pozdrowienia

    0
  • #16 27 Kwi 2005 21:47
    iwcia_k
    Poziom 10  

    Witam,
    No i problem mamy z glowy. Dzieki wielkie za rady i pomoc.
    Okazala sie to byc bardzo banalna sprawa - deska rozdzielcza.
    Cos bylo ze stykami czy czyms takim (ja dokladnie nie wiem) ale wiem ze kosztowalo mnie to 80 zl (zakup nowej deski a dokladnie zegarow) w sklepie kolo modlinskiej 5.
    Super. Juz nie mamy choinki w samochodzie:-)))
    Ale fajnie.
    Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie
    Iwona

    0