Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Merceses 190D - zwarcie bezpiecznika nr. 13

tooosiek 01 Sie 2014 18:08 1518 10
  • #1 01 Sie 2014 18:08
    tooosiek
    Poziom 5  

    Witam, posiadam mercedesa 190 2.0 Diesel z automatyczną skrzynią, 87r.
    Mam problem z bezpiecznikiem nr. 13, robi zwarcie i pali mi bezpiecznik.
    bezpiecznik odpowiada za zegar, podświetlenie sufitu/przód, i awaryjne, radio.
    odpiąłem radio, światło w podsufitce, i nie wiem gdzie dalej szukać problemu i jak go rozwiązać, mam nadzieje że mi pomożecie :)

    0 10
  • #2 01 Sie 2014 23:18
    gameness
    Poziom 14  

    No to zostają jeszcze przewody.

    0
  • #3 02 Sie 2014 11:14
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Cześć
    Nie napisałeś, jaki charakter ma to zwarcie. Pali zaraz przy włożeniu bezpiecznika, czy później?
    Na obwodzie bezpiecznika 13 jest również oświetlenie bagażnika. Nie w każdym samochodzie jest, ale warto o nim wspomnieć. Przy ruchach klapy przełamują się kable na przejściu z klapy do nadwozia. Tam również może dochodzić do zwarcia.
    P.S.: Możesz stosować wielkie litery na początku zdania? Jest to forum typowo techniczne, ale dziwnym trafem dbamy tutaj o stosowanie zasad pisowni. Uważam, że właśnie tak jest fajnie ;)

    0
  • #4 02 Sie 2014 13:23
    tooosiek
    Poziom 5  

    Zwarcie robi się przy włożeniu bezpiecznika, i od razu strzela.
    Sprawdzę zaraz przewody od tego oświetlenia bagażnika, może tam tkwi problem :)

    Dodano po 16 [minuty]:

    Kable, które idą od oświetlenia bagażnika są całe, nieprzerwane ani nie uszkodzone :<

    0
  • #5 02 Sie 2014 14:02
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Zwróć uwagę na kable przy radiu - to okolica w której użytkownicy lubią grzebać i robić błędy.
    Kabel plusowy (według schematu jest to czerwony) nie może być zwarty z żadnym innym.
    Antena automatyczna oryginalna jest co prawda połączona z bezpiecznikiem 12, ale może masz taką antenę nieoryginalną, połączoną w inny sposób.
    Jest jeszcze jedna metoda: skrzynka bezpieczników w Mercedesie 201 ma od spodu wtyczki łączące ją z instalacją. Poprzez kolejne wyciąganie odpowiednich wtyczek można dojść do usterki.
    Na wtyczce A są awaryjne, przednia lampka kabiny i radio, na wtyczce M licznik, a na wtyczce C tylna klapa.
    Wtyczki trzeba niestety wyciągać od spodu, od strony kabiny. Kable są zazwyczaj zbyt krótkie żeby skrzynkę odchylić do góry.
    Na schemacie mam prostą wersję (bez centralnego zamka), ale taki zamek również jest zasilany stałym plusem. Może właśnie z tego bezpiecznika? Czy zamek w tej chwili działa?
    Zwróć uwagę na rzeczy dołożone w aucie - zazwyczaj większość z nich wymaga stałego plusa - czyli dołożony alarm, piloty do centralnego zamka, jakieś dodatkowe audio.

    0
  • #6 03 Sie 2014 06:39
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zamek centralny, nie dość, że stale zasilany plusem, to jego sterowania, czyli drzwi przednie i tylna klapa, też mają podany plus na okrągłą trzypinową wtyczkę. Przewody w przelotkach drzwi lubią się przecierać, z czasem zawodzą też styki w sterownikach zamka. Zamiast bezpiecznika, zastosuj żarówkę 55W np z reflektora przedniego. Odpinaj odbiorniki po kolei i patrz kiedy zgaśnie.

    0
  • #7 08 Sie 2014 16:12
    tooosiek
    Poziom 5  

    Sens jest w tym, że wszystkie urządzenia, które są podpięte pod bezpiecznik 13 nie działają( zamka centralnego nie posiadam), jeśli włożę bezpiecznik do gniazdka to po chwili pali bezpiecznik...
    radio, światło tylnej klepy i światło w środku(przód) też odłączyłem i dalej pali..
    nie wiem w czym problem..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Posiada ktoś schemat układu elektrycznego do W201?

    0
  • #8 08 Sie 2014 17:28
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Jest na ruskiej stronie ze schematami. Link był kiedyś na forum

    0
  • #9 08 Sie 2014 17:46
    tooosiek
    Poziom 5  

    wiem wiem, po polsku czegoś szukam

    0
  • #10 08 Sie 2014 17:48
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Schemat to schemat, do tego auta i po chińsku czytelny. A to, że nie masz centralnego, nie znaczy, że kiedyś nie bylo i może być instalacja elektryczna a może i pneumatyczna. I teraz o sobie dała znać. Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę H4 i szukaj zwarcia. W tym aucie to 20 minut roboty z przerwą na fajkę.

    0
  • #11 08 Sie 2014 18:48
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    tooosiek napisał:
    po polsku czegoś szukam


    Ha, ha, ha! :)
    Zaczyna sie robić pod górkę - chyba pora przerzucić się na inny temat :)

    0