Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domowe "Studio Nagrań"

01 Sie 2014 20:56 2010 24
  • Poziom 9  
    Wiem że takich tematów było mnóstwo ale chyba takiego to konkretnie nie.
    Mianowicie chciałbym nagrywać wokal i klawisz, ale klawisz jest podłączony do komputera kablem usb i w Reaperze mam Vst.
    Chodzi mi o to czy mikser czy interfejs.
    W przyszłości chciałbym jakiś zespół czy coś, więc chciałbym usłyszeć wasze zdanie na temat mojego pomysłu. Może tak do 200 używany by się coś znalazło
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No tak myślałem że tak do 160-180
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Mikrofon najlepiej jak by było również zasilania phatom, jakieś odsłuchy (wiadomo na razie zwykłe głośniki)

    Dodano po 10 [minuty]:

    A to nie może być ten mikser i ta karta ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Hmmm ciekawa odpowiedz :) Bardzo dużo dala mi do myślenia

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    Ale powiedzcie mi czy w ten sposób to zadziała jeśli sygnał wyśle z chinch do tej karty usb ?

    Dodano po 4 [godziny] 46 [minuty]:

    Czy po prostu zyskam ten port usb tak jak na tym filmiku i czy będzie to to samo co normalny port jak w wersji q502 https://www.youtube.com/watch?v=M11rp3i6yOE (6min)
  • Poziom 9  
    Czy ktoś mógł by mi udzielić takiej informacji ?
  • Poziom 23  
    K. muzyczna proponuje używaną ESI Juli@. Za 200 PLN można nabyć. Będziesz mega zadowolony jeżeli satysfakcjonuje cię rozwiązanie pod linkiem allegro :)
  • Poziom 9  
    Czyli lepszym rozwiązaniem mniejszych kosztów będzie mikser z usb BEHRINGER XENYX q502
  • Poziom 23  
    Ja osobiście się zastanawiam dlaczego ludzie pracujący w obojętnie jakim DAW z wtyczkami VST decydują się na rozwiązanie typu "tani mikser USB". Przecież to wszystko jest równie wolne co wbudowana k. muzyczna w płytę główną komputera. Gwarancja maksymalnego użycia procesora komputera i brak praktycznie możliwości "nagrywania" z monitoringiem w trybie rzeczywistym.

    Jestem zdania, że najlepiej przy tak absurdalnym budżecie warto zainteresować się rozwiązaniem PCI i ewentualnie dokupić preamp dla mikrofonu.
  • Poziom 9  
    A czy kolega mógł by podać jakieś konkretne modele ale takie co mieszczą się w tej kwocie?

    A dlaczego nie ten mikser z usb ?
  • Poziom 23  
    Napisze krótko. Mam doświadczenie, więc napiszę moją opinie.

    Tanie "miksery USB" są próbą zintegrowania funkcjonalności miksera i interfejsu. Jest to bardzo fajne rozwiązanie dla ludzi bez wymagań, którzy chcą odpalić program typu Audiocity albo cokolwiek innego i po prostu nagrać sobie dźwięk.

    Ale jeżeli chodzi o pracowanie na wtyczkach VSt i pracą na wielu ścieżkach w DAW jednocześnie, gdzie używane są liczne procesory efektów, procesory dynamiki itd to przedewszystkim, żeby nie nadwyrężać swojego komputera i tym samym dać mu odpowiednią stabilnośc pracy należy mieć urządzenie które służy właśnie do takiej pracy - dobry interfejs / karta pci.

    Teraz wielu entuzjastów może oczywiście zaprzeczać myślać, że wszystko zależy od procesora CPU, pamięci RAM, dysku twardego w komputerze itd. No tak ale panowie entuzjaści często gęsto nie mają wogóle porównań w możliwościach pewnych rozwiązań.

    Dla porównania można oczywiście wykonać prosty eksperyment. Wypnijcie te wszystkie ekstra interfejsy z którymi pracujecie i przełączcie się na k. muzyczną zintegrowaną z płytą główną. Odpalcie wasze super śmigające dzieło na wtyczkach VST. W najlepszym razie DAW się nie zawiesi, ale licznik błędów sterownika pewnie po pierwszych 3 sekundach działania VST będzie wskazywał wartość 4-5 cyfrową (przy takim samym próbkowaniu i opóźnieniu jakie używacie bez problemów ze swoim interfejsem).

    Ja miałem do czynienia z dwoma kartami PCi pod linkami poniżej:

    http://www.esi-audio.com/products/maya44/
    http://www.esi-audio.com/products/julia/

    Używałem ich kiedyś. Teraz używam czasem tylko Juli@ ale to ze względu na świetną jakość i fajne możliwośći Routingu sygnału (nie zastąpiona do pewnych zastosowań).

    Te karty są szybkie, proponują bardzo małe opóźnienie, dość stabilne sterowniki. Jeżeli chodzi o parametry 'jakościowe' to raczej w cenie 200 pln za używane urządzenie można niczego nie znależć lepszego.

    Plusy: szybkie, stabilne, niskoszumowe wejścia, duża separacja kanałów, ultraniska latencja (te 2ms, o krórych piszą w recenzjach to nie fikcja), cyfrowe wejścia / wyjąscia SPDIF i optyczne, wejścia / wyjścia MIDi. 24-bit/192kHz

    Minusy: Brak przedwzmacniacza mikrofonowego - należy posiłkować się urządzeniem zewnętrznym.

    Co do tego 'miksera' to co tu pisać. Możliwość podłączenia USB więc pełni rolę pseudo interfejsu. Do pracy na wtyczkach VST - nie. Jedyna funkcjonalnośc na którą można zwrócić uwage to preamp mikrofonowy - phantom 48. Znając życie można się spodziewać ogromnej ilości szumów.
  • Poziom 9  
    No dobrze ale do podłączenia mikrofonu potrzebuje jeszcze dodatkowe urządzenia, a zapewne mój proponowany budżet to przekroczy.

    Na allegro nie widzę używanej karty, ale proszę też popatrzeć że dopiero zaczynam przygodę z jakim kolwiek nagrywaniem tu gdzież obróbką.
  • Poziom 23  
    To teraz inaczej.

    Klawiaturę masz na USB. W tym momencie korzystając z karty jaką posiadasz masz duże opóźnienie na wtyczce VST nagrywając ten klawisz? Czujesz dyskomfort? Chodzi mi o opóźnienie między wciśnięciem klawisza a usłyszenie efektu - dźwięku.
  • Poziom 9  
    nie bo mam zainstalowane Asio czy jak się to nazywa
  • Poziom 23  
    Nie mam więcej pytań :-)

    Ja poczułem ulgę tylko w przypadku RME UCX z technologią "zero-latency".

    Każdy ma inne wymagania.

    Btw. Proszę wybrać ten Behringer. W razie czego zawsze będzie można wymienić w przypływie gotówki.
  • Poziom 9  
    No ale to źle ?
    no bez tego Asio to miałem opóźnienie bardzo duże

    Dodano po 2 [minuty]:

    Proszę mi to wytłumaczyć jak krowie na rowie
  • Poziom 23  
    Asio to asio. Jeżeli opóźnienie jakie uzyskałeś jest dla Ciebie ok - to ok.

    Jeżeli zwiększy się liczba ścieżek i użytych VST, syntezatorów itd to opóźnienie trzeba będzie zwiększyć aby zachować stabilnośc.
  • Poziom 9  
    NO to jak obejść to opóźnienie ?
  • Poziom 23  
    Bez sprzętu się tego nie zrobi.

    To tak jak byś kupił leciwą kartę graficzną i puścił gre komputerową z najnowszymi nowinkami. Pójdzie ale będzie się ciąć. Karta będzie próbowała posiłkować się zasobami komputera, a i tak dużo z tego nie wyjdzie.

    Tak własnie jest osprzętem muzycznym.

    Jaki może mieć wpływ 'wybór interfejsu' na szybkość przetwarzania sygnału itd dowiesz zazwyczaj jak kupisz "lepszy" i zestawisz go z "gorszym".
    Dużo ludzi uważa, że to konfiguracja sprzętu komputerowego ma największy wpływ na to co się dzieje w programach do obróbki dźwięku. To kompletna bzdura. To tak jak by się chciało pracować w 3dmaxie kartą graficzną typu Voodoo3 albo RivaTNT z lat 1998-1999.

    Ja pracuje na interfejsie RME UCX. Wcześniej pracowałem na innych, a jeszcze wcześniej na Esi Juli@. I im lepszy sprzęt do pracy z dźwiękiem miał tym był stabilniejszy i szybszy (konfiguracja komputera sie nie znacznie zmieniała). Na RME UCX to już jest magia. Obciążenie CPU komputera - góra 5-10 % Latencja - przestałem coś takiego czuć przay naprawdę wyśrubowanych ścieżkach napchanych syntezatorami.
  • Poziom 9  
    No tak ale prosze zwrócić uwage też ze dopiero zaczynam przygode nagrywaniem
  • Poziom 23  
    No to proszę kupić rozwiązanie typu ten Behringer.
  • Poziom 9  
    a jeszcze zapytam ten behringer 502 usb czy XENYX 802ten ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    a jak zrobić odsłuch aby wokal i podkład leciał z miksera ?