Witam mam następujący problem z autem marki Seat jest to Ibiza z 2000 roku z silnikiem 1.4 16 V 100 KM. Podczas jazdy auto zaczęło gubić obroty przy równoczesnym zapalaniu się kontrolki EPC, gdy kontrolka gasła obroty wracały do normy. Następnie auto kilka razy zgasło ale dało się normalnie uruchomić silnik i jechać dalej. Po zbadaniu VAG-iem używałem dwóch programów Polski VAG oraz VAG- COM żadne błędy nie zostały znalezione, przy obserwowaniu parametrów bieżących (auto odpalone) znów zaczęło się falowanie obrotów wtedy zauważyłem że przy każdym zapaleniu się kontrolki EPC interfejs tracił komunikację ze sterownikiem silnika. W pewnym momencie silnik zgasł a interfejs całkiem stracił połączenie i nie można było go ponownie nawiązać, po ponownym wyłączeniu oraz włączeniu zapłonu zauważyłem że wcale nie zapala się kontrolka EPC i oczywiście nie można nawiązać połączenia ze sterownikiem silnika. Auto kręci rozrusznikiem ale nie odpala wszystkie kontrolki poza EPC po włączeniu zapłonu zachowują się jak należy czyli zapalają na chwilę i gasną oczywiście oprócz kontrolki od ładowania. Podczas kręcenia rozrusznikiem miga również kontrolka od ABS-u. Następnie pozostawiłem z kluczykiem w pozycji zapłonu po jakiś 15 minutach zaobserwowałem że samoczynnie wróciła kontrolka EPC równocześnie słychać było że pompa paliwa zaczęła pracować, wyłączyłem zapłon włączyłem raz jeszcze i EPC znów się zapaliła auto dało się uruchomić silnik pracował jakieś 10 min i zgasł EPC znów zniknęło. Wymontowałem sterownik silnika znajdujący się na podszybiu i stwierdziłem po rozebraniu że jest w nim wilgoć więc wszystko dokładnie wysuszyłem i dla pewności przedmuchałem sprężonym powietrzem, nie znalazłem przypalonych elementów ani zimnych lutów, niestety nie dało to żadnego efektu, następnie sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki
które okazały się być sprawne wymontowałem licznik sprawdziłem moduł centralnego zamka oraz wszystkie wtyczki i przewody nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości. Przy tych czynnościach natknąłem się na dwa moduły a mianowicie system alarmowy:
i drugi moduł bez żadnych oznaczeń który wygląda tak od razu kieruje swoje pytanie co to dokładnie jest i za co odpowiada:
widać także że wyżej przedstawiony moduł był już kiedyś przez kogoś modyfikowany są poprzecinane i połączone ścieżki. Zastanawiam się czy ta modyfikacja została wykonana na potrzeby podłączenia alarmu.
Moim zdaniem alarm przeszkadza w prawidłowej komunikacji ze sterownikiem silnika uważam tak dlatego ponieważ ostatnio przestał działać prawidłowo centralny zamek raz reaguje na pilot raz nie oczywiście bateria w pilocie wymieniona. Do auta posiadam kluczyk oraz pilot
kluczyk oryginalny i pilot z jak uważam dokładanego alarmu. Auto nie reaguje na oryginalnego pilota w kluczyku próbowałem go zakodować według instrukcji serwisowej niestety bez rezultatu, na pilot od alarmu reagowało do pewnego czasu
w taki sposób iż przycisk X otwierał i zamykał auto a drugi przycisk od razu włączał
syrenę alarmową.
Czy mógłby mi ktoś pomóc przywrócić instalację elektryczną w tym aucie do normalnej postaci beż żadnych modyfikacji. Prosiłbym o schemat połączeń i jakiś opis słowny. Proszę także o sugestie co może być jeszcze nie tak, każda informacja jest dla mnie na wagę złota gdyż moje pomysły już się wyczerpały. Wstawiam jeszcze foto oryginalnego modułu zamka centralnego
Jeszcze raz proszę o pomoc przy rozwiązaniu problemu i Pozdrawiam.
które okazały się być sprawne wymontowałem licznik sprawdziłem moduł centralnego zamka oraz wszystkie wtyczki i przewody nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości. Przy tych czynnościach natknąłem się na dwa moduły a mianowicie system alarmowy:



i drugi moduł bez żadnych oznaczeń który wygląda tak od razu kieruje swoje pytanie co to dokładnie jest i za co odpowiada:


widać także że wyżej przedstawiony moduł był już kiedyś przez kogoś modyfikowany są poprzecinane i połączone ścieżki. Zastanawiam się czy ta modyfikacja została wykonana na potrzeby podłączenia alarmu.
Moim zdaniem alarm przeszkadza w prawidłowej komunikacji ze sterownikiem silnika uważam tak dlatego ponieważ ostatnio przestał działać prawidłowo centralny zamek raz reaguje na pilot raz nie oczywiście bateria w pilocie wymieniona. Do auta posiadam kluczyk oraz pilot

kluczyk oryginalny i pilot z jak uważam dokładanego alarmu. Auto nie reaguje na oryginalnego pilota w kluczyku próbowałem go zakodować według instrukcji serwisowej niestety bez rezultatu, na pilot od alarmu reagowało do pewnego czasu
w taki sposób iż przycisk X otwierał i zamykał auto a drugi przycisk od razu włączał
syrenę alarmową.
Czy mógłby mi ktoś pomóc przywrócić instalację elektryczną w tym aucie do normalnej postaci beż żadnych modyfikacji. Prosiłbym o schemat połączeń i jakiś opis słowny. Proszę także o sugestie co może być jeszcze nie tak, każda informacja jest dla mnie na wagę złota gdyż moje pomysły już się wyczerpały. Wstawiam jeszcze foto oryginalnego modułu zamka centralnego
