Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New Holland 8240 - nie ma WOMU...

02 Sie 2014 13:43 4674 16
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich. Pilnie potrzebuje ratunku. Znajomy kupił New Hollanda 8240 94-95 rok 120hp i miał ogromny wyciek między skrzynią a mostem tylnym. Okazało się, że śruby były luźne (można było dokręcić je palcami), i wytarła się kartonowa uszczelka. Rozjechaliśmy ciągnik na max może 2cm albo i nawet nie, przecieliśmy uszczelkę z góry, odtłuściliśmy, założyliśmy spowrotem, skręciliśmy. Odpaliliśmy, wszystko w porządku, ciągnik jedzie, biegi są wszystko ok olej nie leci, suchutko. Niestety nie ma WOMU. Kontrolka przy włączniku się świeci, WOM się nie włącza. Po takim rozjechaniu, nie możliwe jest, żeby był jakiś mechaniczny błąd przy zjeżdżaniu ciągnika, wałek nawet nie mógł się za bardzo wysunąć z tej frezowanej tuleji, nie wspominając o tym by z niej wypadł, a gdyby tak było to dało by się skręcić? Wydaje mi się, że nie, ale mogę się mylić. Następnie wyczytałem, że elekromagnes załączający wałek jest od strony zbiornika paliwa. My zbiornika nie wywalaliśmy całkowicie, tylko poluzowaliśmy go i odsuneliśmy na maxa w bok, dojście do śrub nie było co prawda rewelacyjne, ale było. Tutaj kolejne pytanie, czy mogliśmy uszkodzić kable dochodzące do elektromagnesu? Czy można jakoś odpalić wałek na samym elektromagnesie? Na tych wszystkich kodach, błędach totalnie się nie znamy jeszcze, ciągnik jest dopiero od paru tygodni i z czasem pewnie więcej się nauczymy, ale teraz bardzo prosimy o jakieś rady jak to ugryźć, ale tak jak krowie na rowie, dobitnie, żebyśmy to wszystko mogli jakoś zrozumieć :) Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 33  
    Jesteście pewni na 100% że wałek działał przed tym uszczelnianiem ?
  • Poziom 8  
    Przed uszczelnieniem, czasami nie działał, i nie świecił się wtedy włącznik,że nie jest włączony było to co prawda sporadyczne 5-6 razy. Teraz za każdym załączniem włącznik się podświetla jako włączony, ale wom nie działa
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 33  
    Jedyne co mi przychodzi na mysl że mogliscie uszkodzic to kable do elekgtrozaworu womu.Sam elektrozawór jest wewnątrz tylnego mostu,kable od niego przechodza przez blok z lewej st rony za zbiornikiem paliwa i tam tez jest zlączka ew, na wierzchu(zalezy ile przewodu od elektrozaworu wypuszczono przez przelotke)i dalej idzie do wielopinowej wtyczki C1.Kable chyba zółto-czarny ipomaranczowo-liliowy.
    Hydraulike i mechanike nalezy wykluczyc bo nadal macie biegi a one na tym samym obwodzie.
    w/w kabli szukaj z tylu z lewej mniej wiecej jak jest społowiona skrzynia z tylnym blokiem.
    Napiecie na górnym złączu alternatora oczywiscie sprawdziłes?
  • Poziom 8  
    wal-ker napisał:
    Napiecie na górnym złączu alternatora oczywiscie sprawdziłes?

    kurde, nie sprawdzałem, a ile powinno wynosić?

    Nam też się wydaje, że to może być po prostu uszkodzenie kabla od elektrozaworu, bo poluzowaliśmy tylko obejmy od zbiornika, i przesuneliśmy go w stronę koła. Dojście było fatalne, ale małymi ruchami klucza dało się to poskręcać, co prawda na czuja, bo mało było widać ale jest skręcone.
    Jeszcze jedno pytanko wal-ker, czy te śruby od skrzyni nie powinny być na jakieś podkładki sprężynowe, albo klej do gwintów? bo rozmawiałem z człowiekiem co miał podobnego NH i mówił, że co jakiś czas je dociąga bo się luzują.
    aha, skrzynia przed i po rozjechaniu lekko szarpnie na 3,4 biegu ale to jest chyba kwestia tej kalibracji tak?
  • Poziom 33  
    Skrzynie trzeba by skalibrowac,bo jak przystało na mechanika pewnie odłączyliscie akumulator przed pracą i komp skrzyni stracił pamięc ustawien.
    Na górnym(najdalej od grubego)złączu alternatora powinno byc po zapaleniu 12V.Komp ciągnika bierze z tamtąd sygnał że ciągnik jest uruchomiony/zgaszony.Przy zgaszonym zanika podtrzymanie przekazników wom-u i ten nie startuje po ponownym uruchomieniu automatycznie co jest bezpieczne.
    Podaj bezposrednio napięcie do wtyczki elektrozaworu i będziesz wiedzial więcej.Mozna by tez zmierzyc opornosc elektrozaworu we wtyczce bo moze ułamał sie kabel w miejscu przejscia przez blok tyłu.Czy pojawiły się jakies błedy na wyswietlaczu?.
  • Poziom 8  
    Akumulatora nie odłączaliśmy, ale to już było od samego początku, jeszcze przed rozjechaniem.
    Nie mamy żadnej instrukcji i nie czaimy gdzie te błędy w ogóle się wyświetlają, nie wspominając, co one by oznaczały.
    wal-ker jeżeli będzie mniej niż 12V lub więcej, to wymiana alternatora???
    Teraz urlopuje, ale nie długo wracam to z kumplem posprawdzamy to co napisałeś.
  • Poziom 8  
    Witam. Napiecie na alternatorze zmiezone
    Gruby kabel na dole W+ 14.5
    Środkowy D+ 14.5
    Górny W 7.5
    jest jeszcze jeden cienki kabelek nie na płytce ma 0, i jedna wsówka mniej wiecej na tej samej wysokosci i tez ma 0
    Koło zwalone, bak wywalony,napiecie na kablach do elektromagnesu przy bloku zmierzone, 14.5 i elektro magnes slychac, ze cyka.
    Do tej pory nie moglismy ruszyc womu nawet łomem, ale dzisiaj zwalilismy tez pokrywe skrzyni, cos tam poruszalismy i wałek zaczął sie ruszać ręką, tak jak powinien. Po odpaleniu wom chodzi caly czas, bez wzgeledu, czy jest włączony włącznikiem, czy wyłączony. Mam wrażenie, że w jakiś sposób był po prostu zacięty. Pytanie, dlaczego taśmy od hamulca womu są cały czas luźne i nie wyłącza go?[/youtube]
  • Poziom 33  
    Co znaczy chodzi cały czas?Kręci sie i przenosi napęd czy tylko sie kręci dzięki lepkosci oleju?
    Tasma moze sie nie zaciskac na bebnie sprzegła wom-u bo jej skok jest minimalny i jak nie jest wyregulowana to skok tłoczka nie wystarcza.Na jej jednym koncu jest srubka do skracania.Bardzo czesto tasma peka na oczku do przełożenia bolczyka.Tego nie widac ale jak tasma sie naciaga to oczko sie rozchyla i tasma jest luzna.Tak samo czesto ,,znika ,,plastikowa wykładzina z jej wewnetrznej strony i też wtedy tasma jest za długa.
    Tasma nie będzie się też zaciskać gdy nie ma cisnienia oleju zasilającego sprzeglo wom-u.
    Po prostu cisnienie uruchamiające wom odblokowuje/hamuje tez sprzegło.To by tez tłumaczyło brak reakcji na włączanie wom-u.Może po prostu nie ma tam cisnienia oleju.
    Jak zdjęliscie pokrywe to sprawdziliscie spinke mocującą rurke olejową do bloku elektrozaworu ?
  • Poziom 8  
    Chodzi cały czas i przenosi napęd. Dotykaliśmy, głaskaliśmy ruszaliśmy, szarpaliśmy i nagle zaczęło się obracać, ręką ciężko, ale tak jak powinno. Napęd przenosi.
    wal-ker napisał:
    Jak zdjęliscie pokrywe to sprawdziliscie spinke mocującą rurke olejową do bloku elektrozaworu ?

    Rurka jest wkręcona w blok śrubą przelotową, nie wiem o jaką spinkę chodzi.
    Przy włączonym silniku jak wyciągneliśmy tę gume w bloku, przez którą wchodzą kable do elektrozaworu strasznie lał olejem (zanim jeszcze wom zaczął sie obracać) tak powinno być???
    I jeszcze jedna sprawa, może ma coś wspolnego- nie wiem. jak wczesniej rozjeżdżaliśmy ciągnik, chcieliśmy wykręcić z prawej strony taki wielki biały pionowy filtr (największy z wszystkich), żeby mieć lepsze dojście do śrób. Niestety, filtr robił może z jeden obrót, i coś go dalej blokowało, nie doszliśmy niestety co, i filtr się lekko zdeformował , tzn powginał, nie jakoś tragicznie, ale jest lekko pofalowany. Od czego on jest? Może mieć coś wspólnego?
    Ostatnie pytanie, jak sprawdzić czy to ciśnienie oleju uruchamiające wom jest odpowiednie???
    Na prawdę wielkie dzięki Wal-ker za cenne rady i wskazówki. Jesteś mega gość
  • Poziom 8  
    Sytuacja dynamiczna.
    Dzisiaj wyciągneliśmy sprzęgło womu i generalnie taśma hamulca jest przerwana, ale to kwestia zatrzymania womu.
    W poprzednim poście jednak wprowadziłem w błąd, bo wom można zatrzymać ręką, nie jakoś leciutko, ale jednak można.
    Przeczytałem temat z powyższego postu i tutaj nasuwa się pytanie, mianowicie plastikowa rurka wychodząca od przewodu olejowego do bloku elektrozaworu, tzn tak chyba powinno byc bo u nas rurka plastikowa rureczka byla wygieta w bok i olej lecial jak fontanna na elektrozawor. Czy to moze byc przyczyna???
    Byłem dzisiaj w serwisie nh i zamowile tasme i rurke, ale poza tym średnio u nich ze znajomością tematu.
  • Poziom 33  
    Jeżeli masz na mysli plastikową rurke długości ok 2cm.przechodzaca przez drązoną śrube mocującą metalową rurke z lewej strony to to nie jest rurka cisnienia oleju do sprzegła wom-u.Jest to rurka smarowania/chlodzenia sprzegła.Rurka cisnieniowa idzie od elektrozaworu w dół(w oleju) pod wałkiem ,do prawej pokrywy skrzyni(bloku pomp.)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na rys nr 3.
  • Poziom 8  
    Tak chodziło o rurke nr 5 tę plastikową, mowisz, że ona jest od chłodzenia/smarowania...
    Więc dalej jesteśmy w polu. Nie mam już koncepcji.
  • Poziom 33  
    1-Trzeba było zmostkowac gruby kabel z alternatora z cienkim tym najdalej od grubego.Na cienkim macie 7 V a ma byc 12V.Może nie podtrzymywac przekaznika w module wom-u
    2-Sprzegło wom-u jest zasilane z pompy tłoczkowej hydrauliki poprzez zawór redukujący ciśnienie.Na tym samym obwodzie jest też włączanie napędu przedniego i blokada dyfra. Czy one działają?Jezeli działaja winne jest sterowanie wom-u a nie cisnienie,jeżeli nie działają winne jest zasilanie olejem.
    3- Ew. przeciek na rurce zasilającej sprzegło wom-u bym wykluczyl bo wtedy hydraulika sie nie wyrabia z cisnieniem i swieci kontrolka .
    3-Na wyswietlaczu powinny byc kody błedów.Ukierunkowały by one poszukiwania... .
    4-Opis problemu zbyt chaotyczny i mało konkretny.
  • Poziom 8  
    Włączenie napędu działa, blokada też. Jedyny kod jaki zauważyliśmy to bodajże 28 albo 29.