Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo (1.9JTD-115KM) - wyjęty kluczyk i wyskakujące błędy

Tosterkovsky 02 Aug 2014 20:12 3153 22
Relpol
  • #1
    Tosterkovsky
    Level 9  
    Od dłuższego czasu wyskakują mi w samochodzie błędy mimo wyjętego kluczyka.
    Wykonałem przejażdżkę. Odłączyłem samochód od akumulatora. Wyczyściłem z 3-4 miesiące temu skrzynkę bezpieczników. Akumulator naładowany, klemy przylegają jak powinny. Nadal nic. Wyskakują mi zupełnie dziwne błędy bez żadnego pokrycia, jak: woda w filtrze paliwa, abs, poduszki powietrzne, alternator, niski poziom ciśnienia oleju i wiele innych. Denerwujące jest to, że błędy wyskakują także przy zamkniętym samochodzie, bez kluczyka w stacyjce. Jak jest ciemno, to czasami kierownicę mam cały czas pomarańczową ;) Wszystko wygląda tak, jakbym przekręcał kluczyk na pozycję I... pokazuje się informacja "Checking" i gaśnie znowu ;) Są momenty gdy wcale nie wyrzuca błędu, są momenty gdy wyrzuca ten błąd dosłownie z 2 na sekundę. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu go błędy się już nie pokazują.


    Może ktoś miał już taki przypadek? Wiecie może jak to naprawić i od czego to się zrobiło? ;)
  • Relpol
  • #2
    Prezes15
    Level 10  
    Witaj :)

    wydaje mi się że powinieneś przeszukać takie miejsca gdzie kable są najbardziej narażona np : zalanie .

    ja kiedyś miałem taki problem z chevroletem lacetti .

    tylni wężyk od spryskiwacza pękną i zalał kostkę efekt był taki że samochód można było wyłączyć otwierając drzwi kierowca a żeby uruchomić trzeba było otworzyć bagażnik.

    Jeżeli się mylę to przepraszam :)
  • #3
    Tosterkovsky
    Level 9  
    Co do tej pory przyszło mi na myśl do sprawdzenia:
    ~przekaźnik od licznika (jeśli takowy jest?)
    ~stacyjkę
    ~przewody akumulator komputer/licznik/stacyjka
    ~sam licznik

    myślę jeszcze czy możliwe jest by była to wina komputera samego w sobie. Wstawiłbym filmik, ale oczywiście nie mam do tego uprawnień. Samochód zachowuje się tak, jakby kluczyk był przekręcany na pozycję I (12V) - następuje wtedy sprawdzanie wszystkich urządzeń (Checking) oraz wyrzucanie multum błędów (czujniki nie mają napięcia - to coś tego nie widzi i przez to są błędy). Często jest to tak szybko resetowane, że nie występują błędy gdyż ciągle gaśnie i zapala się wyświetlacz z napisem Checking :) Po przekręceniu rzeczywistym kluczyka brak jakichkolwiek błędów :)
    Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy w ogóle dobrze myślę? Czy iść w inną stronę? Jaki jest ten przekaźnik (ktoś mi mówił, że czerwony T9)?

    P.S. Nic ostatnio mi nie zalało komory silnika. Nie ma też żadnej wilgoci, samochód zawsze trzymany w garażu :)
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Mi się takie coś zrobiło w Grande Punto - wilgoć dostała się do skrzynki przekaźników - z zewnątrz nic nie było widać (nawet po wyjęciu skrzynki) ale załączał się i wyłączał przekaźnik zasilania sterownika silnika... pewnie u Ciebie przyczyną też jest zamoknięta wiązka albo skrzynka.
  • #5
    Tosterkovsky
    Level 9  
    o! poszukam przekaźnika, przeczyszczę jeszcze raz skrzynkę przekaźników i przejrzę wiązkę do sterownika silnika :) Dziękuję bardzo! :)
  • #7
    jerry1960
    Level 36  
    Sprawdź masy silnika oraz sterownika.
  • #8
    Tosterkovsky
    Level 9  
    tzok wrote:
    U mnie zalanie skrzynki było widać dopiero po jej rozmontowaniu, tj. wyjęciu jej z obudowy.

    Jak ostatnio czyściłem skrzynkę, to tak właśnie zrobiłem, że wszystko rozmontowałem na części pierwsze, wyczyściłem, złożyłem ;)
    jerry1960 wrote:
    Sprawdź masy silnika oraz sterownika.

    Jak to sprawdzić? Voltomierz plus na akumulatorze i minus na masie? Przy załączonym/wyłączonym silniku na włożonym kluczyku? Jakie wartości powinien przyjmować?
  • Helpful post
    #9
    jerry1960
    Level 36  
    Masy na silniku , skrzyni i sterowniku wykręć , wyczyść połączenia , poszarp za kable. Czasem masa w Fiacie trzyma się tylko na jednym ,dwóch drucikach oraz izolacji.
  • #10
    rokxi
    Level 2  
    ja w stillo 1.2 też miałem taki problem ale był spowodowany zwarciem na desce licznika wyczyściłem styki kontaktem i pomogło
  • #11
    Tosterkovsky
    Level 9  
    Chodzi Tobie o styki na wtyczce? Czy o jakieś inne?
  • Helpful post
    #12
    rokxi
    Level 2  
    styki na wtyczce przy desce licznika i przy wyjściu wtyczka przy programatorze pod kierownicą
  • #13
    boch
    Level 13  
    Tosterkovsky wrote:
    Chodzi Tobie o styki na wtyczce? Czy o jakieś inne?


    Rozwikłałeś temat? Bo mam ten sam problem w tym samym aucie z tym samym silnikiem.
  • #14
    Tosterkovsky
    Level 9  
    boch wrote:

    Rozwikłałeś temat? Bo mam ten sam problem w tym samym aucie z tym samym silnikiem.

    Problemem był sam licznik. Po wymianie problem już nie występuje.
  • #15
    rokxi
    Level 2  
    Problem nie w samym liczniku ale na stykach wtyczki wyczyść kontaktem problem z głowy
  • #16
    boch
    Level 13  
    rokxi wrote:
    Problem nie w samym liczniku ale na stykach wtyczki wyczyść kontaktem problem z głowy

    Styki czyszczone, bez pozytywnego efektu.
  • #18
    boch
    Level 13  
    Ciekawa rzecz, że problem pojawia się wyłącznie w okresie zimowym, czyli

    1. Może mieć na to wpływ gorsze napięcie akumulatora
    2. Wilgoć/przetarta wiązka/problem elektryczny

    Zegary zabezpieczone są tym samym bezpiecznikiem co światło STOP oraz kierunkowskazy. Światło STOP ma wpływ na pracę tempomatu - w przypadku wygenerowania błędu czujnika świateł STOP na pedałem hamulca tempomat wyłącza się - coś takiego miało u mnie miejsce. Wymieniałem czujnik STOP ale problem czasem się jeszcze pojawia. Wynika z tego, że może być jakiś problem elektryczny niekoniecznie związany z zegarami. Tak jak wspomniałem, przy włączonym silniku zegary pracują prawidłowo.
  • #20
    boch
    Level 13  
    NIXIE_123 wrote:
    Logika podpowiada że zahamowanie wyłącza tempomat

    Tak, zgadza się. Zahamowanie wyłącza tempomat. Problem w tym, że coś wyłącza tempomat przy braku hamowania. Chyba że miałeś coś innego na myśli.
    Do licznika nie zaglądałem. Nie znam się na elektronice. Nie mam sprzętu żeby nawet te zimne luty poprawić. Wg informacji znalezionych w sieci z reguły w tych licznikach do wymiany kwalifikuje się kondensator oraz układ TLE4275G. Kondensator wiadomo, układ TLE nie jestem pewien czy zaznaczyłem właściwy.

    Fiat Stilo (1.9JTD-115KM) - wyjęty kluczyk i wyskakujące błędyZegary.jpg Download (243.1 kB)
  • #21
    Muczek 1984
    Level 2  
    Doszedłeś do ładu z tym licznikiem? Mam podobny problem mianowicie licznik czasami traci zasilanie i kasuje sie data i godzina,czasem zdarza się to jak samochód jest zamknięty bez zapłonu,czasami na włączonym zapłonie a co najgorsze w trakcie jazdy. Zaznaczam iż samochód wtedy nie gaśnie i wszystko działa ,po prostu licznik umiera ,kontrolki gasną a wskazówki opadają a za chwilkę wszystko się włącza i działa prawidłowo.
  • #22
    boch
    Level 13  
    Za poradą lokalnego elektronika wyjąłem licznik z auta, częściowo go rozebrałem i umieściełem na gorącym grzejniku na kilkanaście godzin. Od tamtej pory licznik nie stwarza problemów. Zobaczymy co będzie zimą. Jeśli problem powróci, licznik trafi do elektronika. Koszt naprawy jeśli dobrze pamiętam ok. 100 zł.
    Z objawów które opisałeś wynika, że najprawdopodobniej padł w liczniku kondensator.
  • #23
    Muczek 1984
    Level 2  
    Podmieniłem licznik z innego stilo 1.8 i problem ustał. Natomiast miga dystans przebytych kilometrów. na oryginale było 190 000 a ten z 1.8 ma koło 300 000. Oryginalny licznik właśnie się wygrzewa na grzejniku. Zobaczymy czy coś to pomoże. W każdym razie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.