Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 1217 - Błąd 1 9963 oraz brak komunikacji z FR

Elektron 17 03 Sie 2014 09:48 2784 15
  • #1 03 Sie 2014 09:48
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Witam.Atego 1217 98r.Opisze mój problem.Samochód oczywiście nie odpala,Starka pokazuje ten błąd wiem że jest to brak kodu transpondera poprzez can silnika.Instalacja cała sprawdzona plus cewka rozrusznika(ma 28omów).Ale jest taki problem że brak komunikacji z fr,znaczy starka niby go widzi bo z boku jest duża F czyli że jest aktywny błąd ale jak chce wejść jest brak komunikacji(sprawdz zasilania, linie can)Zasilania sprawdzałem i są dwa,1 stałe i 1 po stacyjce oraz jedna masa.Moduł fr podmieniany,mr też.Czy to są wszystkie zasilania?ew.co sprawdzić?

    0 15
  • #2 03 Sie 2014 11:32
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Usterek 9964 albo 2319 nie było?
    Sprawdź dokładnie zasilania. Jeśli masz "Starka" (bądź co bądź nazwa obraźliwa) masz test z prowadzeniem i potrzebne schematy. Po przekładach masz pewność ze nic się nie zablokowało?

    1
  • #3 03 Sie 2014 11:37
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 03 Sie 2014 12:01
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Ok.Posprawdzam jeszcze raz.W MR jest tylko 1 9963.SD nie pokazuje schematu jak nie mam komunikacji(chyba że nie wiem jak to zrobić).Potrzebuje pinout zasilań FR,wiem że być może dla Was jest to temat prosty ale ja chciałbym to zrobić,i dlatego napisałem na forum.

    0
  • #5 03 Sie 2014 14:08
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Silnik powinien odpalić w trybie awaryjnym bez podłączonego FR-u. Nie w nim leży problem.

    0
  • #6 03 Sie 2014 20:58
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Gerri mógłbyś coś wiecej powiedzieć.

    0
  • #7 04 Sie 2014 10:00
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Co jest na ekranie komputera w trybie nauczania kluczyka?
    Cyfry i litery czy tylko kreski?
    Jak zachowuje się drugi klucz?

    0
  • #8 06 Sie 2014 20:16
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Dziś sprawdziłem na jednym kluczu są kreski i po chwili błąd z odczytu klucza,a na drugim są cyfry i liczby, ale żeby programować dalej trzeba mieć kalkulator kodów.Domyślam się że przyczyną tej usterki była próba odpalenia samochodu bez transpondera(trzeci klucz).Podaje to co wygenerowała SD na kluczu drugim
    CF 67
    00 08 E7 F4
    X2
    3
    02 40 8D FD 27 kod oczywiście nie za free.A można przypisać całkowicie czyste transpondery,czy to tylko online?

    0
  • Pomocny post
    #9 07 Sie 2014 08:40
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Elektron 17 napisał:
    można przypisać całkowicie czyste transpondery,czy to tylko online?

    W ASO można wziąć klucz z półki w magazynie i go zaprogramować on-line poprzez SD
    Ale do tego potrzebny jest numer podwozia. Czy to auto ma numer podwozia?

    1
  • #10 07 Sie 2014 13:36
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Vin WDB9702681K373018.A czy jest jakiś inny sposób,czy tylko serwis?

    0
  • #11 08 Sie 2014 20:54
    Elektron 17
    Poziom 12  

    Wielkie podziękowania dla kolegi Gerriego.Zamykam temat.

    1
  • #12 30 Maj 2017 19:49
    LESTER11
    Poziom 4  

    Witam.
    Mam problem z odpaleniem Axora z 2005r. z kluczyka.Odpala z przycisków na silniku. Niemiec zamontował czerwoną diodę przy włączniku windy,która teraz pali się na stałe.Na desce rozdzielczej zapalił się żółty trójkąt ostrzegawczy. Gdzie szukać usterki?

    0
  • #13 30 Maj 2017 20:23
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Przy instalacji oryginalnej włączenie zasilania windy powoduje odcięcie rozrusznika. Jeżeli winda była zamontowana później, to rozwiązania mogą być różne.

    0
  • #14 30 Maj 2017 20:24
    LESTER11
    Poziom 4  

    Gerri napisał:
    Przy instalacji oryginalnej włączenie zasilania windy powoduje odcięcie rozrusznika. Jeżeli winda była zamontowana później, to rozwiązania mogą być różne.


    Nie nie z windą jest wszystko ok. Niemiec zamontował diodę obok włącznika windy klawisz wcześniej,która to dioda nigdy sie nie paliła.Teraz zapaliła się na czerwono.Zapalam tylko axora z przycisku na silniku i cały dzień nie gaszę.Może jakaś podpowiedż,gdzie szukać?

    0
  • #15 30 Maj 2017 21:12
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Przecież nie dyskutujemy o windzie, tylko o rozruszniku. Z windą może być OK, ale z rozrusznikiem już nie. Poleć po kablach od tej diody - może gdzieś dojdziesz. Przecież to nie jest S-klasa gdzie jest tysiąc kabli i nie ma gdzie ręki włożyć tylko ciężarówa z kupą miejsca pod deską. Jeżeli jest to faktycznie dołożony wynalazek, to kable pójdą po wierzchu wiązki i będą się różnić od instalacji oryginalnej. Naprawdę nie wygląda to w tej chwili zbyt skomplikowanie i nikt za ciebie tego nie zrobi.

    0
  • #16 30 Maj 2017 21:47
    LESTER11
    Poziom 4  

    Gerri napisał:
    Przecież nie dyskutujemy o windzie, tylko o rozruszniku. Z windą może być OK, ale z rozrusznikiem już nie. Poleć po kablach od tej diody - może gdzieś dojdziesz. Przecież to nie jest S-klasa gdzie jest tysiąc kabli i nie ma gdzie ręki włożyć tylko ciężarówa z kupą miejsca pod deską. Jeżeli jest to faktycznie dołożony wynalazek, to kable pójdą po wierzchu wiązki i będą się różnić od instalacji oryginalnej. Naprawdę nie wygląda to w tej chwili zbyt skomplikowanie i nikt za ciebie tego nie zrobi.

    Ok dzięki
    Rano się do tego zabieram dam znać

    0