Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Fiesta 1.4 D 2004 rok. urwane kable czujnika w klimatyzacji

Krzysztof Walaszek 03 Aug 2014 09:57 4434 5
  • #1
    Krzysztof Walaszek
    Level 9  
    Witam, poszukuję schematu wtyczki do czujnika w klimatyzacji. Z czterech przewodów dwa zostały wyrwane przez mechanika, oczywiście się nie poczuwa do naprawy ;) . Czarny i czerwony na miejscu. Potrzebuje wlutować zielony i żółty. Może ktoś pomóc, podesłać zdjęcie, schemat, podać który kolor w który nr we wtyczce?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    Krzysztof Walaszek
    Level 9  
    Problem częściowo wyjaśniony ktoś kiedyś przy tym grzebał i przedłużył kable.
    Znalazłem w necie opis

    pin1 czarno zielony
    pin2 czarno pomarańczowy
    pin3 czarny
    pin4 czarno czerwony

    Podłączyłem wg opisu kompresor jednak się nie załącza.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    dimitriew
    Level 15  
    Sprzęgiełko kompresora załącza presostat zlokalizowany przy filtrze osuszaczu. Zmostkuj pin 3 z 5 i tym samym zasilisz kompresor. Jeśli na pinie 3 nie ma 12V, to do sprawdzenia bezpiecznik 4 (10A).
  • #4
    Krzysztof Walaszek
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedź. Tylko w tej wtyczce jest 4 piny.
  • #5
    dimitriew
    Level 15  
    Jeden pin jest nie aktywny. z tego co pamiętam to 2 lub 4
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    dimitriew wrote:
    Sprzęgiełko kompresora załącza presostat zlokalizowany przy filtrze osuszaczu.

    Sprzęgło nie jest załączane przez presostat.
    Sprzęgło jest załączane poprzez przekaźnik który jest sterowany ze sterownika silnika.
    Ten go uruchamia jeżeli są spełnione odpowiednie warunki.
    Tam jest włącznik wysokiego ciśnienia (4 przewody) i niskiego (2 przewody).
    Trzeba zobaczyć czy dochodzi sygnał ze sterownika klimatyzacji poprzez czujniki ciśnienia do sterownika silnika.
    Podłączając interfejs diagnostyczny do auta powinno być widać czy sterownik silnika widzi żądanie włączenia klimatyzacji.
    W tej chwili nie wiadomo czy jest problem ze sterowaniem sprzęgłem czy w tym że sterownik silnika nie widzi żądania włączenia klimatyzacji.