Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Antena zewnętrzna do modemu Huawei E3272 Cyfrowy Polsat

03 Sie 2014 13:03 7917 9
  • Poziom 7  
    Witam!

Tak jak w temacie posiadam modem Huawei E3272 wzięty wraz z internetem LTE w cyfrowym polsacie. Mój problem polega na tym, iż po podłączeniu modemu z laptopem strony internetowe ładują się baaaaardzo długo, a prędkość na speed teście podczas ściągania wynosi jakieś 5kb/s. Dzwoniłem do obsługi klienta cyfrowego polsatu i doradzono mi zakup porządnej anteny zewnętrznej posiadającą polaryzacje pionową i poziomą. Sęk w tym, że nie znam się na tym kompletnie i nie wiem czy po zakupie anteny zauważę jakąkolwiek poprawę. RSSI w diagnostyce modemu wynosi -103dBm. Teraz moje pytanie: kupować antenę czy w mojej sytuacji odpuścić sobie i zwrócić internet? A jeśli kupować antenę to jaką konkretnie?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
  • Specjalista Sieci, Internet
    Podaj dokładną lokalizację, korzystasz z LTE . Na modemie wymusiłeś Tylko LTE ?
  • Poziom 7  
    Lokalizacja - Opole Lubelskie
    Jeśli wymuszam na modemie tylko LTE to wcale nie chce się łączyć. Korzystam z trybu automatycznego, ale próbowałem też tylko UMTS i to było to samo co automat.
    Twoja miejscowość znajduje się w zasięgu LTE Cyfrowego Polsatu. Zasięg realizowany z BTS-a LTE1800 Mobylandu Opole Lubelskie, ul. Przemysłowa 16.Ok. 3 km od ciebie. Wymuś na modemie tylko LTE.Następnie wyjdź na zewnątrz z laptopem i sprawdź zasięg LTE mierząc poziom sygnału w dBm , zakładka Diagnostyka-informacja o urządzeniu. Po zakupie anteny zew. DUAL LTE możesz korzystać z LTE. Poziom sygnału wewnątrz domu jest z reguły niski, tłumiony przez ściany. Stąd konieczność stosowania anten zew. na wybrane pasmo. Zrób test na zewnątrz.
  • Poziom 7