Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro Plus 1.6 GSI '01 - diagnostyka silnika

03 Sie 2014 13:47 5772 20
  • Poziom 8  
    Witam mam problem z silnikiem prawdopodobnie któryś z czujników komputera podaje błędny odczyt i silnik się muli,nie potrafi gwałtownie ruszyć z miejsca z gazem do dechy,silnik reaguje tak jak by przygasał a po chwili załapywał i ruszał ale i tak z nie taką mocą jak powinien,pojechałem do mechanika wymienił filtr benzyny i czujnik położenia wału,po tym polonez odzyskał siłę ale po kilkudziesięciu kilometrach problem powrócił,prawdopodobnie pomogło przypadkiem odłączenie akumulatora i wykasowanie błędów,odłączałem jeszcze 3razy akumulator ale tylko raz pomogło i znowu się muli już nie skutkuje reset.Wymieniłem sondę lambda,nic nie pomogło i tak wymieniam co mi mechanicy radzą a żaden nie zlokalizował problemu i wymieniłem dobre części .Świece wymieniałem i filtr powietrza,kolejny mechanik na chybił trafił każe mi katalizator wymienić ale to już przesada i brak doświadczenia z tym pomysłem mechanika.
    Czy ktoś miał podobny problem ?dodam że polonez na benzynie jak i na gazie jeździ tak samo ,a gazownik twierdził że ten rodzaj instalacji gazu nie odczytuje danych z tych czujników komputera od benzyny ,bo to 2 generacja i gaz nie idzie przez listwy wtrysku.Silnik ma tylko34tyś km

    W gnieździe diagnostycznym układu wtryskowego spiąłem styki A i B po czym przekręcam kluczyk w stacyjce do położenia ZAPŁON i kontrolkę Check Engine zaczęła mrugać.
    Odczytywanie kodów błędów polega na zliczaniu mrugnięć oraz przerw,
    ale ja tego nie rozpracowałem i proszę o pomoc czyli jakie błędy mi wyskoczyły dołączam film mrugnięcia Check Engine .

    Druga sprawa to do czego służy ta regulacja za zaślepką w kokpicie dołączam fotkę. Polonez Caro Plus 1.6 GSI '01 - diagnostyka silnika
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 31  
    Odnośnie odczytu kodu błędów w Polonezie na tym forum tematów nie brakuje, np;Link
  • Poziom 22  
    Potencjometr najprawdopodobniej do regulacji czułości czujników ultradźwiękowych wewnątrz samochodu jeśli masz alarm
  • Poziom 8  
    Będę wdzięczny jeśli ktoś odczyta mi te kody w filmiku który dołączyłem pod tytułem diagnostyka

    Dodano po 7 [minuty]:

    wojtek2812 napisał:
    Potencjometr najprawdopodobniej do regulacji czułości czujników ultradźwiękowych wewnątrz samochodu jeśli masz alarm



    Alarm ma ale nie działa,a za zaślepki na zdjęciu jest jeszcze ukryty guzik na przewodzie po jego przytrzymaniu mignęły mi kierunkowskazy i teraz jak zapale stacyjkę zamykają mi się rygle od drzwi i otwierają po zgaszeniu stacyjki i nie mogę tego ustawić powrotnie,ultradźwiękowych czujników jak i czujników ruchu nie ma w środku auta
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    TheAspartam napisał:
    ultradźwiękowych czujników jak i czujników ruchu nie ma w środku auta

    W sumie to jedno i to samo. A to na przewodzie to pewnie przycisk serwisowy alarmu/centralnego zamka
    Co do kodu błędu oznacza uszkodzenie/przerwa/zwarcie do masy wtryskiwaczy. Przyjrzyj się wiązce wtryskiwaczy. Może któryś z nich jest uszkodzony?
  • Poziom 8  
    wojtek2812 napisał:
    TheAspartam napisał:
    ultradźwiękowych czujników jak i czujników ruchu nie ma w środku auta

    W sumie to jedno i to samo. A to na przewodzie to pewnie przycisk serwisowy alarmu/centralnego zamka
    Co do kodu błędu oznacza uszkodzenie/przerwa/zwarcie do masy wtryskiwaczy. Przyjrzyj się wiązce wtryskiwaczy. Może któryś z nich jest uszkodzony?


    Czyli który z listy błędów ?
    Spis błędów układu wtryskowego GSi :
    13 - sonda lambda , nieprawidłowy sygnał
    14 - czujnik temperatury płynu chłodzącego, zbyt wysoki sygnał
    15 - j/w, zbyt niski sygnał
    17 - wadliwe działanie wtryskiwacza lub wtryskiwaczy
    19 - Czujnik położenia ZZ, brak lub nieprawidłowy sygnał
    21 - czujnik położenia przepustnicy zbyt wysoki sygnał
    22 - j/w, zbyt niski sygnał
    24 - czujnik prędkości samochodu, wadliwie działanie
    29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie
    32 - j/w, zbyt wysokie napięcie
    33 - czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) zbyt wysoki sygnał
    34 - j/w, zbyt niski sygnał
    35 - Silnik krokowy, wadliwe działanie
    41 - Sterownik ESTA w ECM, zbyt wysokie napięcie (styk "D14")
    42 - Sterownik ESTA w ECM, zbyt niskie napięcie (styk "C14")
    44 - sonda lambda, mieszanka zbyt uboga
    45 - sonda lambda, mieszanka zbyt bogata
    51 - błąd pamięci EPROM w ECM
    55 - wadliwe działanie ECM
    61 - elektrozawór filtra par paliwa, zbyt niskie napięcie
    62 - j/w, zbyt wysokie napięcie
    63 - cewka zapłonowa B, zwarcie do masy, przerwa
    64 - cewka zapłonowa A, zwarcie do masy, przerwa
    69 - Czujnik temperatury powietrza, zbyt wysoki sygnał
    71 - j/w, zbyt niski sygnał
    85 - wadliwe działanie immo
    87 - przekaźnik klimy, napięcie zbyt niskie
    88 - j/w, napięcie zbyt wysokie
    93 - błąd modułu QUAD (sterowanie lampka kontrolna silnika - check engine oraz sygnałami ECM do immo).
    http://www.fsoautoklub.pl/index.php?option=co...ultec-xm&catid=12:ohv-1300-1500-1600&Itemid=5
  • Poziom 22  
    Kod błędu 17 (1 długie i 7 krótkich mignięć)
  • Poziom 17  
    Potwierdzam 17 i dopisuje jeszcze drugi 45.
    Czy więcej nie ma? Nie wiem. Filmik się kończy.
  • Moderator Samochody
    Błędy najprawdopodobniej generuje instalacja gazowa
  • Poziom 8  
    Być może bo przełącznik był ustawiony na gaz,jutro odpalę z benzyny i zrobię diagnozę jeszcze raz.
  • Poziom 8  
    I jak to widzicie jakie błędy wyświetla?

    Dodano po 27 [minuty]:

    Ja widzę 44-45
    sonda lambda, mieszanka zbyt uboga
    sonda lambda, mieszanka zbyt bogata
    dziwna sprzeczność:-(
  • Poziom 8  
    Witam ponownie ,tym razem odłączyłem akumulator na parę min żeby wykasować błędy,i zrobiłem 1 km do sklepu na benzynie ,diagnostyka wyszła inna dołączam filmik
  • Poziom 17  
    Błąd 12. Nie bierz do bani. zawsze jest jak silnik nie pracuje.
    To błąd o braku impulsów z czujnika wału, lub coś takiego. Nieistotny, tak musi być.
    Innych nie ma.
    A więc tamte błędy wywala jak już ktoś powyżej napisał instalacja gazowa.
    Do gazownika niech sprawdzi działanie emulacji sondy lambda.
    Pozdrawiam wszystkich użytkowników Majonezów.
  • Poziom 8  
    Potwierdzam 17 i dopisuje jeszcze drugi 45.
  • Poziom 29  
    No to pytanie takie czy objaw jest na zasilaniu paliwem gazowym oraz na benzynie? Czy tylko na jednym ? Jaka instalacja sekwencja czy druga generacja? Jeżeli jest druga generacja to czy klapa przeciw strzalowa jest na przewodzie gumowym?:)
  • Poziom 8  
    Takie same objawy na gazie jak i benzynie, druga generacja,ale mam opcje sekwencji po przełączeniu,1 benzyna ,2 gaz ,3 sekwencja ,nie wiem nic o klapie przeciw strzałowej,.

    Ostatnio wymieniłem koło pasowe ,myślałem że trochę bije i czujnik położenia wału dostaje błędów,objawy są właśnie takie jakie mam, ale nic to nie dało.Obecnie wymieniam przewody wysokiego napięcia ,jeden z nich miał końcówkę zardzewiałą od cewki zapłonowej,oczyściłem wymieniłem 3 przewody a czwarty jest nacięty i od niego podłączony jest kabel do instalacji gazowej,nie wiem po co ale to na pewno nie przez to bo przed instalacją było to samo,na razie nie mam lutownicy by 4 przewód wymienić,ale jeśli była rdza na aparacie cewki to chyba ją wyjmę i obejze czy gdzieś przez rdze nie styka.
  • Poziom 8  
    To instalacja 2 generacji,sonda lambda wymieniona,Silnik lekko trzęsie na wolnych obrotach,przy przyspieszaniu, jak by chwile przygasał,taki dołek i rusza dalej ,na wysokich obrotach idzie normalnie ,zamówiłem cewkę zapłonową podobno są awaryjne ,jak wymienię to napisze .
  • Poziom 8  
    Witam wymieniłem cewkę zapłonową i Poldek nie ma już dołka przy przyspieszaniu ten problem naprawiony ale silnik na wolnych obrotach trzęsie nie równo pracuje,mogą to być zawory,po mimo że ten Polonez ma jak by automatyczne jakieś popychacze itd to czasem się rozreguluje,wiem że mechanicy potrafią gorzej ustawić zawory i w zaparte twierdzą że tak musi być ,może ktoś zna mechanika z doświadczeniem do Poloneza z Warszawy? Z dzielnic-Ochota ,Włochy,Okęcie?I może go polecić.
  • Poziom 8  
    witam,jestem ciekawy jak kolega rozwiązał problem bo też mam podobny.