Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SOMFY SGA 5000 - Nieuzasadnione działanie przeciążenia

kemot1001 03 Sie 2014 14:59 2046 5
  • #1 03 Sie 2014 14:59
    kemot1001
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem z napędem SOMFY SGA 5000 do bramy wjazdowej dwuskrzydłowej. Napędy otworzyły bramę ale jej nie zamknęły. Zresetowałem wszystkie ustawienia jak było napisane w instrukcji, zaprogramowałem pilot. Przystąpiłem do ustawiania parametrów przesuwu skrzydeł bramy. Zadziałałem pilotem i napędy otworzyły bramę, Ponownie zadziałałem pilotem i siłownik zamknął to skrzydło bramy które powinno zamykać się jako pierwsze. A więc wszystko OK , Ale zapaliła się kontrolka ON/OFF (według opisu jest to przeciążenie napędu) i drugie skrzydło bramy nie zamknęło się. Powtórzyłem reset i programowanie kilkakrotnie, za każdym razem to samo przeciążenie. O żadnym przeciążeniu nie może być mowy bo nie było wiatru a skrzydło bramy waży ok 25 kg. i nie stawia oporu przy rozsprzęglonym napędzie . Rok temu miałem podobny problem ale po resecie i ustawieniu parametrów wszystko było dobrze. Napędy użytkuję już 5 lat. Proszę o poradę

  • #2 15 Paź 2017 10:53
    kemot1001
    Poziom 9  

    Witam. Trochę minęło czasu, ale uporałem się z problemem. Opiszę temat.
    Dwa styczniki, nadzorczy przekaźnik prądowy, 2 piloty i centralka z allegro, transformator 230/24, mostek gretza. Układ zamontowałem w domu na kawałku płyty izolacyjnej. Całość kosztuje drożej niż zakup nowej centralki ale działa bez zarzutu i wydaje się że będzie niezawodne.

  • #3 15 Paź 2017 21:38
    marek216

    Poziom 43  

    kemot1001 napisał:
    Trochę minęło czasu, ale uporałem się z problemem.

    Problemu jako takiego nie rozwiązałeś.
    Zastosowałeś inne, droższe rozwiązanie.
    To tak jakbyś napisał: rozwiązałem problem z samochodem, który nie chciał chodzić na niskich obrotach - kupiłem inny samochód.

  • #4 16 Paź 2017 19:36
    kemot1001
    Poziom 9  

    Pozbyłem się awaryjnej i "energożernej" centralki. Dałem do zrozumienia że za pomocą prostego układu opartego na łatwo wymienialnych elementach, można sterować bramą. Taki układ może wykonać średnio rozgarnięty elektryk zajmujący się "automatyka stykową". Dalej nie będę rozwijał tematu. Zastanawiam się dlaczego (jako fachowiec od elektroniki itp.)tak szybko odpowiedziałeś na ten wpis, zamiast odnieś się do pierwszego pytania które wisi już od 3 lat

  • #5 16 Paź 2017 20:01
    marek216

    Poziom 43  

    kemot1001 napisał:
    Zastanawiam się dlaczego (jako fachowiec od elektroniki itp.)tak szybko odpowiedziałeś na ten wpis, zamiast odnieś się do pierwszego pytania które wisi już od 3 lat


    Bo:
    - nie mam obowiązku odpowiadać na każde pytanie
    - 3 lata temu nie zaglądałem zbyt często do tego działu, a teraz się "odświeżyło"
    - milion innych powodów?

    Wysiliłeś się przynajmniej na sprawdzenie jaki jest faktyczny pobór prądu a jakie jest dopuszczalne obciążenie do zadziałania zabezpieczenia?

  • #6 16 Paź 2017 21:09
    kemot1001
    Poziom 9  

    Na temat dużego poboru prądu na jałowo pisali również inni forumowicze. Pomiary wykonałem. Miałem zasilane dwie bramy garażowa i wjazdową. Obie pobierały na podtrzymaniu około 40 watów. A co do prądu wyłączającego, zabezpieczenie reaguje po 1 s po zamknięciu lub otwarciu bramy

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME