Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka instalacja LPG do BMW e46 316i Valvetronic

mariuszzzz24 03 Sie 2014 21:45 7029 8
  • #1 03 Sie 2014 21:45
    mariuszzzz24
    Poziom 8  

    Witam..Jak w temacie interesuje mnie jaka była by najlepsza instalacja lpg do auta z tym silnikiem?? przegladajac inne fora większosc ludzi miała pozakładanego staga i wtryski hana,natomiast mój gazownik(najlepszy w Kołobrzegu p.KoZuszek)zaproponował mi Kinga i wtryski Baracuda czy takie zestewienie bedzie ok ...Jestem zupełnie laikiem i niechciałbym zostac naciągniety wiec prosze o rady i opinie?

    0 8
  • #2 04 Sie 2014 21:27
    nioop

    Specjalista AGD

    Nie miałem nigdy do czynienia z Kinga i Baracuda.
    Natomiast w swoim BMW użytkuję własnie Staga z Hana i sprawuje się to idealnie..
    Nie odczuwa się różnicy benz gaz , nawet nie wiem kiedy się przełącza gdy nie patrzę na diody..
    Ja mam E39 z 2.0 V6 więc myślę ze u Ciebie powinno to działać jeszcze lepiej..

    Ale też chciałem podpowiedzieć ze przy instalacji LPG warto skontrolować układ chłodzenia..
    Profilaktycznie oczyścić układ, sprawdzić visco i termostat i koniecznie pompe wody wymienić.. Pozwoli to uniknąć niespodzianki..

    0
  • #3 04 Sie 2014 22:06
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Nie istnieje BMW z silnikiem V6, chyba chodziło ci kolego o R6?

    1
  • #4 04 Sie 2014 22:16
    nioop

    Specjalista AGD

    Ehh.. i tak każdy wie o co chodzi.. :] dla ścisłości czepialskich:
    Tak, R6 , sześciocylindrowy, 6 garów, itp itd

    0
  • #5 04 Sie 2014 22:45
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Na forum technicznym gdzie zjawiają się kwiaty pytające o możliwość jazdy rowerem bez świateł po zmroku lepiej niczego nie zostawiać do domyślenia się.

    0
  • #8 07 Sie 2014 20:37
    nioop

    Specjalista AGD

    Może nie jestem specem od LPG, wszystkie informację czerpie z własnego doświadczenia..
    Ale wydaje mi się ze do takiego silnika w zupełności starczy tańsza opcja..
    Co innego jakbyś miał 2.8 czy inny o dużej mocy.. Wówczas wydajność instalacji ma znaczenie..
    A u siebie masz 8 zaworowy silnik ze 105 kucykami.. Więc bez urazy oczywiście ale przy tej mocy tańsza opcja będzie sobie radziła idealnie pod warunkiem że zostanie prawidłowo założona i wyregulowana.. - A do tego potrzebny jest naprawdę dobry gazownik.. Bo 50% instalatorów to partacze, którzy uważają ze wszystko jest okey jeżeli auto wogóle chodzi na gazie :] - to również doświadczylem osobiscie..

    0
  • #9 02 Gru 2014 09:13
    RGGD
    Poziom 1  

    nioop napisał:
    Może nie jestem specem od LPG, wszystkie informację czerpie z własnego doświadczenia..
    Ale wydaje mi się ze do takiego silnika w zupełności starczy tańsza opcja..
    Co innego jakbyś miał 2.8 czy inny o dużej mocy.. Wówczas wydajność instalacji ma znaczenie..
    A u siebie masz 8 zaworowy silnik ze 105 kucykami.. Więc bez urazy oczywiście ale przy tej mocy tańsza opcja będzie sobie radziła idealnie pod warunkiem że zostanie prawidłowo założona i wyregulowana.. - A do tego potrzebny jest naprawdę dobry gazownik.. Bo 50% instalatorów to partacze, którzy uważają ze wszystko jest okey jeżeli auto wogóle chodzi na gazie :] - to również doświadczylem osobiscie..



    Czytając takie bzdury, aż się nie chce komentować.
    Po pierwsze w tytule jest jak byk napisane silnik Valvetronic, dla kolegi "nioop" polecam wikipedie. Tak jak napisałeś skoro nie jesteś fachowcem w dziedzinie LPG to się nie wypowiadaj.
    Do tego silnika nie wystarczy tańsza opcja tak jak napisałeś.
    Po pierwsze silnik 316i Valvetronc N42B18 jest silnikiem o pojemności 1796cm o mocy 85 kW (115 hp) i jest to silnik 16 zaworowy także Twoje 8 zaworów i 105 kucy się nie zgadza. Zanim coś napiszesz sprawdź o czym piszesz.
    W tym silniku sprawa instalacji LPG nie jest taka prosta, tzn trzeba zakupić lepszą elektronikę.
    Dopływem powietrza do silnika steruje silniczek Valvertonica, a nie przepustnica, w kolektorze dolotowym brak podciśnienia i mapki się same nie narysują.
    Dobrym rozwiązaniem jest centralka która jest sterowana ecu benzynowym.
    Ja u siebie w N42B20 mam wsadzone graty z LPGTECH-a, centralka 324OBD, reduktor KME Silver wtryski Tech Dragon. Wszystko śmiga dosyć ładnie nie czuję różnicy B/G, nawet nie wiem kiedy się przełącza.
    Pozdrawiam

    2