Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pdłączenie alternatora zetor 3011

peepe07 04 Aug 2014 15:13 4368 5
  • #1
    peepe07
    Level 9  
    Witam. W moim ciągniku odłączone są przewody od alternatora i chce je teraz podłączyć. Czy dobrze myślę żeby podłączyć do zacisku nr.30 przewód do rozrusznika, a 67 do kontrolki ładowania? W ciągniku jest podłączony osobny regulator napięcia(taka czarna puszka z trzema zaciskami)a do masy w ciągniku podłączony jest -. Czy to wszystko będzie dobrze? Wątpliwości mam też dlatego że obie końcówki do podłączenia alternatora są "okrągłe" jak to widać na zdjęciu, a jest tylko jeden taki zacisk na alternatorze.
    Pdłączenie alternatora zetor 3011
  • Helpful post
    #2
    miro.nasz
    Level 26  
    Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W alternatorze obok szczotek jest gniazdo na sówkę do tego gniazda podłączamy jeden koniec cewki od przekaźnika a drugi koniec przekaźnika cewki podłączamy do masy. Styki przekaźnika jeden do żarówki kontrolki a drugi do napięcia stacyjki po przekręceniu kluczyka.
    Jak w ciągniku jest amperomierz to wpinamy w szereg alternator-akumulator.
    Po przekręceniu kluczyka amperomierz ma się wychylić na rozładowanie, gdyby wychylił się ma ładowanie to trzeba obrócić przewody na amperomierzu. Bez pracy silnika amperomierz wychyla się na rozładowanie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    cześć. Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W alternatorze obok szczotek jest gniazdo na sówkę do tego gniazda podłączamy jeden koniec cewki od przekaźnika a drugi koniec przekaźnika cewki podłączamy do masy. Styki przekaźnika jeden do żarówki kontrolki a drugi do napięcia stacyjki po przekręceniu kluczyka.
    Jak w ciągniku jest amperomierz to wpinamy w szereg alternator-akumulator.
    Po przekręceniu kluczyka amperomierz ma się wychylić na rozładowanie, gdyby wychylił się ma ładowanie to trzeba obrócić przewody na amperomierzu. Bez pracy silnika amperomierz wychyla się na rozładowanie. Na pracującym silniku włączonych światłach amperomierz może wychylić się nawet 10A. Po kilku minutach pracy wskazówka może spaść do połowy. przy dobrym akumulatorze.
    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • #3
    peepe07
    Level 9  
    Dzięki za wytłumaczenie, tylko nie wiem o jakim przekaźniku piszesz?
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #5
    miro.nasz
    Level 26  
    Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora.
    Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz miał na nim oznaczenia 67 na w sówkę z grubą izolacją, którą wychodzi ze szczotek alternatora też ma numer 67. Obok w regulatorze napięcia masz cięższą numer 15, ją podłączasz do stacyjki /prąd po przekręceniu kluczyka./ Już przy takim podłączeniu alternator oczywiście jak wszystko będzie dobre to będzie ładował. Jak masz amperomierz to wystarczy podłączyć go w szereg + akumulatora z alternatorem 30. i będziesz widział ładowanie. Co się tyczy przekaźnika to jak masz tylko kontrolkę ładowania na tablicy to można go zastosować /byle jaki przekaźnik/ i tak jak opisałem. Myślę że sobie poradzisz. Jak będziesz w punkcie kasacji samochodów to od nich kup przewód gruby taki jaki idzie z akumulatora do alternatora. Pozdrawiam Miro.Nasz
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    User removed account