Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

GSH 11 E - Wymiana szczotek- problem w GSH 11 E

sds7 04 Aug 2014 16:42 4827 3
  • #1
    sds7
    Level 9  
    Witajcie. Mam problem z odkręceniem czarnej zaślepki mocującej wirnik do dolnej obudowy młota. Przez to nie mogę ściągnąć obudowy i wymienić szczotek. Nakrętka ta obraca się z dużym oporem ale nie odkręca. SAdzę że się obraca razem z łożyskiem na wirniku. Powinno to się odkręcić tak:
    Link 4:40 minuta filmu niestety u mnie się kręci z oporem ale nie odkręca. Ktoś wie jak do odkręcić???
  • #2
    ElDiablo1212
    Level 17  
    Ściął się klin w plastikowej obudowie, niestety będziesz musiał ją wymienić. Najlepiej spróbuj to odkręcić kluczem udarowym. A jak tak nie pójdzie to będziesz musiał nawiercić otwór pod skosem i zablokować gwoździem bądź czymś podobnym bieżnie łożyska która ma wcięcie.
    Zobacz na stronie boscha jak to wygląda.
    http://www.powertools-aftersalesservice.com/public/boschprof/service
  • #3
    sds7
    Level 9  
    Troche to czasu trwalo ale przyszedl jednak czas na serwis mlota. Klucz udarowy i dziura wywiercona w obudowie celem zanlokowania obudowy lozyska nic nie daly wiec wczoraj rozcialem obudowe lutownica i wyjalem wirnik. Dopiero imadlo i klucz udarowy daly rade odkrecic korek. Teraz pytania jakie mi sie nasuwaja:
    - jaki smar zastosowac do wnetrza mlota? Mam eps-0 i eps-1. Czy na zebatke wirnika naniesc cos specjalnego typu smar miedziowy lu z dodatkiem MOS2 czy jednak jeden rodzaj smaru do wszystkiego?
    - oringi na tlok i reszte mechanizmu udaru- maja byc z jakiegos specjalnego tworzywa czy wystrcza czarne ze skkepu z czesciami do maszyn rolniczych? Mam komplet tych drugich :)
    Pozdrawiam i zycze wesolych Swiat :)
  • #4
    sds7
    Level 9  
    No coz, zmuszony jestem sam sobie odpowiedziec na moje pytania...:
    - wszedzie dalem smar EPS-1w ilosci na oko- raczej nie zalowalem, po prostu posmarowalem reka po calym mechanizmie
    - oringi na tlok i bijak dalem czarne kupione w sklepie motoryzacyjnym
    - najwieksze zuzycie widac bylo na oringu od bijaka, troche mniejsze na tloku. Lozyska i reszta elementow wnetrza mlota w super stanie. Zreszta niewielkie zuzycie wirnika potwierdza stan reszty mechanizmu.
    Mlot kuje, ma sile, cicho pracuje. Przed konserwacja tez nie halasowal :