Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW CADDY 1.6 TDI 2012 r. - Niskie cisnienie oleju.

04 Sie 2014 22:06 8652 9
  • Poziom 19  
    Pacjent:
    VW CADDY 2012 r. 1.6 TDI silnik CAYN 102 KM.
    Przebieg 300 000 km. (jesli ktos uważa, że to dużo to niedawno złomowali Doblo 1.9 JTD który w wieku 8 lat miał 1 400 000 km.)
    Olej 5W30 507.00 wymieniany co 15 000 km. (tak są w zegarach ustawione przeglądy).

    Problem z niskim ciśnieniem oleju. Historia jest krótka i nieskomplikowana. Pewnego dnia samochód zjechał na bazę wieczorem. Nastepnego dnia ruszył w trase i po ok. 100 km. zapaliła sie kontrolka niskiego cisnienia oleju. Laweta i do serwisu/warsztatu. Podejrzenie padło na zerwany pasek zębaty od napędu pompy. Aby formalnosci stało sie zadość został założony manometr do pomiaru cisnienia oleju. I okazało się, że ciśnienie jest, ale słabe. Na zimnym oleju na wolnych około 2 Bar, na obrotach z ledwoscia przekraczało 3 Bar. Na rozgrzanym oleju (70 st.) ciśnienie na obrotach wynosiło 1,5 Bar, a na wolnych w granicach 0,3 - 0,4 Bar. Wiadomo wiec skąd ta kontrolka. Próg zadziałania czujnika to wg. katalogów części 0,5 Bar. W pierwszej kolejności podejrzenie padło na zużytą pompę oleju. Miska w dół, pompa na stół i po jej rozebraniu nie stwierdzono śladów nadmiernego zużycia lub zniszczenia. Została zamówiona nowa pompa, śruby korbowodów. Panewki i czopy na korbach wyglądaja bardzo dobrze wymiar czopów identyczny z odchylkami na poziomie błędu pomiarowego. Nowy olej i filtr.
    Po zamontowaniu nowej pompy i odpaleniu wyglądalo, że jest OK. Na zimnym silniku przy 2500 rpm. cisnienie 6 Bar, na wolnych 3 Bar. Niestety po rozgrzaniu przy 2500 rpm. - 2,5 Bar, na wolnych 0,5 więc generalnie kupa.

    I tutaj pojawia się pytanie do kolegów. Czy w tych silnikach jest jakies newralgiczne miejsce w układzie smarowania które powoduje taki objaw. Bo jakos nie chce mi sie wierzyć, że takie cisnienie jest normalne. Wiem, że autodata podaje że cisnienie ma wynosic 2,0/2000 ale to nie rozwiązuje problemu, bo wg. tego kryterium wszystko jest ok, ale silnik długo tak nie pochodzi. Podejrzewam, że silnik jednak "dostał" chociaz panewki korb tego nie pokazuja, a głównych nie zdejmowałem. Przeglądając jeszcze dokumentacja tego silnika zauwazyłem, ze posiada on dwa zawory zwrotne zapobiegające cofaniu sie oleju z magistrali. Jeden na odcinku pompa - filtr, a drugi na odcinku blok - głowica jest podejrzenie, ze to którys z nich robi krecia robotę, czekam na adapter który pozwoli mi sie podpiąć pod przewód smarowania turbiny aby ew. wyeliminować problem w tej kwestii. Jutro bede miał na próbę taki sam samochód i tam zobaczę ile wynosi cisnienie oleju.

    Macie jakieś doświadczenia z tymi silnikam. Wiadomo, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana silnika, ale może jednak ktos cos wie lub robił...
  • Poziom 27  
    andexp napisał:
    Olej 5W30 507.00 wymieniany co 15 000 km


    Dziadowski rzadki olej i za rzadko wymieniany, VW chciał zarobić na naprawach.
  • Poziom 19  
    markslew napisał:
    Dziadowski rzadki olej i za rzadko wymieniany, VW chciał zarobić na naprawach.


    W takim razie poradź mi co mam wlewać do tego silnika. Tym bardziej, że był wymieniany dwa razy częściej niż przewiduje norma VW. Generalnie VW nie zarabia na naprawach tylko na sprzedaży nowych samochodów, a ich pewne założenia np: rodzaj oleju nie wynika z ich fanaberii tylko norm jakie dana jednostka napędowa ma spełniać.
    Generalnie kwestia samochodu trafiła do zamrażalnika i czeka aż osoba decyzyjna wróci z urlopu.

    Temat pewnie rozwojowy więc nie zamykam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    andexp napisał:
    W takim razie poradź mi co mam wlewać do tego silnika


    Najlepiej 10W-40

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Radzę trzy razy pomyśleć nim napiszesz bzdurę. Ten olej się nie nadaje!

  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Nie ma tam czasem pompy duocentric? Jeśli tak to powinna mieć zmienną wydajnośc....
  • Poziom 19  
    markslew napisał:
    Najlepiej 10W-40

    No fajnie. Tylko co z DPF?

    dabu napisał:
    Nie ma tam czasem pompy duocentric? Jeśli tak to powinna mieć zmienną wydajnośc....

    Też to podejrzewałem. Jest zwykła pompa z zaworem upustowym.
  • Poziom 27  
    andexp napisał:
    Tylko co z DPF?


    A co, olej ci spala?
  • Moderator Samochody
    Za ciasno spasowany silnik na 10/40.

    Jedynie co możesz to 5/40 lub 50 zalać, w przeciwnym razie, na zimnym silniku brak smarowania zaszkodzi mu bardziej niż na wolnych obrotach tak jak jest teraz.
  • Poziom 19  
    Silnik wymieniony. Załapał się już na druga wymianę oleju Ciśnienie oleju OK. Pompa duocentric tak więc ciśnienie na obrotach nie za wysokie, natomiast na wolnych przy temp. oleju 90 st. 1,0 Bar. Starego silnika nie rozbierałem więc nie napisze co było przyczyną niskiego ciśnienia. Temat do zamknięcia.