Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt kolumny do basu 2x10 - potrzebna porada

gaara18 05 Sie 2014 09:13 1071 4
  • #1 05 Sie 2014 09:13
    gaara18
    Poziom 2  

    Witam
    Postanowilem zbudowac kolumne do basu 2x10 cali na nowych glosnikach JENSEN BP 10/150 (dedykowane do basu). Zaprojektowalem paczke bass reflex w programie Eminance Designer.
    Wszystko bylo by pieknie gdyby nie niepokojacy wykres wielkosc dostarczonej mocy dla czestotliwosci. (1 wykres ponizej ) Jesli dobrze go rozumiem to do kolumny mozna dostarczyc dla 50 Hz ok 20W a dla 40 Hz 0W. Czyli na na basie nie pogram bo spale glosniki przy 40 Hz. Probowalem poprawic charakterystyke zmieniajac objetosc - zadnej poprawy.

    Czy moze mi ktos wyjasnic jaki blad popelniam w konstrukcj/ rozumowaniu. Czy wspomniane glosniki mozna zastosowac w kolumnie basowej 2x10 czy raczej powinienem poszukac innych glosnikow. Jesli tak to jakie 10 cali polecacie. Zalezy mi na kolumnie 2x10 bass reflex w miare malej do 100l

    Kolumna bedzie stosowana ze wzmacniaczem lampowym 50W



    Projekt kolumny do basu 2x10 - potrzebna porada
    Projekt kolumny do basu 2x10 - potrzebna porada Projekt kolumny do basu 2x10 - potrzebna porada
    Projekt kolumny do basu 2x10 - potrzebna porada Projekt kolumny do basu 2x10 - potrzebna porada

    Wykres skutecznosci glosnika

    Projekt kolumny do basu 2x10 - potrzebna porada

  • #2 05 Sie 2014 13:06
    398216
    Usunięty  
  • #3 05 Sie 2014 13:12
    gaara18
    Poziom 2  

    Czyli jak mam rozumiec 1 wykres. (Maximum Electrical Input Power)

  • #4 05 Sie 2014 13:34
    398216
    Usunięty  
  • #5 05 Sie 2014 14:53
    gaara18
    Poziom 2  

    Jak juz pisalem kolumna jest z przeznaczeniem do basu. Najnizsza interesujaca mnie czestotliwosc to 40 Hz - gruba struna gitary basowej i obawiam sie czy nie spale glosnikow (500 zl piechota nie chodzi). Jesli wszystko bedzie gralo przynajmniej w teorii to zamawiam obudowe i glosniki. Pozniej tweeter, zwrotnice itp.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Jak wiec interpretowac wykres (maximum electrical input power)
    Projekt kolumny do basu 2x10 - potrzebna porada





    Na innym forum diy otrzymalem interpretacje wykresu ktora w koncu zrozumialem

    "To są niższe wartości z dwóch wykresów. Po lewej stronie, poniżej ~180Hz, moc która spowoduje drganie +/-2.5mm jest mniejsza niż 250W, a po prawej stronie jest na odwrót.
    Nie widzę problemu. Zwykle głośnik wytrzyma drgania trochę poza Xmax i będzie po prostu trochę zniekształcało "


    Dziekuje za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam wszystkich forumowiczow. Temat do zamkniecia

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME