Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 2 2.0 16V nie odpala dziwna sytuacja

maciej407 05 Aug 2014 14:19 10728 27
  • #1
    maciej407
    Level 9  
    Witam serdecznie!
    Mam problem z Meganką mojej żony. Problem powstał nagle przyjechała wieczorem normalnie, rano nie odpaliła i tak od półtora już tygodnia.

    Wykonane diagnozy i operacje:
    1) wymiana czujnika położenia wału
    2) wszystkie złącza potraktowane kontakt spray
    3) wyjmując cewkę ze świecą stwierdzam że nie ma iskry
    4) immo działa poprawnie

    5) podpięcie pod komputer (nie clip) wskazało że pompa paliwa padła.
    6) pompa po wyjęciu i podpięciu na krótko działa bez zarzutu.



    Zauważyłem, że podczas próby uruchomienia silnika na przewodach do pompy pojawia się zasilanie tylko na około 1,5 sek lecz pompa paliwa się nie załącza w tym momencie i dalej już silnik tylko kręci i kręci i kręci i już mam go dosyć
    Ponadto dodam że pompa podłączona na krótko w baku działa poprawnie.

    Sprawdziłem także wszystkie wtyczki koło bezpieczników pph2 itp.. nie widać w nich nieprawidłowości (oczywiście kontakt spray)

    znalazłem gościa który ma Clipa ale jest na urlopie jeszcze dwa tygodnie...

    Może ktoś z szanownych kolegów ma jakieś jeszcze sugestie?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    poduszki
    Level 14  
    Przekaźnik pompy paliwa
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    poduszki wrote:
    Przekaźnik pompy paliwa


    Ma się to nijak do braku iskry.

    Masz problem z odczytywaniem obrotów wału lub wałka.

    Czy podczas kręcenie rozrusznikiem, obrotomierz się podnosi?

    Na diagnostyce wyszedł jakiś konkretny błąd?

    W parametrach rzeczywistych widać obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem?
  • #4
    maciej407
    Level 9  
    Myślałem o tym przekaźniku lecz czytałem że jest on gdzieś wlutowany na stałe w płytę, więc nie mam chyba szans go zlokalizować.

    Diagnozował mi komputerem gość z miejskiego warsztatu, nie pamiętam jak dokładnie brzmiał błąd ale coś w stylu "błąd obwodu pompy paliwa, zwarcie do masy" czy jakoś tak i po tym stwierdził że pompa jest trzaśnięta.
    Jeśli chodzi o widzialność wałka podczas kręcenia to nie mam pojęcia. Wiem że sprawdzał podzespoły po kolei włącznie z działaniem przepustnicy i stwierdził że reszta jest ok. Tego błędu co się wyświetlił nie mógł usunąć.

    Wczoraj już nawet przedmuchiwałem przewód paliwowy i podpinałem inny akumulator...

    Mam 2 wyjścia: albo wołać gościa jeszcze raz i sugerować aby sprawdził jeszcze raz to co kolega pisze albo poczekać te 10 dni na clipa.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jak wrócę z pracy sprawdzę jeszcze ten obrotomierz podczas kręcenia.
    Jeśli się nie odzywa to czujnik wału czy wałka rozrządu milczy?
    Wymieniałem na nowy ten dolny i oczywiście brak reakcji, natomiast ten górny co jest montowany razem z cewką tylko wyjąłem i wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną. Ponadto komputer niby nic nie mówił o czujnikach, ale to może taki komputer...
  • #5
    maciej407
    Level 9  
    Sprawdziłem i stwierdzam że podczas próby rozruchu silnika wskaźnik obrotów ani drgnie. Ponadto przypomina mi się się że "pan" od komputera mówił coś podczas diagnozy o wałku rozrządu lecz skasował błąd i dalej się nie pokazywał.

    Nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie ale zapomniałem dodać że ten francuski wehikuł jest w automacie.
  • #6
    majsster
    Level 22  
    wyłącznik uderzeniowy, jeżeli nie to zobacz czy jest +12 na wtryskiwaczach po zapłonie
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Ja proponuję sprawdzić rozrzad. Skoro obrotomierz nie pracuje podczas próby odpalenia to pewno dlatego ze jest brak synchronizacji wałków. Słaby sprzęt diagnostyczny może odczytać to jako błąd czujnika położenia walka. Bardziej sugerował bym się podejściem mechanicznym czyli sprawdzeniem ustawienia rozrządu niż diagnostyka komputerowa, szczególnie ze podczas wykonywania mojej codziennej pracy spotkałem bardzo dużo przypadków z przestawionym rozrzadem właśnie w tym silniku. Głównie z powodu poluzowania się śruby wału który jest bez klina, jak zresztą walki rozrządu.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Więcej już nie jechać do tego fachowca. Komunikat "zwarcie do masy", mówi o braku zasilania. Tutaj należy szukać. Zamiast pompy, żarówka i sprawdzamy. Jeśli podasz zasilanie na pompę, powinna pracować. Kto nagadał bzdur o przekaźniku w pompie paliwa? Ściągnąć sobie schemat i analizować.
  • #9
    poduszki
    Level 14  
    Pawel wawa wrote:
    Kto nagadał bzdur o przekaźniku w pompie paliwa?

    Pawel wawa wrote:
    Zamiast pompy, żarówka i sprawdzamy
    taki jeden i


    Moderated By manta:

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

  • #10
    maciej407
    Level 9  
    Tak też właśnie robiłem. Delikatnie zdjąłem izolację z przewodów do pompy aby uwierzytelnić czy jest przejście we wtyczce. Podłączałam miernik oraz probówkę i właśnie jest tak że:
    1) na zapłonie prądu nie ma
    2) jak zaczynam rozruch prąd pokazuje się (żarówka w probówce zapal się) tylko na dosłownie 1,5 sek i gaśnie pomimo dalszej pracy rozrusznika ale pompy paliwa nie słychać.
    Sprawdzałem także czy jest przejście w złączu pompy do jej wnętrza - i jest.
    Ponadto właśnie złącze w kostce pompy oznaczone jako "masa" było przypalone, ale tak jak pisałem wyżej przejścia wszystkie są.

    Dziś sprawdzę jeszcze te napięcia na wtryskiwaczach.
    Rozrząd spróbuję zdiagnozować jak znajdę jakiś schemat, jeśli nie będę musiał kogoś zawołać. Znam się trochę na autach ale rozrządu staram się nie tykać :)

    Rozumiecie Panowie, tech "fachowiec" oczywiście proponował żeby przyciągnąć mu auto to on pomyśli i je zrobi, tylko że może się okazać że u niego zepsuło się coś co w rzeczywistości jest sprawne.
  • #11
    poduszki
    Level 14  
    maciej407 wrote:
    dosłownie 1,5 sek i gaśnie
    i tak ma być
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Czujnik "na dole" inaczej zwany jest czujnikiem prędkości obrotowej, zaś ten "u góry" to inaczej czujnik fazy - to lepiej oddaje, który za co odpowiada.

    Jeśli sterownik nie widzi pracy rozrusznika/obrotów silnika to wyłącza pompę paliwa.
  • #13
    maciej407
    Level 9  
    W takim razie rozwiewa to wątpliwości względem pompy i jej zasilania.

    Sprawdzałem napięcie na wtryskiwaczach i podczas rozruchu pojawia się napięcie ale niecałe 8v...(7,4v - 7,7v) czy to jest normalne? czy powinno być normalnie ok 12v?

    Porady ze sprawdzeniem rozrządu narazie nie mam jak zrealizować...

    Mogę wnioskować że przyczyna bardziej skłania się w kierunku czujnika wałka rozrządu?
    Oczywiście ja wiem że gdybać sobie można...

    Chyba zostaje mi grzecznie czekać na CLIPA.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nasuwa mi się jeszcze wątpliwość czy możliwe jest że sprzedali mi zepsuty nowy czujnik wału? Zaopatruje się w części w Wałbrzychu w sklepie specjalistycznym z częściami tylko do francuzów..
  • #14
    tzok
    Moderator of Cars
    maciej407 wrote:
    Sprawdzałem napięcie na wtryskiwaczach i podczas rozruchu pojawia się napięcie ale niecałe 8v...(7,4v - 7,7v) czy to jest normalne?
    Zależy czym mierzyłeś i względem czego. Podczas pracy rozrusznika tam jest przebieg prostokątny, multimetr pokaże Ci jakąś uśrednioną wartość. Jeśli jednak byłby impulsy na wtryskach do sterownik widzi obroty.
  • #15
    poduszki
    Level 14  
    maciej407 wrote:
    Mogę wnioskować że przyczyna bardziej skłania się w kierunku czujnika wałka rozrządu?
    błędnie
  • #16
    maciej407
    Level 9  
    Zrobiłem to chyba całkowicie po amatorsku, włożyłem obie probówki (+i-) miernika w styczniki we wtyczce. O ile po takim podłączeniu bezpośrednio do akumulatora miernik wskazał 12,7 o tyle na przewodach do wtrysku właśnie wspomniane wcześniej niecałe 8v
    Myślę że pozostaje mi poczekać na CLIPa i mieć nadzieję że wskaże dokładny problem.
    Czy jeśli faktycznie coś przestawiło się z rozrządem to CLIP to wyłapie?
    Męczy mnie jedno, czy gdyby rozrząd sam się przestawił to nie uszkodzi głowicy, czyżby był to silnik bezkolizyjny?
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    Ta szesnastka raczej na pewno jest kolizyjna.
  • #18
    poduszki
    Level 14  
    maciej407 wrote:
    mieć nadzieję że wskaże dokładny problem.
    nie sądzę
    maciej407 wrote:
    Czy jeśli faktycznie coś przestawiło się z rozrządem to CLIP to wyłapie?
    nie
    Moderated By Pawel wawa:

    Wyłapie, jako błąd synchronizacji. Kolega zaprzestanie pisania bzdur. Poza tym podgląd parametrów chyba jest...


    maciej407 wrote:
    czyżby był to silnik bezkolizyjny?
    i to bardzo
  • #19
    maciej407
    Level 9  
    Dzisiaj Megane diagnozowana była CLIPEM.
    W pierwszej chwili nie pokazało żadnego błędu, lecz szybko uwagę przykuła niedziałająca pompa paliwa. Przekaźnik po inicjacji komputerowej działał i podawał napięcie na pompę lecz pompa milczała.
    Podaliśmy więc na pompę max moc z prostownika na krótko (przy podpięciu w obwodzie auta) w tym czasie diagnosta zainicjował CLIPEM rozruch pompy.
    Po tej operacji okazało się że pompa już działa poprawnie. Lecz coś ją wstrzymuje.
    Po tej czynności wybiło w raporcie błąd o błędzie czy nieczytelnym położeniu wału.

    Diagnoza fachowca:
    1) czujnik wału był dobry
    2) zawiesiła lub przytarła się pompa paliwa
    3) sprzedali mi zły lub uszkodzony czujnik wału

    Wskazania fachowca:
    1) podmienić czujnik wału na stary
    2) sprawdzić czy pompa nadal będzie się odzywać
    3) próba rozruchu
    4) mieć na uwadze wymianę pompy paliwowej

    dzisiaj późniejszym popołudniem się za to wezmę i napiszę jak poszło.
    Dzisiejszy koszt 60 PLN
  • #20
    poduszki
    Level 14  
    Pisałem w pierwszym poście ale oczywiście moderator wie lepiej i jeszcze wydrze modę.


    Moderated By manta:

    Widzę że nie zrozumiałeś regulaminu.
    Blokada pisania, aż do wyjaśnienia sprawy z moderatorem którego obraziłeś.

    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • #21
    maciej407
    Level 9  
    Przekaźnik pompy faktycznie jest nie osiągalny "domowymi sposobami" słychać go tylko jak cyka gdzieś w płycie.

    Z tą żarówką zamiast pompy miałeś rację tylko nie wiedziałem że jeśli żarówka podczas kręcenia rozrusznika nie świeci się ciągłym światłem wskazuje to ewidentnie na to że silnik nie widzi obrotów wału.

    Poczekajmy z diagnozami aż sprawdzę.
  • #22
    poduszki
    Level 14  
    poduszki wrote:
    Wyłapie, jako błąd synchronizacji.
    A co jeśli niema czujnika wałka też wyłapie
    poduszki wrote:
    Kolega zaprzestanie pisania bzdur.
    Moderatorowi tym bardziej nie wypada
  • #23
    maciej407
    Level 9  
    Panowie! Zebraliśmy się tu po to.... aby wspólnymi siłami spróbować zdiagnozować francuskie ustrojstwo, a nie po to aby przekomarzać się kto ma większą rację.

    Fakt jest taki, że czujnik wymieniłem na ten stery który był wcześniej, i samochód odpalił z marszu, tylko że pompa kuleje, raz chodzi a raz nie chodzi dlatego już zamówiłem nową pompę.

    Jak przyjdzie zamontuję, sprawdzę, poinformuję i zamkniemy post.
  • #24
    ociz
    Moderator of Cars
    Zamiast podmieniać pompę w ciemno można było podłączyć ją na krótko, dać jej trochę popracować i kontrolować jaki pobiera prąd, trochę też przy tym nią potrząchać.
  • #25
    maciej407
    Level 9  
    Wczoraj przyszła pompa, kupiłem używaną oryginalną z samochodu z roku 2006, myślę że to była dobra decyzja zwłaszcza że zapłaciłem za nią całe 35 PLN + przesyłka.
    Wszystko pracuje i działa jak wcześniej.
    Dziękuję Kolegom za zainteresowanie i pozdrawiam.
  • #26
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam przepraszam że temat już dawno poruszany ale mam to samo renault megan 1.4 8v 99 rok komputer nie widzi obrotów wału i brak iskry po przekreceniu zapłonu pompke słychać w zbiorniku około 3 sek na cewke w tym samym momencie podaję też zasilanie te 3 sekundy a po kręcenia rozrusznikiem nie ma zasilania na cewke podmieniona czujniki wału i nic kabelki sprawdzone od czujnika wału i od cewki do komputera co mam jeszcze sprawdzić pozdrawiam.
  • #27
    maciej407
    Level 9  
    Miałem taką sytuację, wymieniłem czujnik położenia wału okazało się że kupiłem uszkodzony NOWY tak to jest z częściami elektr. Jednak okazało się że to nie to, sprawdziłem wszystko , problem wskazywał na pompę paliwa, wyjmowałem ja podłączałem na krótko i pracowała - i to mnie zmyliło.. okazało się że pompka była uszkodzona ponieważ po podpięciu pod swoją instalacje startowała tylko na sekundę i koniec. Samochod za nic nie odpalił. Sprawdź to. Jednak podkreślam jeśli wyjmiesz pompę i podłączysz na krótko i będzie działać to nie znaczy że jest sprawna .. powodzenia

    Dodano po 3 [minuty]:

    Myślę że jeśli pompka przestaje pracować po tych 3 sek to iskra na cewki też jest rozlaczana ..