Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rejestrator DVR-Podgląd na żywo z "zewnątrz" - tylko jak wykrywa ruch

maclan2 05 Sie 2014 15:53 3000 26
  • #1 05 Sie 2014 15:53
    maclan2
    Poziom 8  

    Witam wszystkich,
    długo szukałem po necie, różnych forach rozwiązania mojego problemu z podglądem "na żywo".
    Mianowicie mój problem polega na tym iż podgląd "na żywo" mam w momencie wykrycia ruchu przez kamery podpięte do rejestratora. Jeżeli żadna z 4 kamer nie wykrywa ruchu i nie uruchamia nagrywania zalogowanie do rejestratora jest niemożliwe.
    Zewnętrzne IP mam udostępnione poprzez logowanie PPPoE.
    Jeśli wepnę kabel netowy bezpośrednio pod rejestrator (z pominięciem routera) wszystko działa jak należy i w każdym momencie mogę się zalogować do rejestratora.
    W momencie kiedy wpinam rejestrator pod router TP-Link WR340G, udostępniam porty rejestratora aby były widoczne z zewnątrz, mogę zalogować się na rejestrator tylko w momencie wykrycia ruchu przez kamery.

    Nie mam pojęcia gdzie tkwi problem. Próbowałem różnych konfiguracji, resetów urządzeń... nic nie pomogło.

    Rejestrator to NOVUS NDR-BA5104
    Router TP LINK WR340G

    Jeszcze jedno, gdy jestem zalogowany do sieci wewnętrznej przez router (wifi) i gdy wpisuje adres rejestratora (bez znaczenia czy ip wewnętrzne czy zewnętrzne) wszystko działa jak należy.

  • #2 05 Sie 2014 16:02
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Jakie porty masz przekierowane? Próbowałeś z DMZ na routerze dla IP rejestratora?

  • #3 05 Sie 2014 16:43
    maclan2
    Poziom 8  

    Porty przekierowane
    81 - na takim pracuje rejestrator
    6036

    DMZ próbowałem - bez rezultatu.

  • #4 05 Sie 2014 16:44
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Lokalnie też masz takie problemy? Przy przełączeniu na nagrywanie ciągłe dostęp masz bez problemów?

  • #5 05 Sie 2014 16:50
    maclan2
    Poziom 8  

    jimasek napisał:
    Lokalnie też masz takie problemy? Przy przełączeniu na nagrywanie ciągłe dostęp masz bez problemów?


    Lokalnie nie ma problemów, tylko z zewnątrz. Próbowałem z nagrywaniem ciągłym (wymuszonym harmonogramem) - nic nie zmienia.

  • #6 05 Sie 2014 16:54
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Co mówi specyfikacja rejestratora o portach sieciowych na których pracuje rejestrator?

  • #7 05 Sie 2014 18:40
    maclan2
    Poziom 8  

    jimasek napisał:
    Co mówi specyfikacja rejestratora o portach sieciowych na których pracuje rejestrator?



    Nie ma żadnej informacji ani w instrukcji obsługi ani na www producenta :cry:
    Podane jedynie że domyślne porty to:
    HTTP 80
    Port Serwera 6036

  • #9 05 Sie 2014 19:51
    maclan2
    Poziom 8  

    jimasek napisał:
    Przestaw ten port HTTP na rejestratorze na 85 i taki przekieruj zamiast 80 na routerze.
    Jeżeli logujesz się przez przeglądarkę musisz uwzględnić to zmianę w adresie
    Przykład:

    http://93.234.24.23:85 lub ddns - http://adres.dyndns.org:85


    Port zmieniłem (poprzednio miałem 81) na 85. Póki co podgląd działa, lecz może być jak ostatnio iż po jakimś czasie (którego nie jestem w stanie zmierzyć) podgląd nie będzie możliwy. Wystarczy ruch zarejestrowany przez kamerę i podgląd wraca znowu na bliżej nieokreślony czas. Sprawdzałem ustawienia rejestratora pod kątem wyłączania portów po jakimś okresie bezczynności lecz nic takiego nie znalazłem. Nie mam pojęcia czy router ma coś takiego. DHCP mam ustawione pod rezerwację IP rejestratora więc nie ma mowy o odświeżaniu IP po 120 minutach.

  • #10 05 Sie 2014 19:57
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    maclan2 napisał:
    Wystarczy ruch zarejestrowany przez kamerę i podgląd wraca znowu na bliżej nieokreślony czas

    Podgląd masz przez przeglądarkę czy jakaś aplikacja dedykowana? Brak zdalnego podglądu nie skutkuje blokadą lokalnego podglądu na tym porcie? Mówiłeś że nadal działa?

  • #11 05 Sie 2014 20:34
    maclan2
    Poziom 8  

    Cytat:

    Podgląd masz przez przeglądarkę czy jakaś aplikacja dedykowana? Brak zdalnego podglądu nie skutkuje blokadą lokalnego podglądu na tym porcie? Mówiłeś że nadal działa?


    Już nie działa. Wzbudziłem jedną kamerę i podgląd powrócił.
    Podgląd mam przez aplikację SuperLivePro (Android) i sprawdzam też laptopem przez przeglądarkę łącząc się przez komórkę. W jednym i drugim przypadku to samo.
    Lokalnie łączy się cały czas, bez znaczenia czy zdalny podgląd jest czy go nie ma.

  • #12 05 Sie 2014 21:01
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Przekierowanie masz skonfigurowane w zakładce Virtual Server?

  • #13 05 Sie 2014 21:55
    maclan2
    Poziom 8  

    jimasek napisał:
    Przekierowanie masz skonfigurowane w zakładce Virtual Server?


    Tak, w Virtual Server jak na zdjęciu.

    Rejestrator DVR-Podgląd na żywo z "zewnątrz" - tylko jak wykrywa ruch

  • #14 29 Sie 2014 21:15
    maharadza2014
    Poziom 7  

    Witam,
    ten temat pasuje pod moje pytanie więc się podepnę :)

    Mianowicie, potrzebuję ustawić routery tak żebym mógł mieć podgląd na żywo nie tylko w sieci wewnętrznej.

    Sprawa ma się tak, że mam router wifi od neostrady do którego bezprzewodowo jest podłączony TP Link Ap do którego to jest podłączony rejestrator po lanie.

    W sieci wewnętrznej mogę się zalogować przez IE do rejestratora ale nie ma podglądu na żywo, mogę przeglądać nagrania, ale na żywo coś nie działa.

    Od razu mówię, że nie chce podłączać rejestratora do routera neo.

    Bardzo proszę o pomoc jak krok po kroku ustawić te wszystkie porty itd. żebym mógł z domu mieć podgląd.

    Pozdrawiam nowicjusz :)

  • #15 29 Sie 2014 21:49
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Co to za TP-link w jakim dokładnie trybie jest skonfigurowany?

  • #16 30 Sie 2014 09:30
    maharadza2014
    Poziom 7  

    Router TL-WR743ND skonfigurowany w trybie Client router

  • #17 30 Sie 2014 14:55
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    maharadza2014 napisał:
    Client router

    No to już masz pierwszego "zonka"
    WR743ND musisz skonfigurować jako bridge lub client bo rejestrator musi być w tej samej podsieci co główny router na którym robisz przekierowanie.

  • #20 30 Sie 2014 19:56
    maharadza2014
    Poziom 7  

    Czyli ip rejestratora ustawić np. na 192.168.1.151 jeśli AP będzie miał końcówkę 150 ?

    W routerze adsl porty przekierować na 192.168.1.151 ?

  • #21 30 Sie 2014 22:23
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Tak dokładnie.

  • #22 31 Sie 2014 13:41
    maharadza2014
    Poziom 7  

    No dobra ustawiłem, w wewnętrznej sieci wchodzę po adresie 192.168.1.151 a z zewnątrz ?

  • #23 31 Sie 2014 14:24
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Robisz przekierowanie portów na routerze od neostrady na adres 192.168.1.151

  • #24 31 Sie 2014 15:18
    maharadza2014
    Poziom 7  

    To jest zrobione, ale ja pytam na jaki adres ip mam się logować przez IE np. z domu. Raczej nie 192.168.1.151:port bo to nie działa

    Czy to musi być jakaś kombinacja ip routera adsl i rejestratora ?

  • #25 31 Sie 2014 15:21
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Zewnętrzny adres IP routera plus port. Oczywiście warto skorzystać z jakiejś domeny ddns bo adres masz zmienny.

  • #26 01 Wrz 2014 11:19
    maharadza2014
    Poziom 7  

    Router od neo nie ma opcji wyboru np. no ip.net ale pewnie można zrobić upgrade, gorzej, że rejestrator też nie ma opcji wyboru np. no-ip.net a jedynie ddns.org...

    Nie wiem jak znaleźć upgrade do mojego rejestratora bo to już dość leciwy sprzęt jest i nie ma nigdzie jakiejś konkretnej nazwy a jedynie oznaczenie DVs 04DR...

    Próbowałem się logować poprzez IE z domu wpisując ip routera od neo i port ale nie działa w sieci wewnętrznej nie ma problemu

  • #27 03 Wrz 2014 19:35
    maharadza2014
    Poziom 7  

    Niestety internet na TP link jako Bridge działa wtedy kiedy chce, ustawiłem wszystko tak jak pisaliście. Raz działa raz nie działa, nie wiem co jeszcze powinienem zmienić?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo