Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung ue40f6400aw - Nie wyświetla zdjęć z aparatu cyfrowego

karus04 05 Sie 2014 18:23 4185 26
  • #1 05 Sie 2014 18:23
    karus04
    Poziom 11  

    Witam,

    Posiadam telewizor Samsung ue40f6400aw i Aparat Nikon D3300. Problem jest taki że telewizor nie wyświetla zdjęć zrobionych tym aparatem. Próbowałem podłączać aparat bezpośrednio, kartę sd przecz czytnik kart oraz zgrywać zdjęcia na dysk zewnętrzny i wtedy podłączać do tv przez port usb.
    Zdjęcia są robione w formacie jpg o wielkości 6000x4000; 24mln.
    Telewizor wyświetla miniaturki zdjęć ale jak chce wyświetlić na pełny ekran to jest przez chwilę znaczek progresu po czym wyskakuje komunikat "plik nie jest obecnie obsługiwany"...
    Próbowałem robić zdjęcia w mniejszej rozdzielczości 2992x2000; 6mln i też nie wyświetla.
    Mam jeszcze drugi aparat SD300 który robi zdjęcia w 2272x1704 i z tym telewizor nie ma problemu, odczytuje zdjęcia normalnie.
    Zdjęcia z tego aparatu bez problemu wyświetlam na laptopie Lenovo SL510 z rozdzielczością 1366x768 pikseli...
    Mam też zdjęcia ze swojego ślubu robione przez zawodowego fotografa i one pomimo że są w rozdzielczości 5616x3744 wyświetlane są poprawnie.

    Co może być nie tak ? Czy możliwe żeby prawie nowy TV z Full HD nie radził sobie z takimi zdjęciami ?? Z aparatem coś nie tak ?

    pzdr

    0 26
  • #2 09 Sie 2014 13:31
    karus04
    Poziom 11  

    Udało mi się na razie ustalić że problem jest znany Nikonowi i był konfrontowany z Samsungiem. Nikon D3300 po prostu z Samsungiem się nie dogaduję, problem leży w "sekwencyjności zdjęć" cokolwiek to znaczy. Zgłosiłem to też do Samsunga, bez problemu błąd zreprodukowali i przekazali do działu technicznego, jest możliwość że wyjdzie soft do Tv z naprawionym tym błędem. Czekam.

    pzdr

    Nie pisz posta pod postem!
    [_P_]

    0
  • #3 03 Sty 2015 10:28
    4kylox
    Poziom 9  

    Mam ten sam problem a dział techniczny na czacie napisał, że przekaże dalej i tak dalej i tak dalej...
    Problem zaczął się już półtora roku tem tak wynika z tematów na forach a Samsung po prostu olewa swoich klientów przyszłych a w szczególnosci obecnych.

    Warto napisać, żeby zainteresowani kupnem telewizora SMART TV SAMSUNG do multimediów, zdjęć pracy w sieci i oglądanie zdjęć zobaczyli jakie jest podejście producenta.

    Ponadto użytkownikom aparatów NIKON oraz przyszłym pasjonatom fotografii za pomocą sprzętu NIKON żeby na chwilę obecną nie brali pod uwagę kupna TV Samsung Smart TV - ja mam akurat F6640 - peszek trochę...

    0
  • #4 03 Sty 2015 14:53
    karus04
    Poziom 11  

    Ja po kilku rozmowach z działem technicznym samsunga dostałem odpowiedź że to nie będzie poprawione. Po prostu olali temat. Śmieszne że wypuszczają TV multmedialny który nie potrafi nawet zdjęć wyświetlić. Dla mnie to jest poważna wada. Ja teraz każdemu (ostatnio szwagrowi) odradzam zakup telewizora Samsung. Badziewie i tyle.

    pzdr

    0
  • #5 03 Sty 2015 16:01
    intenso
    Poziom 38  

    A po co maja to poprawiać jak to tv na rok 2013, na 2014 była seria H a teraz ma być K.

    0
  • #6 03 Sty 2015 16:40
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    4kylox napisał:
    Ponadto użytkownikom aparatów NIKON oraz przyszłym pasjonatom fotografii za pomocą sprzętu NIKON żeby na chwilę obecną nie brali pod uwagę kupna TV Samsung Smart TV - ja mam akurat F6640 - peszek trochę...

    A może odwrotnie - każdemu, kto posiada jakikolwiek tv od Samsunga, lepiej niech nie kupuje sprzętu NIKONA, jeśli nie chce mieć problemów ;) .
    Wszystko zależy, jak na to spojrzeć ;) .

    0
  • #7 03 Sty 2015 17:49
    karus04
    Poziom 11  

    KOCUREK1970 napisał:
    4kylox napisał:
    Ponadto użytkownikom aparatów NIKON oraz przyszłym pasjonatom fotografii za pomocą sprzętu NIKON żeby na chwilę obecną nie brali pod uwagę kupna TV Samsung Smart TV - ja mam akurat F6640 - peszek trochę...

    A może odwrotnie - każdemu, kto posiada jakikolwiek tv od Samsunga, lepiej niech nie kupuje sprzętu NIKONA, jeśli nie chce mieć problemów ;) .
    Wszystko zależy, jak na to spojrzeć ;) .


    Z tym że problem leży w Samsungu a nie w Nikonie :)

    0
  • #8 03 Sty 2015 17:53
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    karus04 napisał:
    Z tym że problem leży w Samsungu a nie w Nikonie

    KOCUREK1970 napisał:
    Wszystko zależy, jak na to spojrzeć

    I kto kogo do czego przekona - marketing - ot co.
    Każdą porażkę, można przekuć w sukces - o tym decyduje dana infolinia ;) .

    0
  • #9 16 Sty 2015 00:06
    4kylox
    Poziom 9  

    Wszystkim zainteresowanym proponuję złożenie reklamacji na niezgodność produktu ze specyfikacją według której telewizor został sprzedany.

    Reasumując powyższe i powołując się na ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, art. 8 ust. 1 i art. 13 (tekst jednolity: Dz. U. z 2002r., Nr 141 poz.1176 ze zm.), proszę o zwrot poniesionych przeze mnie środków na zakup przedmiotu tej reklamacji, lub wymianę na zupełnie nowy pod warunkiem prawidłowego odtwarzania zdjęć w formacie JPEG.

    Powodzenia - może to da im trochę do myślenia.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Specyfikacja (w instrukcji obsługi) określa:

    Supported image resolutions
    File Extension
    Type
    Resolution
    *.jpg *.jpeg JPEG 15360x8640

    0
  • #10 16 Sty 2015 07:56
    grubs
    Poziom 32  

    A próbowaliście wyświetlać przez dlna, programem allshare play?
    Tak z ciekawości pytam.

    0
  • #11 18 Sty 2015 23:37
    4kylox
    Poziom 9  

    Nie próbowałem, ale ja po prostu chcę żeby to działało. Bez kombinowania.

    Posiadam dysk sieciowy i chcę usiąść przed TV wziąć pilot i włączyć odtwarzanie zdjęć.

    Nie działa, więć TV idzie do zwrotu po roku użytkowania.

    0
  • #12 18 Sty 2015 23:58
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    4kylox napisał:
    Nie działa, więć TV idzie do zwrotu po roku użytkowania.

    Do jakiego zwrotu?.
    Od tego jest gwarancja (producenta), lub reklamacja (sklepu).
    I jestem pewien na 100%, że nic nigdzie nie wskórasz (będzie spychologia odpowiedzialności).

    0
  • #13 19 Sty 2015 23:48
    4kylox
    Poziom 9  

    Niezgodność towaru z umową sprzedaży - ustawa powyżej.
    Zwrot lub naprawa, jak soft poprawią.

    0
  • #14 19 Sty 2015 23:54
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    4kylox napisał:
    Niezgodność towaru z umową sprzedaży - ustawa powyżej.

    A co sprzedawcę to interesuje? - to on ma wpływ na to, co producent robi ze swoim produktem, on ma wpływ, na to, co zmienił, spiep..ył producent tv?.
    Reklamacja ze sklepu będzie odrzucona, lub zostaniesz odesłany do producenta tv.

    A swoją drogą, to radzę się zapoznać z CAŁĄ ustawą w tej materii, a nie tylko wyrwanym akapitem - a jest tam wymienione za jakie usterki odpowiada sprzedawca (może nie wprost), a za jakie nie.

    Ciebie dotyczy ustawa, która była PRZED 25.12.2014 r.

    0
  • #15 22 Sty 2015 00:01
    4kylox
    Poziom 9  

    To może jeszcze raz napiszę bo widzę że poprzednio było niezrozumiale...

    Po pierwsze:
    Produkt sprzedawany (nieważne przez kogo) musi być zgodny z jego specyfikacją tj. instrukcją obsługi, danymi technicznymi lub tym co było na ofercie sprzedawcy.
    Po drugie:
    Za wszelkie usterki nawet, a przede wszystkim z winy producenta w pierwszej kolejności odpowiada sprzedawca na podstawie dokumentu sprzedaży - paragon lub rachunek (może być również potwierdzenie przelewu lub wydruk bankowy z płatności kartą) - taki jest wymóg ustawy. Nieważne jest czy to zgłaszamy na podstawie wcześniejszej ustawy z 2002 czy po nowelizacji od 24 grudnia 2014.
    Po trzecie:
    Zgłoszenie z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, art. 8 ust. 1 i art. 13 (tekst jednolity: Dz. U. z 2002r., Nr 141 poz.1176 ze zm.) dotyczy niezgodności towaru z umową sprzedaży tj. nie odpowiada charakterystyce podanej przez producenta.
    Po czwarte.
    Wszystko powyższe jest zgodne z ustawą z 2002 roku tu podaje link do ustawy: http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=8...4C8F51C7FE117378CF0C?id=WDU20021411176&type=2
    Ponadto wspomnę jeszcze, że jestem rzeczoznawcą na liście Inspekcji Handlowej i wiem co piszę.

    0
  • #16 22 Sty 2015 07:46
    grubs
    Poziom 32  

    Dobrze wiedzieć. Życzę powodzenia i pozwolę sobie na offtop.
    Jeżeli mam TV w którym minęła 2 letnia gwarancja ale nie minęły 2 miesiące od jej końca a usterka została odkryta jeszcze w okresie gwarancyjnym ale nie została zgłoszona (przez nieuwagę). Czy jest możliwość powołania się na ustawę i reklamowania z tytułu niezgodności z umową.

    0
  • #17 22 Sty 2015 08:36
    intenso
    Poziom 38  

    A jak udowodnisz że stało się to w czasie gwarancji?

    0
  • #18 22 Sty 2015 10:44
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przypominam, że temat brzmi Samsung ue40f6400aw - Nie wyświetla zdjęć z aparatu cyfrowego!

    0
  • #19 27 Sty 2015 00:55
    4kylox
    Poziom 9  

    Zgodnie z ustawą okres reklamacji to 24 msc, więc jeżeli jest po to raczej temat jest spalony. Aczkolwiek zgłoszenie winno być przekazane w terminie nieprzekraczalnym 60 dni od momentu zauważenia usterki.
    Jeszcze to skonsultuje z prawnikami jak to wygląda, czy w przypadku zaistnienia wady w okresie rękojmi (np. w ostatnim dniu) , można to reklamować do 60 dni po jej zakończeniu.
    W mojej ocenie jest to oczywiste, bo jak inaczej zareklamować wadę która pojawiła się np w ostatniej sekundzie rękojmi ;-)

    Dodano po 2 [minuty]:

    PS. Udowodnienie niewyświetlania jpeg to kwestia powołania się na specyfikację a nikt nie może podważyć faktu że zauważyłeś to ostatniego dnia rękojmi.

    0
  • #20 27 Sty 2015 07:17
    intenso
    Poziom 38  

    A ja proponuje zamknąć temat, bo temat jest totalnie bez sensu.Niedługo ludzie będą mieć pretensje że w tv nie widać jak się pranie w pralce pierze bo przecież tak miało być.

    0
  • #21 28 Sty 2015 23:55
    4kylox
    Poziom 9  

    Kolega "intensio" albo jest z jeszcze epoki mono tv ale jest przedstawicielem firmy Samsung, więc proponuje się ujawnić a nie negować temat.

    0
  • #22 29 Sty 2015 07:35
    intenso
    Poziom 38  

    Uwielbiam takie teorie, zawsze laicy piszecie że ktoś jest pracownikiem danej firmy gdy ją ktoś broni.
    Napiszę Ci to samo co każdemu kto tak twierdzi
    Nie jestem pracownikiem Samsunga ale za odpowiednie wynagrodzenie mógłbym nim zostać
    I takim laikom z chęcią bym sciemiał prosto z działu technicznego By Samsung.

    Boże jedyny niech Samsung i inne firmy nie podają w specyfikacjach że ich tv obsługują dźwięk 5.1 DTS i DD bo trafią się tacy co będą lamentować że nie mają dzwięku dookulnego w pokoju., nic im nie lata za głową a tv nie wydaje z siebie takiego basu że aż w klacie boli.

    Życzę powodzenia w walce z Samsungiem ze tarym modelem tv, myślę że napewno was wysłuchaja i wezmą się do poprawy tego błędu.

    0
  • #23 29 Sty 2015 23:07
    4kylox
    Poziom 9  

    Jeżeli koś mówi, że praca dla Samsunga to szczyt marzeń to nie wiem, kto tu jest laikiem...

    Poza tym nie będę wdawał się w bezsensowne dyskusje, bo jeżeli kogoś stać tylko na niemerytoryczną krytykę to powinien przenieść się na forum koła gospodyń wiejskich...

    PS. dla pozostałych zainteresowanych - poinformuje jak zakończy się ten temat.

    0
  • #24 30 Sty 2015 10:30
    intenso
    Poziom 38  

    A kto i gdzie napisał ze praca w Samsungu jest szczytem jego marzeń lub chciałby tam pracować?
    Trzeba czytać ze zrozumieniem i w prawidłowy sposób interpretować znaczenie lub odnoszenie się za pomocą poszczególnych słów naszego Pięknego języka.
    Według Ciebie ktoś jest Laikiem jeżeli mógłby pracować lub pracuje w Samsungu?
    Ciekawe jakie masz poszanowanie dla ludzi którzy pracują w supermarketach, sprzątają klatki schodowe lub zamiatają chodniki.

    0
  • #25 30 Sty 2015 23:07
    4kylox
    Poziom 9  

    Brak słów - pozostawię to bez komentarza ;-)


    Jeżeli ktoś ma jakieś pytania dotyczące reklamacji towarów z tytułu niezgodności, to zapraszam do dyskusji i zignorowania wpisów nie na temat.

    0
  • #26 02 Lut 2015 21:47
    4kylox
    Poziom 9  

    Dziś reklamacja została wysłana listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

    0
  • #27 25 Lip 2016 23:29
    bm33
    Poziom 13  

    Witam
    Mam ten sam problem z UE46ES5500. Każde zdjęcie z aparatu NIKON D5200 bez względu na rozdzielczość i jakość nie wyświetla się na TV. Również zapisywanie w paint w mniejszej rozdzielczości też nie pomogło.
    4kylox Czy samsung pomógł? Czy udało się znaleźć inne rozwiązanie.

    Ja pisałem do samsunga i otrzymałem odpowiedz:

    Cytat:

    Uprzejmie dziękuję za kontakt z Centrum Obsługi Klienta firmy Samsung.

    Rozumiem Pana, w tej sytuacji najnowszą wersją oprogramowania jest 2007 i nie ma konieczności wgrywania starszej wersji oprogramowania.

    Plik Upgrade File proszę rozpakować na PC i skopiować powstały folder, bez zmiany jego struktury na pamięć USB (Pendrive). Jeżeli plik nie zostanie rozpoznany, proszę wybrać opcję alternatywnego oprogramowania. Nadmieniam jednak, że obsługa zdjęć z aparatu może nie być nadal możliwa.

    Zależne jest to od ustawień aparatu i sposobu wykonywania zdjęć. Niektóre aparaty w zdjęciach JPEG dodają dodatkowe dana zmieniając tym samym klasycznego JPEGA na Progressive JPEG przy zachowaniu struktury pliku *.JPEG lub *. JPG.

    W tej sytuacji proponuje Panu zmianę rozdzielczości zdjęć na maksymalnie 1920x1080. Jeżeli sytuacja nie ulegnie zmianie, proszę na komputerze odtworzyć zdjęcie np. Paint i zapisać jako JPEG. Po wykonaniu tej czynności zdjęcie powinno zostać odczytane przez TV tym bardziej, że obsługuje on zdjęcia w rozdzielczości do 15360x8640.


    Pozdrawiam
    Mariusz
    [/quote]

    0