Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus II FL: silnie nagrzewający się schowek i okolice

rokko 05 Sie 2014 18:36 1176 4
  • #1 05 Sie 2014 18:36
    rokko
    Poziom 12  

    Witam
    Ford Focus II FL, rocznik 2009, z klimatyzacją manualną

    Mój problem powstał przy okazji wymiany parownika klimatyzacji w aucie, ale nie jestem przekonany, czy ma z klimatyzacją ścisły związek.
    Pokrótce: wymieniono w moim aucie parownik klimatyzacji (ten pod deską rozdzielczą, przez który ochładza powietrze wlatujące do wnętrza auta). Klimatyzacja zaczęła działać ale zauważyłem teraz (znacznie dłuższa jazda niż zwykle - 5h wyjazd na wakacje, a tym żona najczęściej jeździ po 40min i to bez pasażera, który mógłby to stwierdzić) inny problem - bardzo nagrzewa mi się wnętrze schowka po stronie pasażera i jego najbliższe okolice (parzą przez dzinsy).
    Początkowo myślałem, że to coś bezpośrednio związanego z klimatyzacją ale chyba tam nic takiego od niej nie ma by aż tak nagrzewać ?
    Spróbowałem więc jazdy bez klimatyzacji (rano, po ochłodzeniu wnętrza) i stwierdziłem, że nagrzewanie pochodzi prawdopodobnie od nagrzewającego się silnika...

    Zastanawiam się więc nadal nad możliwymi źródłami tego ciepła i przyszło mi do głowy, czy to może być jakiś problem z nagrzewnicą ? a raczej z kierowanym przez nią powietrzem ? może nie leci tam gdzie powinno (czytaj: coś zepsuli przy wymianie parownika) ?

    Jeśli nagrzewanie się powietrza nie jest sterowane zaworem nagrzewnicy tylko klapami odcinającymi powietrze (czyli przepływ płynu przez nagrzewnicę jest nieregulowany przez kierowcę), to czy to oznacza, że przy pokrętle kabinowym nagrzewania powietrza ustawionym na minimum:
    a) odcinany jest dopływ powietrza do nagrzewnicy i nie jest ona chłodzona przepływającym przez nią powietrzem
    b) odcinany jest wypływ z nagrzewnicy - co się wówczas z tym nagrzanym powietrzem dzieje ?
    c) ogrzane powietrze z nagrzewnicy nie jest kierowane do mieszania się z powietrzem z parownika klimatyzacji tylko gdzie indziej - gdzie ?

    A może macie inne pomysły na powód nagrzewania się schowka i okolic ? W jego wnętrzu jest po prostu sauna....

    0 4
  • Pomocny post
    #2 06 Sie 2014 17:06
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Odłącz przewody od nagrzewnicy w komorze silnika i połącz je ze sobą tak aby płyn nie trafiał do nagrzewnicy i zobacz czy dalej się grzeje, jeśli nie to coś nie tak poskładali przy wymianie.

    0
  • #3 06 Sie 2014 18:20
    rokko
    Poziom 12  

    domex32 napisał:
    Odłącz przewody od nagrzewnicy w komorze silnika i połącz je ze sobą tak aby płyn nie trafiał do nagrzewnicy i zobacz czy dalej się grzeje, jeśli nie to coś nie tak poskładali przy wymianie.

    Dobry pomysł !
    Nie wiem tylko, czy dostanę się do tych przewodów, bo kanału u mnie nie uświadczysz… no i raczej będę je musiał odpiąć od strony silnika…

    0
  • #4 06 Sie 2014 22:20
    domex32
    Moderator na urlopie...

    O to właśnie chodzi.

    0
  • #5 19 Sty 2015 15:50
    rokko
    Poziom 12  

    Po wielu walkach z ASO udowodniłem, że to ich wina (zła naprawa) i problem.
    Naprawili i na razie działa, ale nie chcieli powiedzieć, co zrobili (albo człowiek od kontaktów z klientem z serwisu nie wiedział), jednak z całą pewnością ponownie rozbierali podszybie i wymieniali coś, co musieli sprowadzić z centralnego magazynu w Niemczech.
    Na tą chwilę temat zakończony

    0