Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 2.0 HDI - nie ładuje świcie kontrolka

bkia 05 Sie 2014 21:25 2589 12
  • #1 05 Sie 2014 21:25
    bkia
    Poziom 15  

    Witam mam problem z ww peugeotem 206 2001r 2.0 HDI mianowicie: cały czas świeci się kontrolka ładowania nie działa klimatronic.
    Mierzę ładowanie, brak !!! z ciągnąłem obudowę alternatora regulator.
    Komutator wytarty do plastyku czyli remont.
    Nowy komutator regulator zapobiegawczo łożyska, złożyłem do kupy to samo.
    Ale po odłączeniu przewodu wzbudzającego alternatora klimatronic działa włącza się wentylator, podłączam z powrotem i jakiś przekaźnik cyka.
    Jak jest odłączony kabel to działa klima kontrolka ładowania wiadomo gaśnie, jak się podłączy to przekaźnik w skrzynce koło akumulatora się przełączy i klima gaśnie kontrolka się zapala.
    Dotykam przewodem do zacisku pstryknie przekaźnik klima gaśnie, odłączę zapala się.
    Rozebrałem skrzynkę bezpieczników w miarę czysto wszystkie bezpieczniki obuch skrzynkach sprawne, już nie wiem o co chodzi.
    Masy przejrzałem nawet podłączyłem masę kablami rozruchowymi miedzy aku - masa aku - silnik.
    Sprawdziłem nawet przekaźniki.
    Żadnej reakcji.
    Podejrzewam gdzieś masa albo plus zanika.
    Jak podłączony jest alternator na nie zapalonym silniku to prąd 1v dziwne rzeczy.
    Już nie wiem czego szukać

  • #2 05 Sie 2014 23:46
    1000godzilla1000
    Poziom 15  

    na którym kablu masz 1v

  • #3 06 Sie 2014 06:53
    bkia
    Poziom 15  

    Na wzbudzeniu stały + jest ok tak myślałem że morze dioda uwalona ale jak by dioda robiła zwarcie to by aku siadał a jest ok.
    Auto ostatnio bez ładowania przejechało 30km bez świateł, i jakoś dało rade.
    W alternatorze jest stały plus więc jak by dioda robiła zwarcie to by cały czas pobierał prąd i rozładowywał się akumulator.
    Bez świateł jakoś da się jeździć wiadomo że za długo aku nie wytrzyma.
    Więc nie chce mi się wierzyć że dioda robi zwarcie.
    Dzisiaj spróbuje starą metodą na żarówkę uruchomić alternator czy wogóle ładuje.
    Może faktycznie ma zwarcie i dlatego elektryka wywala go razem z klimą.

  • #4 06 Sie 2014 12:25
    1000godzilla1000
    Poziom 15  

    Przez zarówkę wzbudz alternator, jak zacznie ładować to na cienkim zacisku pojawi sie +14V, i alternator zacznie ładować, sprawdz miernikiem.

  • #5 06 Sie 2014 13:22
    113673
    Usunięty  
  • #6 06 Sie 2014 14:41
    michal19885
    Poziom 18  

    To zupełnie normalne, że z zapaloną kontrolką nie działa część wyposażenia elektrycznego. Napraw alternator (oddaj do napraw) lub wymień na nowy i pozbędziesz się problemu.

  • #7 06 Sie 2014 21:46
    Daro4484
    Poziom 13  

    michal19885 napisał:
    To zupełnie normalne, że z zapaloną kontrolką nie działa część wyposażenia elektrycznego. Napraw alternator (oddaj do napraw) lub wymień na nowy i pozbędziesz się problemu.


    Jak masz dawać takie rady, to kończ wakacje i do szkoły! Czytałeś cały wątek? Kolega powymieniał co potrzeba i alternator działa, tylko problem tkwi gdzie indziej...

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie 2. Nie tolerujemy agresywnych wypowiedzi i jeszcze pozbawionych sensu. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • #8 07 Sie 2014 06:57
    bkia
    Poziom 15  

    Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie.
    Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma.
    Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli ok.
    Nie ma zwarć wirnik komutator, stojan obudowa diody przekręcone na oryginalnych izolatorach.
    Rozruch wiertarką na stole z aku na przewodach rozruchowych żarówka gaśnie alternator dostaje dość dużego obciążenia słaba i licha wiertarka bardzo zwalnia.
    Nowa utrzymuje obroty ale trzeba mocno trzymać alternator bo obrócił by się.
    Ładowanie mój miernik dziwnie pokazuje 12.2v rozłączony 12.8 na obrotach ale wiertarki 1100obr/min
    Wygląda że może stojan ma zwarcie.
    Dzisiaj jadę do kolegi na maszynę do testowania alternatorów okaże się.
    Ale co ma zwarcie na stojanie z nie działającym klimatronikiem zwłaszcza na nie zapalonym silniku.

  • #9 07 Sie 2014 07:41
    melas
    Poziom 25  

    Brak ładowania systemy komfortu są blokowane przez BSI. Jaką masz rezystancje na wirniku i czy nie przebija do masy, sprawdź.

  • #10 07 Sie 2014 18:36
    michal19885
    Poziom 18  

    Daro4484 napisał:

    Jak masz dawać takie rady, to kończ wakacje i do szkoły! Czytałeś cały wątek? Kolega powymieniał co potrzeba i alternator działa, tylko problem tkwi gdzie indziej...


    Kolega powymieniał w alternatorze kilka podzespołów i szuka ciągle problemu nie tam, gdzie trzeba. Wystarczy naprawić alternator, który ciągle nie działa.

  • #11 07 Sie 2014 22:11
    bkia
    Poziom 15  

    Byłem dzisiaj na sprawdzeniu, no niestety ma zwarcie na wirniku lub stojanie.
    Kolega mi podpowiedział jak sprawdzić jutro będę testował zobaczymy co wyjdzie.
    Rozmawiałem z elektrykiem nie zawsze po oporności da się sprawdzić, ale podpowiedział mi stary sposób na sprawdzenie.
    Ani wirnik ani stojan nie ma przebicia do masy, to sprawdzałem w pierwszej kolejności miernikiem oczywiście.
    Wszystkie uzwojenia mierzyłem mają takie same oporności.
    Ale elektryk powiedział że wystarczy drzazga metalowa pomiędzy zwojami i miernik nie zawsze pokaże podpowiedział jak to sprawdzić.
    Zobaczymy jutro.

  • #13 11 Sie 2014 07:10
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Może komutator się kończył fakt , ale problem leżał i leży gdzie indziej czyli w regulatorze.

    Sprawa prosta zapodaj na D+ mase potem plusa i zobacz jak samochód reaguje.
    W mitsubishi nie wycierają się pierścienie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME