Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bravo 2.0 Multijet - przykapca po wycięciu dpf

pszczolek 05 Aug 2014 22:15 2658 15
  • #1
    pszczolek
    Level 15  
    Witam mam następujący problem. Po wycięciu dpf oraz zaślepieniu egr i jego wyprogramowaniu w firmie tuningowej widoczny jest przy dynamicznym przyspieszaniu oraz przygazówce od 800obr do 4000obr czarny dym z wydechu. Zjawisko to nie występuje, gdy przytrzymuje go na 3000obr i dodam gazu do odcięcia.
    Samochód miał zrobiony program na 200km oraz 420Nm, ale wgraliśmy ponownie na próbe serie aby zobaczyc jak zachowa się auto na seryjnej mapie. Niestety efekt był ten sam.

    Na chwile obecną zostały sprawdzone wymienione :

    -nowa turbina, bo stara miała juz widoczne luzy poprzeczne i roszczelniony okopcony korpus od zapchanego wydechu (DPF)
    -sprawdzona szczelność całego dolotu
    - wymieniona nowa przepływka BOSCH

    Teraz planuję wyjąc wtryskiwacze do sprawdzenia na stole pobierczym...

    Co jeszcze może mieć wpływ na takie zachowanie samochodu?

    Podobno w 2.0 multijet nie ma klap zawirowania powietrza, więc kolejny podejrzany odpada :P

    Czekam na sugestie.
  • #2
    panam
    Level 29  
    zawsze zadymi na poczatku, trzeba go przepalic, jak nie zadziala, to masz albo zly soft, ale stawial bym na wtryski, bo byl powod ze zapchal sie filtr, pozdrawiam
  • #5
    jokerro
    Level 34  
    kwok wrote:
    Podobno zastosowano DPF (filtr cząstek stałych) żeby czarnego z rury nie było widać....


    Dokładnie.
  • #6
    pszczolek
    Level 15  
    przebieg 150 tys km, ilość dymu na postoju przy gazowaniu jest za duża na 100%...
    nie wiecie jak wyglada sprawa w tym modelu z klapami wirowymi i czy one wogole tam wystepuja?
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli nie ma DPFu ani katalizatora (?) to będzie dymił, jeśli zapchał DPF to pewnie problem z wtryskami, czyli usunąłeś skutek a przyczyna pozostała.

    W kolektorze masz zarówno klapy wirowe jak i przepustnicę (klapę gaszącą). Oglądałeś w ogóle ten kolektor w środku?
  • #8
    pszczolek
    Level 15  
    No własnie kolektora jeszcze nie ogladałem bo podobno klap w bravo 2.0 multijet nie ma w przeciwieństwie do np Freemonta takie info usłyszałem od Cinsoftu...
    Wtryski wyciągnałem jutro zawioze je do sprawdzenia na stole pobierczym.
  • #9
    bogdan7108
    Level 8  
    A filtr powietrza sprawdziłeś?Zrobiłeś jakąś diagnozę programem,jakie ciśnienie w szynie ,w kolektorze,korekty wtrysków?
  • #10
    pszczolek
    Level 15  
    korekty na zimnym na 2 wtryskach są ok 2,4 na drugim -2.4 a na pozostałych w granicach 0,8. Na ciepło wszystkie korekty zbliżają się do granicy 0.5

    Filtr powietrza i paliwa również wymienione
  • #11
    bogdan7108
    Level 8  
    Hm,wydaje mi się że skoro korekty na ciepłym są równe i nie duże to wtryski chyba chodzą dobrze,ciśnienie sprężania przy tym przebiegu powinno być idealne,chyba że pompa daje za małe ciśnienie paliwa,a ten program jest sprawdzony w innych autach(gotowiec) czy robiony do twojego indywidualnie?może daje za dużą dawkę paliwa,albo turbo z mało dmucha?

    ps-sorrki umkło mi
    Quote:
    ... ale wgraliśmy ponownie na próbe serie aby zobaczyc jak zachowa się auto na seryjnej mapie. Niestety efekt był ten sam

    [/quote]
  • #12
    panam
    Level 29  
    pszczolek wrote:
    na zimnym na 2 wtryskach są ok 2,4 na drugim -2.4 a na pozostałych w granicach 0,8. Na ciepło wszystkie korekty zbliżają się do granicy 0.5
    bogdan7108 wrote:
    ,albo turbo z mało dmucha?
    korekty są za duże, 2 przelewa, perwszy nadrabia, to jest na zimno, ok , jak dymi na czarno czepił bym się powietrza albo egr(stale otwarty), pozdrawiam
  • #13
    bogdan7108
    Level 8  
    Na zimnym są złe,ale na ciepłym ma ok,a kopcenie ma chyba na ciepłym też.
  • #14
    pszczolek
    Level 15  
    tak jest i na ciepłym.
    Wtryski oddane do sprawdzenia jutro bede wiedział cos dokładniej co z nimi.
  • #16
    pszczolek
    Level 15  
    wtryski są ok :P

    Co do pozostałych koncepcji to pozostał kolektor oraz pompa próżniowa, która być może ma słaby wydatek i nie zaciąga do końca cięgna gruszki turbo.