Cześć wszystkim,
Zestaw to:
Midland Alan 48 Plus Multi
President Iowa (na uchwycie do klapy)
Peugeot 407SW 2.0 HDI (diesel common rail)
Wszystko się rozchodzi o to, że przy uruchomionym silniku zbiera dość dużo szumu (RF Gain odkręcony do oporu i tryb DX daje niekiedy pierwszą Skę na mierniku). Ale problem jest dość złożony:
- szumy nie zawsze są takie same i nie zawsze występują w tej samej sile, wszystko zależy od lokalizacji (tj. gdzie obecnie przejeżdżam), lecz łączy je jedno, cichą po unieruchomieniu silnika
- nie jest to nic związanego z układem wtryskowym samochodu - dźwięk jest jednostajny, raz jedynie zauważyłem, nawiązując do poprzedniego myślnika, że w pewnym miejscu częstotliwość dźwięku... maleje względem obrotów silnika i jego obciążenia
- odłączenie anteny powoduje brak zakłóceń
- masa anteny wzorowa, multimetr wskazuje raptem 50Ω między wyjściem masy anteny a karoserią w punkcie skrajnie oddalonym od anteny
- co potwierdza FWS na poziomie 1,2 +0,1 na krańcach pasma
- zasilanie radia z zapalniczki i niestety to się nie zmieni - kto ma kilkuletni samochód ten rozumie problem rozebrania całej deski rozdzielczej żeby dostać się do komory silnika
Kabel antenowy biegnie na odcinku ok 20cm obok kabla zasilającego radio, jednakże odseparowanie ich względem siebie nie przynosi żadnego rezultatu, więc tę kwestię pomijam. W samochodzie są 3 gniazdka zapalniczki, obecnie radio ze względów estetycznych jest zasilane z gniazdka przeznaczonego dla pasażerów tylnej kanapy. Przełączenie zasilania na gniazdko w konsoli środkowej powoduje subiektywną minimalną poprawę, lecz na tyle niewielką, że praktycznie pomijalną. Kabel antenowy biegnie po lewej stronie samochodu, praktycznie cały czas nad lewym progiem.
W alternatorze nic nie iskrzy, samochód nie jest wyposażony w żadne LEDy do jazdy dziennej i tym podobne. Próby zmasowania wszelakich silników samochodu (np. silnik pompy wspomagania układu kierowniczego tj. jego obudowy) nie przynoszą rezultatów.
Czy filtr na zasilaniu radia może cokolwiek poprawić (wątpię, ale każdy o to pyta...)?
Czy mam zmienić radio/samochód/antenę/wszystko?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
Zestaw to:
Midland Alan 48 Plus Multi
President Iowa (na uchwycie do klapy)
Peugeot 407SW 2.0 HDI (diesel common rail)
Wszystko się rozchodzi o to, że przy uruchomionym silniku zbiera dość dużo szumu (RF Gain odkręcony do oporu i tryb DX daje niekiedy pierwszą Skę na mierniku). Ale problem jest dość złożony:
- szumy nie zawsze są takie same i nie zawsze występują w tej samej sile, wszystko zależy od lokalizacji (tj. gdzie obecnie przejeżdżam), lecz łączy je jedno, cichą po unieruchomieniu silnika
- nie jest to nic związanego z układem wtryskowym samochodu - dźwięk jest jednostajny, raz jedynie zauważyłem, nawiązując do poprzedniego myślnika, że w pewnym miejscu częstotliwość dźwięku... maleje względem obrotów silnika i jego obciążenia
- odłączenie anteny powoduje brak zakłóceń
- masa anteny wzorowa, multimetr wskazuje raptem 50Ω między wyjściem masy anteny a karoserią w punkcie skrajnie oddalonym od anteny
- co potwierdza FWS na poziomie 1,2 +0,1 na krańcach pasma
- zasilanie radia z zapalniczki i niestety to się nie zmieni - kto ma kilkuletni samochód ten rozumie problem rozebrania całej deski rozdzielczej żeby dostać się do komory silnika
Kabel antenowy biegnie na odcinku ok 20cm obok kabla zasilającego radio, jednakże odseparowanie ich względem siebie nie przynosi żadnego rezultatu, więc tę kwestię pomijam. W samochodzie są 3 gniazdka zapalniczki, obecnie radio ze względów estetycznych jest zasilane z gniazdka przeznaczonego dla pasażerów tylnej kanapy. Przełączenie zasilania na gniazdko w konsoli środkowej powoduje subiektywną minimalną poprawę, lecz na tyle niewielką, że praktycznie pomijalną. Kabel antenowy biegnie po lewej stronie samochodu, praktycznie cały czas nad lewym progiem.
W alternatorze nic nie iskrzy, samochód nie jest wyposażony w żadne LEDy do jazdy dziennej i tym podobne. Próby zmasowania wszelakich silników samochodu (np. silnik pompy wspomagania układu kierowniczego tj. jego obudowy) nie przynoszą rezultatów.
Czy filtr na zasilaniu radia może cokolwiek poprawić (wątpię, ale każdy o to pyta...)?
Czy mam zmienić radio/samochód/antenę/wszystko?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.