Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 309 - czasem nie chce odpalić mimo wielu prób

06 Sie 2014 10:53 3246 4
  • Poziom 2  
    Cześć,

    To mój pierwszy post na forum elektrody. Znalazłem tu wiele rozwiązań moich mniejszych lub większych kłopotów z Mercedesem i mam nadzieję, że teraz też tak będzie. Opisu mojego problemu nie udało mi się odnaleźć w przepastnej wiedzy zgromadzonej na elektrodzie, więc opiszę poniżej co się dzieje.

    Mój Sprinter 309 2.2 CDI 88KM, automat [2008r] czasami nie odpala. Przedwczoraj samochód przestał odpalać za każdym razem. Kręci dobrze, jest paliwo, pompki działają, ale nie ma zapłonu jakby nie miał paliwa. Można próbować wiele razy, zamykać, otwierać samochód - nic nie pomaga (myślałem, ze to immobilizer). Wczoraj samochód zabrała laweta do mechanika, u mechanika samochód odpalał za każdym razem, po wielokrotnym przejechaniu krótkich i dłuższych odcinków. Za każdym razem pali za pierwszym razem. Od mechanika samochód przyjechał na kołach. Palił bez problemu. Dziś przychodzę, samochód nie chce palić. Kręci i nic. Postanowiłem go przepchnąć kawałek (dosłownie pół metra) i zapalił od razu! Jakby nigdy nic.

    Wszyscy mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co się dzieje. Jak samochód odpala to na komputerze wszystko wygląda cacy pod kątem pracy silnika- wtryskiwacze, wszystkie parametry pracy silnika w normie.

    Na komputerze pojawiają się jednak błędy (sczytane takim prostym interfejsem OBD2):

    P2134 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "F" Circuit.
    P2135 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch 'A'/'B' Voltage .
    P2521 - A/C Request "A" Circuit High

    Nie wiem czy są prawidłowo odczytane przez mój czytnik, jednak OBD2 poprawnie sczytuje z komputera położenie pedału gazu, więc te błędy prawdopodobnie są poprawne.

    Dziwny jest ten trzeci błąd, bo A/C oznacza chyba Air Conditioning, a samochód nie ma klimy, ma tylko agregat na izotermie.

    Może ktoś wie jaka usterka może powodować, że nawet delikatne przesunięcie samochodu powoduje, ze odpala od razu, a bez tego nie chce?

    Dodam, ze samochód nigdy nie zgasł podczas jazdy i podczas jazdy nigdy nie było z nim żadnych silnikowych problemów (a przejechałem nim 20 000 km).

    Pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi (chociażby czy szukać usterki elektrycznej/elektronicznej czy mechanicznej).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jnadul napisał:
    P2521 - A/C Request "A" Circuit High

    Jaka znowu klimatyzacja? Czujnik prędkości. Usterka jest w wiązce, sterowniku lub czujnikach, jakbyś zmierzył napięcia na pedale gazu, byś wszystko wiedział.
  • Poziom 2  
    Dzięki za podpowiedź, będę szukał. Jakaś podpowiedź, gdzie znaleźć schemat (jak pomierzyć napięcia) od pedału gazu? Będę wdzięczny za wszelaką podpowiedź, bo moi mechanicy mi nie pomagają :(
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To oddaj do elektryka.
  • Poziom 2  
    Zamykam temat. Problem okazał się dużo bardziej nietypowy. Otóż mój mechanik próbował wymienić świece żarowe. Jedna mu się urwała, ale postanowił się nie przyznać (skoro i tak nie działała), wiec ją zostawił. Ta urwana świeca robiła gdzieś zwarcie na silniku i pojawiały się takie błędy na kompie. Po naprawie urwanej świecy żarowej wszystko wróciło do normy. To chyba najbardziej nietypowa sytuacja awaryjna z moim samochodem jaką miałem kiedykolwiek...