Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Ignis 2001 1,3 16V gaśnie rozgrzany - po rozgrzaniu

06 Sie 2014 16:31 2817 4
  • Poziom 2  
    Autko jak w temacie - gaśnie po zagrzaniu.
    Problem stricte elektryczny/elektroniczny. Jeździ jak igła po 10-20km ale nagle przez kilka sekund zaczyna wariować, miga check engine oraz immo i gaśnie (mimo dodawania gazu itp.) odczekam chwilkę odpalam i mogę jechać kolejne kilka/kilkanaście km. Jeżeli stoję w korku to problem zdarza się częściej. Wykluczam usterkę mechaniczną bo silnik po minucie nie ostyga więc przepustnice, pompy paliwa, przewody paliwowe itp. wykluczam.
    Cewki są oryginały nowe, świece ngk dedykowane, kable WN sprawdzone, oleje i filtry powymieniane miesiąc wcześniej.
    KOMPUTER NIE WYKAZUJE ŻADNEGO BŁĘDU, TYLKO I WYŁĄCZNIE ŻE AUTKO ZGUBIŁO ZAPŁON, BŁĄD NIE WYSKAKUJE NAWET PO BEZPOŚREDNIM ZDARZENIU.
    Mam kilka pomysłów ale nie sugeruję żebyśmy nie ciągnęli tematu tylko zrobili faktyczną burzę mózgów.
    (czy urwana masa na froncie silnika, fabrycznie była tam, niewielka plecionka ok 5mm gruba, może mieć wpływ na to wszystko???

    PZDR.
  • Poziom 2  
    Widzę że ludziska czytają ale nie piszą.
    Powiem tyle: wydaje się to być czujnik wału korbowego, ale dziwi mnie sytuacja że nie jest on wykrywany jako błąd na komputerowej diagnostyce. Znajomy mechanik powiedział mi że czujnik ten nie ma pamięci komputerowej, po prostu nie zarządza wydawaniem iskry gdy siądzie, ale po minucie wraca do "normalności" ile w tym prawdy - nie wiem.
    No i co z tą masą na froncie silnika ;P
  • Poziom 2  
    Mnóstwo ludzi przeczytało ale nikt nic nie napisał.

    Odpowiedź:
    Przyczyną takiego zachowania samochodu był przegrzewający się moduł immobilaisera.
    Fachowiec radzi mi go wyciąć bo zainstalowanie nowego to sporo kasy a wycinka to nie duzo roboty i gwarancja, że problem się nie powtórzy.

    PZDR.
  • Poziom 11  
    Bry... albo kupiłem samochód od powyższej osoby albo dopadło mnie to samo...
    Jak jadę jest ok. Jak stoję w korku kontrolka immo zaczyna szaleć, silnik przygasac a w końcu gaśnie. Zero błędów na kompach. Jakieś pomysły lub sugestie?
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam podobny problem z moim ignisem, czy możecie się skontaktować ze mną pod adresem k.brzana(malpa)onet.pl