Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace 4 1.9 120 KM - podciśnienie nie steruje turbiny,auto kopci

06 Sie 2014 20:56 5745 11
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich i pozdrawiam.Jestem tu nowy i jak to bywa piszę bo potrzebuję pomocy.Walczę z autem sąsiada i jak w temacie jest to Espace 4 1.9 dci 120 KM,auto jest słabe i kopci mocno,podciśnienie nie steruje turbiny.Auto miało przekładany silnik bo w poprzednim korbowód wyszedł bokiem i zapaliła się komora silnika,silnik wraz z osprzętem został przełożony.Sprawdzałem elektrozawór do którego idzie podciśnienie,a z niego przewód do turbiny,elektrozawór trochę ciężko przedmuchać na wyłączonym zapłonie,ale zamieniłem go na inny(raczej sprawny) i dalej nic,po podłączeniu podciśnienia prosto do turbiny cięgno w siłowniku na turbinie idzie ładnie do góry i turbina ładuje,próba przejażdżki z takim mostkiem pokazuje że turbina ładuje poprawnie,auto ciągnie elegancko i mniej kopci.Odpinany też był przepływomierz,był tylko problem z odpaleniem auta,a poza tym bez zmian,auto dalej kopci i mułowate idzie jak wolnossący.Co może być przyczyną jeżeli nie elektrozawór,nie zbyt słabe podciśnienie (jeszcze go zmierzę wakuometrem),dodam że auto było podpięte do Clipu i tam pokazało błąd doładowania turbiny no bo nie ładuje.Jest też duża korekta jednego wtryskiwacza ponad 5.Już specjalnie zainstalowałem DDT2000 żeby samemu podejrzeć parametry ,ale nie znam tego programu i może mi ktoś podpowie jak wejść w live data silnika.Bardzo dziękuję z góry za odpowiedzi.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 30  
    Jeśli bezpośrednio podłączona turbina reaguje to raczej problem jest ze sterowaniem czyli może tkwić w ECU. Nie koniecznie dlatego ze jest on uszkodzony tylko może odbiera źle syglaly z sondy lambda dlatego warto sprawdzić w parametrach bieżących co odczytuje sonda. Może wydech jest niedrozny lub sam katalizator?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 14  
    szymon198312 napisał:
    odbiera źle syglaly z sondy lambda
    Można na 100% powiedzieć że w ogóle nie odbiera....
  • Poziom 8  
    Dokładnie jeżeli podepnę turbinę bezpośrednio z wakupompy to sztanga idzie do samej góry i podczas jazdy ładnie auto ciągnie.Też według mnie jest to problem sterowania elektroniki .Chciałbym to sprawdzić DDT2000 bo nie mam stałego dostępu do Clipa,w sumie to zajmuję się tym po sąsiedzku,nie zarabiam na naprawach aut to tylko moje hobby :D
    Może ktoś z kolegów mi podpowiedzieć jak sprawdzić parametry pracy silnika w tym właśnie sondy?

  • Poziom 19  
    Skoro ma sondę to ima dpf jak jego wypełnienie może jest zatkany,sprawdz jeszcze egr,wtrysk też do wymiany,w silniku wyszła korba z jakiego powodu,turbina się rozlecjała,i dostał szalonych obrotów jeżeli tak to wyjmuj wtryski bo końcówki napewno fioletowe i zaraz wypali dziurę w tłoku
  • Poziom 8  
    A kurcze tego nie wiem czy ma dpf,2005 rok to może mieć,co do silnika to jest inny założony,w tamtym korba wyszła po wymianie oleju na taki sam jak był obróciło chyba panewkę,wywaliło dziurę i zapalił się olej rozpryśnięty w komorze silnika podczas jazdy na autostradzie.Wymieniona instalacja i silnik z osprzętem,ale robił to warsztat który nie do końca wykonał robotę,bo gość powiedział mi że ta turbinę trzeba rozbierać bo nie steruje zmienne,a ja to sprawdziłem w 2 minuty że podciśnienie ją steruje i dmucha ładnie.Póki co sąsiad wyjechał innym autem,ale jak tylko wróci biorę się do roboty i zbieram info co sprawdzać i jak :D
  • Poziom 14  
    Ludzie co wy za pierdoły piszecie!!??
    Sonda lambda w dieslu
    DPF w 120KM
    :)
    Chociaż przeczytajcie początek
  • Poziom 8  
    Cytat z Wiki :D
    Code:
    Sondy są wykorzystywane w silnikach benzynowych od 1979 roku, coraz większa ilość samochodów i motocykli ma więcej niż jedną sondę lambda, umieszczane są one przed i za katalizatorem. Od roku 1992, aby sprostać wymogom prawnym dotyczącym ograniczenia emisji spalin, sondy stały się standardowym elementem samochodów. Od około 2000 r. sonda lambda jest instalowana także w układach z silnikami wysokoprężnymi.


    A dpf według mnie nie ma bo by tak nie kopcił :D
  • Poziom 8  
    Witam, sprawdziłem jeszcze podciśnienie wakuometrem,jest około 800 mbar.Mam pytanie co do działania elektrozaworu sterujące turbiną,na odłączonym napięciu jest zamknięty przepływ podciśnienia,na zapalonym silniku jest 12 V ale nie ma przepływu przez niego(miałem podpięty wakuometr) na samym zapłonie było tam 10,4 V i dało się z dość dużym oporem przedmuchać przez niego powietrze (płucami)
    jak podłączyłem do niego 12 V z prostownika otwierał się i przepływ przez niego był swobodny.Czy komputer steruje nim poprzez zmianę natężenia prądu czy jeszcze inaczej?Dodam że po przy gazowaniu silnika nawet do 4 tyś obr nic nie wzrastało podciśnienie na wakuometrze.

  • Poziom 19  
    podłącz też przed zaworkiem
    a zawór jest sterowany tylko prądem
    a jak nie to podmięń np.z egr
  • Poziom 8  
    Podpinałem przed zaworkiem-prosto z wakupompy i tam jest właśnie około 800mbar.
  • Poziom 8  
    Trochę późno ,ale napiszę co było przyczyną tego że nie pracowała turbina.Auto poszło w końcu do serwisu i gość stwierdził że instalacją jest ok i podejrzewa komputer.Miał rację,uszkodzony był komputer,po wymianie na inny(używkę) i zakodowaniu autko śmiga jak trzeba.Dzięki za pomoc.