Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pamięć na dane do Atmegi32

strykul 07 Sie 2014 01:19 918 11
  • #1 07 Sie 2014 01:19
    strykul
    Poziom 17  

Witajcie - potrzebuje przyłączyć do Atmegi32 dodatkową pamięć na dane - chce przy pomocy uC odtwarzać plik dźwiękowy wav - jak dokonać tego dokonać najłatwiej?
    Przy użyciu małej karty sd/mmc czy jakiejś kości pamięci?
    Jestem w tej kwestii zielony i bardzo proszę o naprowadzenie.

0 11
  • #3 07 Sie 2014 09:16
    strykul
    Poziom 17  

W zasadzie wymiana nie będzie konieczna- ma to być element odstraszacza ptaków- odgłos drapieznika -chcę coś co będzie najprostsze.

0
  • Pomocny post
    #4 07 Sie 2014 09:20
    atom1477
    Poziom 43  

Jeżeli dźwięk ma byś stały i od razu wiesz jaki ma być (a więc tylko raz będziesz musiał zaprogramować pamięć) to prostsza by była mała pamięć FLASH SPI. Zaprogramował byś ją np. po UARCie za pomocą tej ATMegi w układzie.
    Taka pamięć to np. M25P10.

0
  • #5 07 Sie 2014 10:31
    strykul
    Poziom 17  

Czytałem o problemach z trwałością tego typu pamięci. Ogólnie dźwięk ma być odtwarzany po każdym przerwaniu bariery IR...

0
  • Pomocny post
    #6 07 Sie 2014 10:37
    atom1477
    Poziom 43  

Karta SD też opiera się na pamięci FLASH, więc jeżeli chodzi o trwałość to nie ma znaczenia czy użyjesz karty SD czy układu scalonego pamięci SPI FLASH.
    Karta SD wymaga odpowiedniej inicjalizacji oraz funkcji obsługi systemu plików.
    Pamięć SPI FLASH nie.
    Nie mniej jednak gdybyś choć raz miał przeprogramować tą pamięć to użycie karty SD jest jednak korzystniejsze.

0
  • #7 07 Sie 2014 10:48
    strykul
    Poziom 17  

Ok, dziękuję - chyba zdecyduje się na SD. Jeszcze jedno, abstrakcyjne pytanie - czy możliwe jest w przypadku ATMEGI32 ustanowienie komunikacji OBEX przez protokół Bluetooth z tą kartą pamięci?

0
  • #8 07 Sie 2014 11:35
    atom1477