Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny Zamek POMOCY !!!

07 Sie 2014 09:22 1095 9
  • Poziom 14  
    Witam mam identyczny problem bo pilota też nie mogę zsynchronizować w żaden sposób i radio muszę mieć tak samo podpięte bo po przekręceniu kluczyka nie włącza się ani nie wyłącza muszę radio wyłączać ręcznie ale mi to nie przeszkadza tylko chodzi mi o zsynchronizowanie pilota czy mógł by ktoś podesłać zdjęcie które kolega po wyżej z mostkował w kostce od radia żeby zsynchronizować pilota bo fotki już dawno wygasły będę bardzo wdzięczny.


    Cytat:
    Witam

    Do długiej walce i trzech wizytach u elektryków problem z otwieraniem drzwi z pilota został opanowany. Żaden "fachman" nie był mi w stanie pomóc, a problem rozwiązałem sam oraz dzięki FORUM VKP !!!

    Próbowałem już wszystkiego, siedziałem z laptopem i OP-COMem w aucie chyba ze 2 dni, rozebrałem centralkę i sprawdziłem, czy nie ma żadnych zimnych lutów, odwiedziłem trzech elektryków, z czego jeden pracuje w ASO w Oplu. Pierwszy stwierdził, że to na pewno wina pilotów, drugi, że centralka padła i trzeba wymienić ja na drugą wraz z pilotami, a trzeci nie miał pojęcia co jest przyczyną i od razu powiedział, że nie bierze się za to. Ale do rzeczy. Wyczytałem gdzieś na forum (już nie mogę sobie przypomnieć, w którym to było wątku), że komuś się radio nie włącza jak przekręci kluczyk w pozycji zapłon i że to jest wina stacyjki. U mnie też po jakimś czasie radio nie chciało się włączać jak przekręciłem kluczyk, ani nie chciało się wyłączać jak auto gasiłem. Myślałem, że to coś się z radiem spitoliło. Wyjąłem radio i zmierzyłem napięcie, które powinno iść do radia w momencie przekręcenia stacyjki no i faktycznie się okazało, że napięcia tam nie ma. Ale nie przejmowałem się tym bo nie lubię jak mi radio gaśnie wraz z zapłonem. I tak sobie pomyślałem, że skoro stacyjka nie daje prądu na radio to może i nie daje do centralki, w końcu synchronizacja pilotów odbywa się po przekręceniu stacyjki. Więc postanowiłem zapodać 12 V tam gdzie stacyjka powinna załączać na radio. Wziąłem kawałek kabla i połączyłem dwa piny w kostce od radia.

    eed5b102af60a332med.jpg

    Po zmostkowaniu tych pinów, przekręciłem zapłon, wcisnąłem przycisk zamykania drzwi w pilocie a tu cyk i zamki się zamknęły i otworzyły. PILOT ZSYNCHRONIZOWANY! Powtórzyłem operację z drugim pilotem i już oba otwierają i zamykają drzwi. MOJA RADOŚĆ BYŁA PRZEOGROMNA laugh.giflaugh.giflaugh.gif

    Jeszcze zrobiłem próbę z OP-COMem i okazało się, że pięknie działa i piloty można synchronizować właśnie za pomocą tego programu

    e5b99035b465cbafmed.jpg

    Po całej operacji zworkę wyjąłem i piloty działają bez problemu.

    Pozostaje jeszcze naprawa stacyjki, ale to już inna bajka i zajmę się nią w innym czasie.

    WIELKIE DZIĘKI DLA WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW I FORUMOWICZÓW VKP ZA POMOC ŚWIADOMĄ I NIEŚWIADOMĄ
  • Poziom 14  
    Sorki chodzi o Opla Vectre B z 1999

    Dodano po 45 [minuty]:

    Wyjąłem radio i mam tak podłączone które te piny z mostkować?

    Centralny Zamek POMOCY !!!
  • Poziom 14  
    Sorry że piszę post pod postem ,ale może ktoś coś doradzić o które te piny chodzi ????
  • Poziom 17  
    W tym opisie co podałeś koleś zasilił radio bezpośrednio z aku i napięcie z radia dochodziło do centralki, musiałbyś spróbować podłączyć na krótko czerwony i żółty(te z złączkami w przezroczystej izolacji) przewód z radia do akumulatora.
  • Poziom 26  
    Bezpieczniki posprawdzane?
  • Poziom 14  
    bezpiecznik 11 na pewno sprawny sprawdzałem wyjąłem inny ale taki sam i nic więc bezpiecznik na pewno nie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    themichal napisał:
    W tym opisie co podałeś koleś zasilił radio bezpośrednio z aku i napięcie z radia dochodziło do centralki, musiałbyś spróbować podłączyć na krótko czerwony i żółty(te z złączkami w przezroczystej izolacji) przewód z radia do akumulatora.



    chodzi o te co zaznaczyłem x na zdjęciu mam je spiąć ? nic się nie spali ?

    Centralny Zamek POMOCY !!!
  • Poziom 11  
    Nie o te chodzi. Masz spiąc opisane BATTERY i ACC. Mozesz napisać co pisze na niebieskiej zawieszce?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie dojżałem, już są spiete :)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jak masz miernik to na wyłączonym zapłonie zmierz napiecia na czerwonym i żółtym przewodzie które sam zaznaczyłeś na zdjeciu. Na czas pomiaru możesz też odpiąć kostke zasilajacą od radia.
  • Poziom 29  
    Twoje radio z tego co widzę zasilane jest ze stałego + , bo batery i ACC są spięte razem, poszukaj w kostce + po stacyjce i przepnij tam ACC.
    Mostek mógł być tylko pomiędzy stałym i + stacyjce.
    Zerknij do wujka google i będziesz miał rozpiskę pinów w kostce.
  • Poziom 14  
    Spoiłem tak jak na zdjęciu i centralka działa :) wszystko wróciło do normy dzięki themichal pkt dla ciebie temat można zamknąć :)