Witam
Miesiąc temu SAM wymieniałem tylne klocki hamulcowe w Lagunie II 2002r
Najpierw wymieniłem lewy tył, a że poświęciłem cały wieczór do 1 w nocy, prawą stronę zmieniłem drugiego dnia. W między czasie przejechałem się dwa razy do sklepu i wtedy zauważyłem, że przy prędkości 25-35 km/h wyskoczył błąd ABS ESP SERV, później zmieniłem prawą stronę, błąd nadal pozostał. Lewą stronę wymieniałem kilka godzin, bo miałem problem ze ściągnięciem "kopyta" od reszty mocowania, w między czasie przyszedł znajomy, który ma trochę krzepy i walił młotkiem w całą szczękę, aż ta ustąpiła. Druga stronę zdjąłem sposobem w 15 minut.
Konkluzja. Czy tłuczenie młotkiem mogło uszkodzić czujnik ? Nie wiem.
Kilka dni później pojechałem na wymianę rozrządu, olejów etc. poprosiłem przy okazji rzekomo dobrego mechanika, by sprawdził ten problem. Komputer wykazał mu błąd ABS lewy tył, a miał wymieniać czujnik ABS u następnego klienta w identycznym samochodzie, więc zamienił czujniki i sprawdził. Ciągle to samo, na nowym czujniku taki sam błąd. Po dokładnym rozeznaniu koleś stwierdził, że to pompa ABS i żebym przyszykował kilka stówek, to wymienią. Zaskoczyło mnie to. Chwilowo jeżdżę tak jak jest, ale wolałbym mieć sprawne wszystko w samochodzie.
Dlatego też piszę właśnie tutaj, przewertowałem trochę forum, ale nie znalazłem nic satysfakcjonującego w tym temacie.
Dodam też, że czasami po odpaleniu błąd wyskakuje dopiero przy prędkości 25-35 km/h, a czasami od razu po odpaleniu, niekiedy wyskoczy po odpaleniu i gdy ruszę to znika i przy w/w prędkości znów się pojawia na stałe. Czy najprostszą przyczyną może być pęknięty pierścień ABS w kole przy łożysku czy jest to jakaś poważniejsza sprawa ? Nie chcę wyskoczyć z kasy i wymienić jakiejś dobrej części na kolejną i bez skutku. Jeżeli jest mi ktoś w stanie pomóc chętnie posłucham wszelkich rad i wskazówek, ewentualnie jeśli ktoś jest w stanie pomóc doraźnie lub polecić dobry serwis na terenie Wrocławia też byłbym wdzięczny.
Miesiąc temu SAM wymieniałem tylne klocki hamulcowe w Lagunie II 2002r
Najpierw wymieniłem lewy tył, a że poświęciłem cały wieczór do 1 w nocy, prawą stronę zmieniłem drugiego dnia. W między czasie przejechałem się dwa razy do sklepu i wtedy zauważyłem, że przy prędkości 25-35 km/h wyskoczył błąd ABS ESP SERV, później zmieniłem prawą stronę, błąd nadal pozostał. Lewą stronę wymieniałem kilka godzin, bo miałem problem ze ściągnięciem "kopyta" od reszty mocowania, w między czasie przyszedł znajomy, który ma trochę krzepy i walił młotkiem w całą szczękę, aż ta ustąpiła. Druga stronę zdjąłem sposobem w 15 minut.
Konkluzja. Czy tłuczenie młotkiem mogło uszkodzić czujnik ? Nie wiem.
Kilka dni później pojechałem na wymianę rozrządu, olejów etc. poprosiłem przy okazji rzekomo dobrego mechanika, by sprawdził ten problem. Komputer wykazał mu błąd ABS lewy tył, a miał wymieniać czujnik ABS u następnego klienta w identycznym samochodzie, więc zamienił czujniki i sprawdził. Ciągle to samo, na nowym czujniku taki sam błąd. Po dokładnym rozeznaniu koleś stwierdził, że to pompa ABS i żebym przyszykował kilka stówek, to wymienią. Zaskoczyło mnie to. Chwilowo jeżdżę tak jak jest, ale wolałbym mieć sprawne wszystko w samochodzie.
Dlatego też piszę właśnie tutaj, przewertowałem trochę forum, ale nie znalazłem nic satysfakcjonującego w tym temacie.
Dodam też, że czasami po odpaleniu błąd wyskakuje dopiero przy prędkości 25-35 km/h, a czasami od razu po odpaleniu, niekiedy wyskoczy po odpaleniu i gdy ruszę to znika i przy w/w prędkości znów się pojawia na stałe. Czy najprostszą przyczyną może być pęknięty pierścień ABS w kole przy łożysku czy jest to jakaś poważniejsza sprawa ? Nie chcę wyskoczyć z kasy i wymienić jakiejś dobrej części na kolejną i bez skutku. Jeżeli jest mi ktoś w stanie pomóc chętnie posłucham wszelkich rad i wskazówek, ewentualnie jeśli ktoś jest w stanie pomóc doraźnie lub polecić dobry serwis na terenie Wrocławia też byłbym wdzięczny.