Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 2.0 hdi - Na rozgrzanym silniku podczas postoju kopci na niebiesko

Osa126 08 Aug 2014 20:59 3987 6
  • #1
    Osa126
    Level 8  
    Witam.

    Posiadam peżocika 206 2000r 2.0 hdi 90km na systemie bosch i ostatnio mam dość dziwny objaw tzn. załóżmy wracam z pracy i zatrzymuje się przed przejazdem kolejowym, czekam aż podniosą się rogatki a we wstecznym lusterku widzę chmarę dymu biało-niebieskiego. Kopcenie mija, zaraz po ruszeniu, załóżmy przyśpieszam i na trzecim biegu już dymka nie puści. Podczas jazdy jest dynamiczny, nie traci mocy spalanie normalne tylko wystarczy iż na moment się zatrzymam, ale tylko jak silnik jest rozgrzany.



    Co sprawdziłem:
    Turbo ma normalny luz roboczy, który olej kasuje podczas pracy.
    Ubytków oleju z silnika nie ma.
    Silnik odpala bez zarzutów.
    Na komputerze brak błędów.
    Kompresja jest nienaganna jak na przebieg 210k km.
    Płynu chłodzącego nie ubywa.
    Przelewy na wtryskach, był następujące trzy jakby lały jeden jest dobry.

    I sam nie wiem, czy jest to możliwość iż wtryski na postoju pompują dużo paliwa czego wynikiem jest kopcenie? Bo jakby mimo wszystko olej pobierał, kopciłby od samego odpalenia przy pierwszym wciśnięciu gazu.

    Byłbym też wdzięczny jakby ktoś podał prawidłową korekcję wtrysków bosch (moje mają końcówkę 008), znajdę kogoś z PP2000 by sprawdzić jak to wygląda i porównać z normą.
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Prawidłowa korekcja ma być jak najbliżej 0.

    Osa126 wrote:
    Przelewy na wtryskach, był następujące trzy jakby lały jeden jest dobry.


    Ile ml przez minute pracy na wolnych upuściły poszczególne wtryski?
  • #3
    markslew
    Level 27  
    Mogą być uszczelniacze zaworowe, jakiego oleju używasz?
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    markslew wrote:
    Mogą być uszczelniacze zaworowe, jakiego oleju używasz?


    To nie benzyna, tam jest nadciśnienie nad tłokami.
  • #5
    Osa126
    Level 8  
    domex32 wrote:
    Prawidłowa korekcja ma być jak najbliżej 0.
    Okej to w poniedziałek podłącze tester i sprawdzę.
    domex32 wrote:

    Ile ml przez minute pracy na wolnych upuściły poszczególne wtryski?

    1 około 25ml
    2 5ml
    3 30ml
    4 30ml


    markslew wrote:
    Mogą być uszczelniacze zaworowe, jakiego oleju używasz?
    Uszczelniacze puszczały by przy wysokich obrotach (głównie) i po nocnym postoju. Olej 5w/30
  • #6
    Osa126
    Level 8  
    Obiecałem dzisiaj przedstawić korekcję wtrysków, ale nawał pracy i się nie wyrobiłem. Piszę, by nie było, że temat porzuciłem.
  • #7
    Osa126
    Level 8  
    To korekta jaką udało mi się odczytać, z góry przepraszam za jakoś zdjęć ale robione butelką. Odczyt robiony przy temp. silnika około 50*C.


    Peugeot 206 2.0 hdi - Na rozgrzanym silniku podczas postoju kopci na niebiesko


    Próba przelewowa blisko minuty...
    Peugeot 206 2.0 hdi - Na rozgrzanym silniku podczas postoju kopci na niebiesko