Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic II 1.6 16V - Kręci, jest iskra, paliwo. Nie odpala.

pecet7 08 Aug 2014 21:15 7671 20
  • #1
    pecet7
    Level 18  
    Witam,

    Scenic II 2003r 1.6 16V. Auto kupione jako nieodpalające z wykręconymi dwoma cewkami. Przebieg 124tys, 200km po serwisie olejowym w renault. Serwisowany w ASO, przy 72tys wymieniony rozrząd.

    Objawy:
    Kręci dobrze, na wyświetlaczu nie pojawia się żaden błąd, iskra jest na wszystkich świecach, paliwo śmierdzi ale niestety nie odpala. Czujnik wału wyczyszczony. Silnik nawet się na chwile nie odzywa. Testowane na dwóch kartach i na każdej to samo. Instalacja pod siedzeniem kierowcy cała, nie zamoczona. Na samostarcie także nie odpala. Przepustnica uchyla się prawidłowo.
    Dioda od immo gaśnie we właściwym momencie.
    Podczas kręcenia nic nie stuka w silniku.

    Co jeszcze sprawdzić? Rozrząd?
  • #2
    diodabg
    Level 30  
    Sprawdź rozrząd bo to najważniejsze...
  • #3
    pecet7
    Level 18  
    W poniedziałek pojedzie do mechanika bo raczej nie mam warunków, żeby sprawdzić rozrząd. Chyba, że jest jakiś prosty sposób dojścia i sprawdzenia?
  • #4
    poduszki
    Level 14  
    Dwie blokady i sprawdzisz ale może już mieć pokrzywione zawory
  • #5
    diodabg
    Level 30  
    Potrzebne blokady lepiej oddaj w ręce dobrego mechanika. Powodzenia ;-)
  • #6
    szymon198312
    Level 30  
    Amatorsko możesz sprawdzić posiadając tylko pręt lub długa śrubę m8. Odkrec śrubę z przodu silnika przy kole zamachowym na torx nasadke, następnie zdejmij zaślepki wałków rozrządu, po prawej stronie silnika dwie czarne zaślepki. Ustaw walki rowkami w poziomie, jeśli oba walki będą miały rowek w poziomie to już dobry znak, następnie włóż śrubę w otwór przy kole zamachowym i zobacz czy się da obrócić wałem. Może trzeba będzie ruszyć lekko wałem aby trafić na otwór a jeśli nie to obrócić walki o 180 stopni i wtedy pręt powinien trafić w wal. Jeśli nie to rozrzad przestawiony. Nie potrzeba profesjonalnych blokad aby tylko sprawdzić ustawienie.
  • #7
    poduszki
    Level 14  
    Nie wprowadzaj w błąd blokada to M10 o długości 70mm, na końcu fi 8!!!!
  • #8
    szymon198312
    Level 30  
    Jakby nie patrzyc to wal blokuje się śruba m8 a m10 to jest tylko gwint w bloku którego do sprawdzenia nie potrzeba wkercac.
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    szymon198312 wrote:
    Jakby nie patrzyc to wal blokuje się śruba m8 a m10 to jest tylko gwint w bloku którego do sprawdzenia nie potrzeba wkercac.

    Skoro tak uważasz to blokady są nie potrzebne. Można na oko ustawić wał za pomocą włożonego pręta przez otwór na świece a wałki ustawić po krzywkach lub na wycięciach na ich końcach.
    Tyle że po to są blokady żeby zgadzało się co do milimetra.
    Między śrubą M8 a M10 są ok 2mm różnicy.
    Jeżeli blokada ma ok 70mm to pomyśl jaka jakie będzie przesunięcie na wale przy tych 2mm w otworze.
    Skoro jest iskra, jest paliwo a nie odpala nawet na plaku to na 99,9 rozrząd.
    Nie ma nawet samemu co sprawdzać skoro nie ma blokad.
  • #10
    szymon198312
    Level 30  
    Nie sugeruje ustawiania tylko wstępnego sprawdzenia. Jeśli włoży pręt w wal i okaże się że rowki na walkach nie są w poziomie lub jeden jest a drugi nie to i tak raczej będzie musiał zaciągnąć auto do warsztatu ale po to jest forum aby ułatwiać sobie a nie utrudniać wiec staram się pomóc bo warsztat zapewne odrazu zaleci zdjęcie głowicy, nowy rozrzad itp.
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    Najpierw trzeba sprawdzić, ewentualnie ustawić poprawnie, zmierzyć kompresje i jak jest ok to jeździć.
    Jeżeli sprężanie wyjdzie poniżej normy to wtedy trzeba ściągać głowicę.
  • #12
    pecet7
    Level 18  
    Zaślepki widać, że świeżo wklejone na klej. ASO w niemczech stwierdziło przed sprzedażą uszkodzenie silnika. Prawdopodobnie będzie wymiana silnika (silnik z przebiegiem 70tys 800zł)
  • #13
    poduszki
    Level 14  
    pecet7 wrote:
    Zaślepki widać, że świeżo wklejone na klej.
    super technologia
  • #14
    grala1
    VAG group specialist
    Zacznij od ustawienia rozrządu i sprawdzenia ciśnienia na tłokach po ustawieniu rozrządu.
    Jeżeli sinik był dobrym stanie a dostały tylko zawory to chyba lepiej go naprawić niż kupować kota w worku.
    Co do roboty ASO to czasem "Pan Kaziu" lepiej zrobi.
  • #15
    pecet7
    Level 18  
    Silnik pewny, jeszcze w aucie z książką serwisową (skasowane auto z francji). Od tego samego sprzedawcy brałem silnik 1,5 DCI do kangoo i faktycznie był okey(przebieg 20 tys km). Sprawdzę dzisiaj po południu ten rozrząd i będzie decyzja.
  • #16
    pecet7
    Level 18  
    Auto jeździ po wymianie silnika. Okazało się, że plastikowa rolka prowadząca rozrząd się rozsypała.
  • #18
    pecet7
    Level 18  
    Przede wszystkim zależało mi na czasie(zdjęcie głowicy, sprawdzenie, wymiana zaworów itp). Pewnie przy naprawie wyszłoby trochę taniej. Trafił się tanio pewny silnik z gwarancją, 2 dni przełożenie i auto śmiga.
  • #19
    Don de Leon
    Level 24  
    pecet7 wrote:
    Serwisowany w ASO, przy 72tys wymieniony rozrząd.
    pecet7 wrote:
    Okazało się, że plastikowa rolka prowadząca rozrząd się rozsypała.


    Czyli poziom ASO jak w Polsce.