Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet Ogar 200 - Zaplon elektroniczny

robertpd 09 Sie 2014 11:22 4491 17
  • #1 09 Sie 2014 11:22
    robertpd
    Poziom 14  

    Witam
    Szukam w internecie, ale nie moge znalezc nic konkretnego. Potzebuje schemat zaplonu elektronicznego sterowanego przerywaczem na oryginalna instalacje Rometowska bez akumulatora. Ogar z silnikiem Jawa 50 223

    0 17
  • Pomocny post
    #2 09 Sie 2014 13:31
    Polos113
    Poziom 15  

    W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa.

    Romet Ogar 200 - Zaplon elektroniczny

    Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty.
    Parametry podzespołów można znaleźć wpisując w google: moduł chart
    Magnes zamontować na krzywce w metalowej oprawce, a w miejsce platynek dać impulsator.
    Nie jest w tym dużo roboty, a mamy bezstykowy elektroniczny zapłon.

    0
  • #3 09 Sie 2014 20:53
    robertpd
    Poziom 14  

    Mam mognes neodymowy, nie bedzie problemu z jego montazem na krzywce? Impulsator zmiesci sie bez problemu?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Jeszcze bedzie mi potrzebny transformator sieciowy 6v/230v? Tylko jakiej mocy? 4VA?

    0
  • #4 09 Sie 2014 21:45
    Polos113
    Poziom 15  

    Po co transformator? Przecież oryginalna cewka WN sprosta temu zadaniu, nawet będzie lepsza.
    W tym silniku w zapłonie jest dużo miejsca (na upartego to by moduł się jeszcze zmieścił, ale mógłby się bardzo grzać).
    Mocowanie:
    Impulsator - wiadomo na jakiejś blaszce zamiast platynek.
    Magnesik - najlepiej w jakieś oprawce metalowej, bo chyba gołego magnesu nie przyspawa się do metalu. Powinien być nieduży, okrągły, jakieś 5mm średnicy.

    1
  • #5 09 Sie 2014 21:57
    robertpd
    Poziom 14  

    A cewka zaplonowa w 223 nie ma przypadkiem 6v

    0
  • #6 09 Sie 2014 23:11
    Polos113
    Poziom 15  

    Instalacja jest 6V, ale na cewce jest niby 8V.

    0
  • #7 09 Sie 2014 23:47
    Sniezynka
    Poziom 26  

    Witam,
    Cewka ma 8V bo jest zasilana z oddzielnej cewki a nie z cewek od świateł.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Moim zdaniem jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zapłon CDI

    0
  • #8 09 Sie 2014 23:55
    Polos113
    Poziom 15  

    Sniezynka
    Przecież wyraźnie jest mowa o zapłonie CDI. A że od zapłonu jest osobna cewka to chyba wiadome (w końcu te wszystkie starsze i większości nowsze konstrukcje tak mają).

    0
  • Pomocny post
    #9 10 Sie 2014 00:29
    Muciek50
    Poziom 16  

    https://www.youtube.com/watch?v=qttF7BuW7qc
    Trafo 7V/230 podłączasz do cewki która szła na przerywacz. Impulsator z chińczyka 1 przewodowy i do tego moduł. Robienie impulsatora z głowicy radia kiedy gotowy kosztuje 5 czy 6zł mija się z celem.

    0
  • #10 10 Sie 2014 07:33
    robertpd
    Poziom 14  

    Dlaczego impulsator jednoprzewodowy? Ja robilem zaplon do komarka na stojanie z charta i przewijalem cewki na 12v, co skutkuje wywaleniem z tamtad oryginalnego impulsatora. Kupilem nowy od chinczyka ale jest dwukablowy. Tam tez mam modul z Charta.

    Dobra czyli w koncu potrzebne jest trafo 7v/230v tylko o jakiej mocy? 4VA?

    0
  • Pomocny post
    #11 10 Sie 2014 11:40
    Muciek50
    Poziom 16  

    To jak masz 2 przewodowy to go wykorzystaj. Może być 4VA.

    0
  • #12 10 Sie 2014 12:21
    robertpd
    Poziom 14  

    Ok, dobra :)
    Jutro biore sie do roboty

    0
  • #13 10 Sie 2014 19:43
    robertpd
    Poziom 14  

    Moze zamiast magnesu byc wystajacy kawalek blaszki?

    0
  • Pomocny post
    #14 10 Sie 2014 20:14
    Muciek50
    Poziom 16  

    Jak dajesz impulsator ze skutera to nie musi być żadnego magnesu. Starczy sam lizak z blaszki.

    0
  • #15 10 Sie 2014 20:20
    robertpd
    Poziom 14  

    Ok, to dobrze, bo nie musze sie bawic w mocowanie magnesu. Tylko wygne i zamocuje blaszke.

    Widze, ze ciezko jest dostac trafo 7/230. Ale cewka w 223 jest 6v 15w wiec mozna chyba kupic trafo 6v/230v?

    0
  • #16 10 Sie 2014 20:24
    1000godzilla1000
    Poziom 15  

    Tylko blaszka musi byc dość gruba, najlepiej jak w oryginale.

    0
  • #17 10 Sie 2014 20:33
    robertpd
    Poziom 14  

    1000godzilla1000 napisał:
    Tylko blaszka musi byc dość gruba, najlepiej jak w oryginale.

    Jak gruba ma byc?

    0
  • #18 10 Sie 2014 20:40
    1000godzilla1000
    Poziom 15  

    Idealnie by było, jak będzie grubości rdzenia czujnika.

    0