Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic II 1.6 16 v K4M błąd 0010 ; 0335 ; C121D1

09 Sie 2014 14:37 8385 12
  • Poziom 9  
    Witam ,jestem nowym użytkownikiem forum i odrazu mam duży problem ze Scenic II 1,6 Benzyna +gaz
    Odczytałem kody błedów na AutoCom
    Kod 0335 obwód czujnika prędkości silnika brak sygnału prędkości lub zakłucenia sygnał nieciągły
    C121D1
    0010 czujnik położenia wałka rozrządu nieciągły
    może zacznę od poczatku
    -po założeniu instalacji gazowej podczas dłuższych dystansów na oleju 5w30 zaczął wypalać-spalać olej az spadł mi stan do 1/3
    -jeździłem po górzystym terenie (obroty 4-5 tys /min)
    po wyłączeniu silnika samochód nie odpalił ,odpalił za 2 razem pracował na wolnych obrotach i się wyłączał i znowu szarpał podczas ruszania
    po podłączeniu komputera pokazały sie powyższe błędy po skasowaniu było dobrze do momentu przekroczeniu 4 tys/obr na minutę sytuacja się powtarza
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Kasowanie nie naprawia.
    Branie oleju raczej nie ma nic wspólnego z LPG.
    Przebiera i słabo pali bo ma problem z czujnikami.
    Zobacz czy widzi obroty silnika.
    Trzeba sprawdzić czy czujnik wału jak i wałka mają zasilanie, podają sygnały i czy instalacja pomiędzy ECU a czujnikami jest sprawna.
  • Poziom 30  
    Otóż k4m ma kolo zmiennej fazy i jakość oleju jaki i jego stan ma tu bardzo duże znaczenie. Jeśli było mało oleju to i było słabsze jego ciśnienie, a przy obrotach 4000 to koło zmiennej fazy jest stale przesunięte względem walka no chyba ze nie ma oleju na tyle aby je przestawić. Koło mogło ulec uszkodzeniu przez to został zanotowany nieciagly błąd położenia walka rozrządu. Objaw jaki masz teraz wskazuje na uszkodzone kolo zmiennej fazy, auto chodzi jak diesel, nie wchodzi na obroty jak trzeba, trzęsie silnikiem, gaśnie itp.
  • Poziom 9  
    Witam Kolege dzieki za info
    spotkałem się już z taką diagnoza co do jakoości i ilości oleju .ma to wielkie zanczenie na koło niestety 7 tyś km temu zakładałem nowe w serwisie i mnie uprzedzano o tym więc wychodzi że będe musiał zakupić nowe ,tylko dlaczego po po wykasowaniu błedów wszystko wraca do normy i dopoki doputy nie przekrocze obrotów jest wszystko ok
  • Poziom 30  
    Akurat to zjawisko jest ciężko wytłumaczyć bez podglądu paremetrow pracy. Analizując błędy jakie podałeś wyżej komputer odnotowuje je jako nieciagle, czyli zdarzajace się ale nie obecne cały czas czyli stałe. Może w wyniku uszkodznia koła zmiennej fazy przy takich obrotach komputer nie odbiera synchronizacji wału i walka i stad pojawiający się błąd. Należało by podgladnac przy takich obrotach sygnał z czujników bo być może jeden z nich uległ uszkodzeniu co jest częstym przypadkiem w tych silnikach i zwyczajnie przestaje dawać wiarygodny sygnał.
  • Poziom 14  
    Awaria kzfr ni powoduje błędów
  • Poziom 30  
    Może awaria koła nie, ale brak synchronizacji wału i walka jak najbardziej
  • Poziom 9  
    czulnik położenia walka rozrzadu usytułowany kolo kzfr wymienialem kilka tys km temu na orginał
  • Poziom 9  
    jutro podłącze autocom i zobacze odczyt z czujników na wale i wałku może wyjdzie ze jakiś jest zepsuty,albo zamowi je i wymienie na wyrost
  • Poziom 9  
    witam zakupiłem czujniki wałka roz i wału lecz czy ktos może mi bliżej wyjasnic gdzie one sie znajduja abym za duzo nie musiał rozkrecać
  • Poziom 30  
    Pisałeś ze czujnik walka rozrządu zmieniales niedawno na oryginalny, to chyba wiesz gdzie się znajduje. Czujnik wału umiejscowiony jest na skrzyni biegów, u góry przy łączeniu skrzyni i silnika, pod przewodami od chlodzenia