Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki wybrać silnik samochodu?

gigi222 09 Aug 2014 16:53 8562 81
Bosch
  • #1
    gigi222
    Level 9  
    Witam.
    Zamierzam kupić samochód diesel, tylko nie wiem jaki silnik będzie najlepszy - DTI, TDI czy HDI? Proszę o pomoc.
  • Bosch
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • Bosch
  • #3
    adam158
    Level 23  
    Jaki masz budżet ? Mam w firmie 8 mercedesów sprinterów i vito,wszystko CDI mercedesa tylko taki polecam przebiegi 10 letnie auto 900000 km młodsze mniejsze przbiegi vito 2,2l. 115 cdi rok produkcji 2013 97000 km przebiegu ,tylko wymiany mat. ekspoloatacyjnych vito 2,2 l. 2009 111 cdi 260 tys przebiegu tylko wymiany mat.eksploatacyjnych ,w sprinterach przebiegi 300 -900 tys km bezawaryjne
  • #4
    gigi222
    Level 9  
    my41s wrote:
    Dołożę jeszcze JTD i już całkiem nie będziesz wiedział w czym wybierać.

    Czego szukasz i do jakiej kwoty?

    Myślałem nad Citroenem xsara Picasso 2.00 HDI? Co o nim sadzisz?
  • #5
    QuantumXXX
    Level 19  
    adam158 wrote:
    Jaki masz budżet ? Mam w firmie 8 mercedesów sprinterów i vito,wszystko CDI mercedesa tylko taki polecam przebiegi 10 letnie auto 900000 km młodsze mniejsze przbiegi vito 2,2l. 115 cdi rok produkcji 2013 97000 km przebiegu ,tylko wymiany mat. ekspoloatacyjnych vito 2,2 l. 2009 111 cdi 260 tys przebiegu tylko wymiany mat.eksploatacyjnych ,w sprinterach przebiegi 300 -900 tys km bezawaryjne


    Od mercedesów z daleka bo rdzewieją co widać na ulicach. Fajnie że w aucie z rocznika 2013 nic nie musisz wymieniać, ale pytanie nie było o nowe auto.
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeśli zamierzasz kupić samochód z silnikiem Diesla to max. 3-4 letni... ograniczyłbym się do JTD i TDI czyli albo grupa Fiata albo VAG, ostatecznie HDI od PSA, wszystko zależy od budżetu.
  • #7
    chojinka
    Level 29  
    1.6 HDI cichy, mocny i ekonomiczny a w dodatku dobry technicznie.
  • #8
    1000godzilla1000
    Level 16  
    Z tego co słyszałem to 1.9TDI, oszczędny, wytrzymały i każdy Kazio w stodole go naprawi.
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    1000godzilla1000 wrote:
    Z tego co słyszałem to 1.9TDI, oszczędny, wytrzymały i każdy Kazio w stodole go naprawi.
    To było dawno i nieprawda...
  • #11
    gigi222
    Level 9  
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?
  • #12
    Savek
    Level 15  
    gigi222 wrote:
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?


    Mam dwa auta z grupy PSA - oba z dieslem HDI, tylko nie z podwyższoną mocą.
    Peugeot 207 - silnik 1,6HDi o mocy 90KM (2008 rok)
    Citroen C3 - silnik 1,4 HDI o mocy 68KM (2005 rok)
    Oba mają silniki z jednostopniową turbiną i są praktycznie bezawaryjne.
    Spalania niewielkie. Na trasie odpowiednio (5 i 4,5) - jeżeli nie przyciśniesz ;)

    Jeżeli mam coś polecać, to te właśnie silniki z grupy PSA
  • #13
    nioop

    Home appliances specialist
    tzok wrote:
    1000godzilla1000 wrote:
    Z tego co słyszałem to 1.9TDI, oszczędny, wytrzymały i każdy Kazio w stodole go naprawi.
    To było dawno i nieprawda...


    Ja nie mogę się z tym zgodzić.. Każda wersja 1.9TDi jest naprawdę bardzo wytrzymała, bardzo prosta i tania w utrzymaniu.. Może jedynie unikać wersji z pompowtryskiwaczami, bo bywają czasem kapryśne.. A tak cała reszta dojeżdza bez żadnego "ale" do miliona na byle jakim paliwie i nie wykazuje na koniec życia ;p

    Ale naturalnie sam silnik to za mało by okreslić cokolwiek.. Bo nie wiemy czy to ma być auto z początku 90 lat czy nowe.. Jaki budżet ani też jakie wymagania względem silnika.. - Moc, spalanie, awaryjność ?
  • #14
    Savek
    Level 15  
    nioop wrote:

    Ale naturalnie sam silnik to za mało by okreslić cokolwiek.. Bo nie wiemy czy to ma być auto z początku 90 lat czy nowe.. Jaki budżet ani też jakie wymagania względem silnika.. - Moc, spalanie, awaryjność ?


    To może poczytaj uważnie:

    gigi222 wrote:
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?


    Masz tu wszystko o czym nie wiesz ;)
  • #15
    Macosmail
    Level 34  
    Pompowtryski też nie są straszne. Sam taki użytkuje już 4 lata i w tym czasie zrobiłem 80 tyś. km. Aktualny przebieg 247tyś. Zero problemów z kołem dwumasowym, turbosprężarką (zmienna geometria) oraz pompowtryskami (ok 2 lata temu sprawdzane parametry - były wzorcowe). W zimę nigdy nie było problemów z odpaleniem na uwaga (nie wiem czy to możliwe - ale nie mogę znaleźć daty) prawdopodobnie 12 letnim fabrycznym akumulatorze (Audi VARTA)!
  • #16
    Savek
    Level 15  
    Macosmail wrote:
    W zimę nigdy nie było problemów z odpaleniem na uwaga (nie wiem czy to możliwe - ale nie mogę znaleźć daty) prawdopodobnie 12 letnim fabrycznym akumulatorze (Audi VARTA)!


    Chyba niemożliwe ;)
  • #17
    nioop

    Home appliances specialist
    Savek wrote:
    nioop wrote:

    Ale naturalnie sam silnik to za mało by okreslić cokolwiek.. Bo nie wiemy czy to ma być auto z początku 90 lat czy nowe.. Jaki budżet ani też jakie wymagania względem silnika.. - Moc, spalanie, awaryjność ?


    To może poczytaj uważnie:

    gigi222 wrote:
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?


    Masz tu wszystko o czym nie wiesz ;)


    Slavek, bez urazy.. Ale nie przygrzało Ci słońce?
    Co tu niby mam ? Przykład vana hmm.. a więc to mam byc Van Citroena z 2002r za 8 tys z dieslem HDI ? :]

    Oh oh.. No teraz wszystko jasne.. Autor postu poszukuję konkretnego samochodu z konkretnego roku za konkretną kwote.. No naprawdę nie wiem co doradzić hmm.. Może citroen ?:]


    A ja wcale nie mówię ze pompowtryskiwacze są złe.. Ale czasem potrafią zrobić psikusa - Juz chyba to od szczęścia zależy..
  • #18
    Savek
    Level 15  
    nioop, autor postu zapytał się o typ dieslowskiego silnika i podał przykład. Napisz co o tym sądzisz. Widzisz, że interesuje go auto z tego wieku, a nie zeszłego.
    Poza tym bardzo ważny jest przebieg auta, a o tym nic nie piszesz.
  • #19
    nioop

    Home appliances specialist
    Autor postu napisał jaki silnik diesla jest najlepszy..
    A wydaje mi się ze to zależy od wielu czynników..
    A więc sugerując się uzytkownikiem Savek podpowiadam autowi postu ze Citroen ten nie będzie dobrym wyborem - Jest skomplikowany i awaryjny..

    A co do przebegu.. Hmm.. Savek - zauważ że passaty z 1994r mają po 200tys km i passaty z 2010 też mają po 200tys km, wiec jaki sens jest wspominać o przebiegach skoro 99% są nierealne, a te które są realne nie są francuskimi vanami z 2002 roku ?:]
    Ot cała prawda..
  • #20
    Savek
    Level 15  
    Wolisz niemieckie, to Twój wybór. Najwięcej przekręconych liczników mają właśnie te ;)
  • #21
    nioop

    Home appliances specialist
    Kończę bezsensowną dyskusję, nie mającą żadnego sensu..

    Ja koniecznie polecam TDi, jest w miare elastyczny (zalezy też w jakiej budzie siedzi), relatywnie mało pali, jest wytrzymała prostą konstrukcją, którą bez problemu zrobi Ci każdy "Pan Kazio" w garażu - Co uważam za największy atut.
    Wszelkie HDI, DTI czy TDDI czy TDCi - są to według mnie konstrukcję przesadzone, próbujące dorównać benzyniakom kultury pracy, tracą na tym na zywotności.. Naturalnie użyto tutaj wysokiej klasy kompotentów by znacznie wysilić silnik, co przekłada się tez na drogie częsci..
    Nie rozumiem dlaczego większość ludzi fascynuje się tak dieslami, skoro każdy wie ze jest to mina, która prędzej czy późniiej zacznie generować takie koszty, przez które naprawa ich jest nieopłacalna.. Ekonomiczność też z nich żadna, a sensownym ich plusem zaliczam miły masaż na postoju na biegu jałowym :] - Ale to tylko moje zdanie..
    Jak juz diesiel to 1.9TDi
    Aczkolwiek mógłbym też polecić 3.0 bmw, spalanie większe ale i znacznie więcej mocy do dyspozycji.. - Ale uzytkownik Savek podpowiada mi tu wcześniej ze to nie jest francuski van z 2002r :] Więc nie wiem czy autorowi bedzie to odpowiadało..
  • #22
    Savek
    Level 15  
    nioop wrote:
    ... dyskusję, nie mającą żadnego sensu..


    nioop wrote:

    Aczkolwiek mógłbym też polecić 3.0 bmw, spalanie większe ale i znacznie więcej mocy do dyspozycji..



    Tylko w tych dwóch kwestiach mogę się zgodzić, ale BMW to już inna bajka.
  • #23
    User removed account
    Level 1  
  • #24
    gigi222
    Level 9  
    Dodam jeszcze, że Citroen jest sprowadzony z Francji, przebieg 170 000 km.
  • #25
    User removed account
    Level 1  
  • #26
    chojinka
    Level 29  
    gigi222 wrote:
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?

    świetne auto. sprawdź tylną belkę. okolice komputera czy nie są zalane lub czy nie były wycieki z przedniej szyby. elektrykę sprawdź całą, klimę. rdza pod kołem zapasowym, opony czy nie są pościnane. centralny zamek czy działa na wszystkie drzwi, czujnik temperatury zewnętrznej czy działa. jeżeli silnik ma wycieki a nie pocenie to nie bierz. jak jest zachlapany spod korka wlewu to może być, bo był przelany. szukaj rdzy! licznik cofnięty lekko o połowę! silnik jak bierze olej to nie bierz. turbina ma chodzić cicho, prawie nie słyszalnie. no i kule itd
    ogólnie fajne auto ale często trzeba je doprowadzić do stanu używalności...
  • #27
    gigi222
    Level 9  
    Panowie mam jeszcze jedno pytanko - mianowicie czy silnik 2.0 HDI Moc 90 KM / 66 kW posiada filtr cząstek stałych i jak jest w tych silnikach z pompami paliwa? Dotyczy to samochodu Citroën Xsara Picasso.
  • #28
    chojinka
    Level 29  
    filtra brak, dwumasy brak, pompa ok. przebiegi są nie realne więc pompa czy coś innego i tak siądzie. szukaj auta koniecznie z osłona silnika od spodu.
  • #29
    wedsew
    Level 16  
    nioop wrote:
    tzok wrote:
    1000godzilla1000 wrote:
    Z tego co słyszałem to 1.9TDI, oszczędny, wytrzymały i każdy Kazio w stodole go naprawi.
    To było dawno i nieprawda...


    Ja nie mogę się z tym zgodzić.. Każda wersja 1.9TDi jest naprawdę bardzo wytrzymała, bardzo prosta i tania w utrzymaniu.. Może jedynie unikać wersji z pompowtryskiwaczami, bo bywają czasem kapryśne.. A tak cała reszta dojeżdza bez żadnego "ale" do miliona na byle jakim paliwie i nie wykazuje na koniec życia ;p


    Tak, szczególnie 1.9 TDI BXE/BLS.

    Ach te stereotypy - nigdy nie zrozumiem tych typowo polskich zachwytów nad tym bardzo kiepskim w gruncie rzeczy silnikiem. Nikt w Europie nie zachwyca się tą konstrukcją, tylko w Polsce jest ona stawiana na piedestale.
    Właściwie każdy silnik konkurencji jest od 1.9 TDI lepszy pod każdym względem.
  • #30
    tzok
    Moderator of Cars
    nioop wrote:
    Ja nie mogę się z tym zgodzić.. Każda wersja 1.9TDi jest naprawdę bardzo wytrzymała, bardzo prosta i tania w utrzymaniu.. Może jedynie unikać wersji z pompowtryskiwaczami, bo bywają czasem kapryśne.. A tak cała reszta dojeżdza bez żadnego "ale" do miliona na byle jakim paliwie i nie wykazuje na koniec życia ;p
    Nie ma już 1.9 TDI nie na pompowtryskach, te na pompach już raczej powinny trafić na szroty niż na rynek. Są ostatnie niedobitki PD, a cała reszta to CR.