Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki wybrać silnik samochodu?

gigi222 09 Sie 2014 16:53 7197 81
  • #1 09 Sie 2014 16:53
    gigi222
    Poziom 9  

    Witam.
    Zamierzam kupić samochód diesel, tylko nie wiem jaki silnik będzie najlepszy - DTI, TDI czy HDI? Proszę o pomoc.

    0 29
  • #2 09 Sie 2014 21:10
    my41s
    Poziom 32  

    Dołożę jeszcze JTD i już całkiem nie będziesz wiedział w czym wybierać.

    Czego szukasz i do jakiej kwoty?

    0
  • #3 09 Sie 2014 21:58
    adam158
    Poziom 22  

    Jaki masz budżet ? Mam w firmie 8 mercedesów sprinterów i vito,wszystko CDI mercedesa tylko taki polecam przebiegi 10 letnie auto 900000 km młodsze mniejsze przbiegi vito 2,2l. 115 cdi rok produkcji 2013 97000 km przebiegu ,tylko wymiany mat. ekspoloatacyjnych vito 2,2 l. 2009 111 cdi 260 tys przebiegu tylko wymiany mat.eksploatacyjnych ,w sprinterach przebiegi 300 -900 tys km bezawaryjne

    0
  • #4 09 Sie 2014 23:07
    gigi222
    Poziom 9  

    my41s napisał:
    Dołożę jeszcze JTD i już całkiem nie będziesz wiedział w czym wybierać.

    Czego szukasz i do jakiej kwoty?

    Myślałem nad Citroenem xsara Picasso 2.00 HDI? Co o nim sadzisz?

    0
  • #5 10 Sie 2014 17:26
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    adam158 napisał:
    Jaki masz budżet ? Mam w firmie 8 mercedesów sprinterów i vito,wszystko CDI mercedesa tylko taki polecam przebiegi 10 letnie auto 900000 km młodsze mniejsze przbiegi vito 2,2l. 115 cdi rok produkcji 2013 97000 km przebiegu ,tylko wymiany mat. ekspoloatacyjnych vito 2,2 l. 2009 111 cdi 260 tys przebiegu tylko wymiany mat.eksploatacyjnych ,w sprinterach przebiegi 300 -900 tys km bezawaryjne


    Od mercedesów z daleka bo rdzewieją co widać na ulicach. Fajnie że w aucie z rocznika 2013 nic nie musisz wymieniać, ale pytanie nie było o nowe auto.

    0
  • #6 10 Sie 2014 19:40
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli zamierzasz kupić samochód z silnikiem Diesla to max. 3-4 letni... ograniczyłbym się do JTD i TDI czyli albo grupa Fiata albo VAG, ostatecznie HDI od PSA, wszystko zależy od budżetu.

    0
  • #7 10 Sie 2014 20:06
    chojinka
    Poziom 27  

    1.6 HDI cichy, mocny i ekonomiczny a w dodatku dobry technicznie.

    0
  • #8 10 Sie 2014 20:12
    1000godzilla1000
    Poziom 16  

    Z tego co słyszałem to 1.9TDI, oszczędny, wytrzymały i każdy Kazio w stodole go naprawi.

    0
  • #9 10 Sie 2014 20:18
    my41s
    Poziom 32  

    Ja jeśli musiałbym kupić diesla, najprawdopodobniej wybrałbym Fiatowskiego JTD, albo HDI. Być może zastanowiłbym się jeszcze nad D4D.
    Jeśli używany, to jednak max. 3 letni, no może 4.

    0
  • #10 10 Sie 2014 21:21
    tzok
    Moderator Samochody

    1000godzilla1000 napisał:
    Z tego co słyszałem to 1.9TDI, oszczędny, wytrzymały i każdy Kazio w stodole go naprawi.
    To było dawno i nieprawda...

    0
  • #11 10 Sie 2014 22:39
    gigi222
    Poziom 9  

    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?

    0
  • #12 10 Sie 2014 22:56
    Savek
    Poziom 15  

    gigi222 napisał:
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?


    Mam dwa auta z grupy PSA - oba z dieslem HDI, tylko nie z podwyższoną mocą.
    Peugeot 207 - silnik 1,6HDi o mocy 90KM (2008 rok)
    Citroen C3 - silnik 1,4 HDI o mocy 68KM (2005 rok)
    Oba mają silniki z jednostopniową turbiną i są praktycznie bezawaryjne.
    Spalania niewielkie. Na trasie odpowiednio (5 i 4,5) - jeżeli nie przyciśniesz ;)

    Jeżeli mam coś polecać, to te właśnie silniki z grupy PSA

    0
  • #13 10 Sie 2014 23:11
    nioop

    Specjalista AGD

    tzok napisał:
    1000godzilla1000 napisał:
    Z tego co słyszałem to 1.9TDI, oszczędny, wytrzymały i każdy Kazio w stodole go naprawi.
    To było dawno i nieprawda...


    Ja nie mogę się z tym zgodzić.. Każda wersja 1.9TDi jest naprawdę bardzo wytrzymała, bardzo prosta i tania w utrzymaniu.. Może jedynie unikać wersji z pompowtryskiwaczami, bo bywają czasem kapryśne.. A tak cała reszta dojeżdza bez żadnego "ale" do miliona na byle jakim paliwie i nie wykazuje na koniec życia ;p

    Ale naturalnie sam silnik to za mało by okreslić cokolwiek.. Bo nie wiemy czy to ma być auto z początku 90 lat czy nowe.. Jaki budżet ani też jakie wymagania względem silnika.. - Moc, spalanie, awaryjność ?

    0
  • #14 10 Sie 2014 23:25
    Savek
    Poziom 15  

    nioop napisał:

    Ale naturalnie sam silnik to za mało by okreslić cokolwiek.. Bo nie wiemy czy to ma być auto z początku 90 lat czy nowe.. Jaki budżet ani też jakie wymagania względem silnika.. - Moc, spalanie, awaryjność ?


    To może poczytaj uważnie:

    gigi222 napisał:
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?


    Masz tu wszystko o czym nie wiesz ;)

    0
  • #15 10 Sie 2014 23:31
    Macosmail
    Poziom 33  

    Pompowtryski też nie są straszne. Sam taki użytkuje już 4 lata i w tym czasie zrobiłem 80 tyś. km. Aktualny przebieg 247tyś. Zero problemów z kołem dwumasowym, turbosprężarką (zmienna geometria) oraz pompowtryskami (ok 2 lata temu sprawdzane parametry - były wzorcowe). W zimę nigdy nie było problemów z odpaleniem na uwaga (nie wiem czy to możliwe - ale nie mogę znaleźć daty) prawdopodobnie 12 letnim fabrycznym akumulatorze (Audi VARTA)!

    0
  • #16 10 Sie 2014 23:45
    Savek
    Poziom 15  

    Macosmail napisał:
    W zimę nigdy nie było problemów z odpaleniem na uwaga (nie wiem czy to możliwe - ale nie mogę znaleźć daty) prawdopodobnie 12 letnim fabrycznym akumulatorze (Audi VARTA)!


    Chyba niemożliwe ;)

    0
  • #17 10 Sie 2014 23:48
    nioop

    Specjalista AGD

    Savek napisał:
    nioop napisał:

    Ale naturalnie sam silnik to za mało by okreslić cokolwiek.. Bo nie wiemy czy to ma być auto z początku 90 lat czy nowe.. Jaki budżet ani też jakie wymagania względem silnika.. - Moc, spalanie, awaryjność ?


    To może poczytaj uważnie:

    gigi222 napisał:
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?


    Masz tu wszystko o czym nie wiesz ;)


    Slavek, bez urazy.. Ale nie przygrzało Ci słońce?
    Co tu niby mam ? Przykład vana hmm.. a więc to mam byc Van Citroena z 2002r za 8 tys z dieslem HDI ? :]

    Oh oh.. No teraz wszystko jasne.. Autor postu poszukuję konkretnego samochodu z konkretnego roku za konkretną kwote.. No naprawdę nie wiem co doradzić hmm.. Może citroen ?:]


    A ja wcale nie mówię ze pompowtryskiwacze są złe.. Ale czasem potrafią zrobić psikusa - Juz chyba to od szczęścia zależy..

    0
  • #18 10 Sie 2014 23:59
    Savek
    Poziom 15  

    nioop, autor postu zapytał się o typ dieslowskiego silnika i podał przykład. Napisz co o tym sądzisz. Widzisz, że interesuje go auto z tego wieku, a nie zeszłego.
    Poza tym bardzo ważny jest przebieg auta, a o tym nic nie piszesz.

    0
  • #19 11 Sie 2014 00:06
    nioop

    Specjalista AGD

    Autor postu napisał jaki silnik diesla jest najlepszy..
    A wydaje mi się ze to zależy od wielu czynników..
    A więc sugerując się uzytkownikiem Savek podpowiadam autowi postu ze Citroen ten nie będzie dobrym wyborem - Jest skomplikowany i awaryjny..

    A co do przebegu.. Hmm.. Savek - zauważ że passaty z 1994r mają po 200tys km i passaty z 2010 też mają po 200tys km, wiec jaki sens jest wspominać o przebiegach skoro 99% są nierealne, a te które są realne nie są francuskimi vanami z 2002 roku ?:]
    Ot cała prawda..

    0
  • #20 11 Sie 2014 00:14
    Savek
    Poziom 15  

    Wolisz niemieckie, to Twój wybór. Najwięcej przekręconych liczników mają właśnie te ;)

    0
  • #21 11 Sie 2014 00:37
    nioop

    Specjalista AGD

    Kończę bezsensowną dyskusję, nie mającą żadnego sensu..

    Ja koniecznie polecam TDi, jest w miare elastyczny (zalezy też w jakiej budzie siedzi), relatywnie mało pali, jest wytrzymała prostą konstrukcją, którą bez problemu zrobi Ci każdy "Pan Kazio" w garażu - Co uważam za największy atut.
    Wszelkie HDI, DTI czy TDDI czy TDCi - są to według mnie konstrukcję przesadzone, próbujące dorównać benzyniakom kultury pracy, tracą na tym na zywotności.. Naturalnie użyto tutaj wysokiej klasy kompotentów by znacznie wysilić silnik, co przekłada się tez na drogie częsci..
    Nie rozumiem dlaczego większość ludzi fascynuje się tak dieslami, skoro każdy wie ze jest to mina, która prędzej czy późniiej zacznie generować takie koszty, przez które naprawa ich jest nieopłacalna.. Ekonomiczność też z nich żadna, a sensownym ich plusem zaliczam miły masaż na postoju na biegu jałowym :] - Ale to tylko moje zdanie..
    Jak juz diesiel to 1.9TDi
    Aczkolwiek mógłbym też polecić 3.0 bmw, spalanie większe ale i znacznie więcej mocy do dyspozycji.. - Ale uzytkownik Savek podpowiada mi tu wcześniej ze to nie jest francuski van z 2002r :] Więc nie wiem czy autorowi bedzie to odpowiadało..

    0
  • #22 11 Sie 2014 00:48
    Savek
    Poziom 15  

    nioop napisał:
    ... dyskusję, nie mającą żadnego sensu..


    nioop napisał:

    Aczkolwiek mógłbym też polecić 3.0 bmw, spalanie większe ale i znacznie więcej mocy do dyspozycji..



    Tylko w tych dwóch kwestiach mogę się zgodzić, ale BMW to już inna bajka.

    0
  • #23 11 Sie 2014 13:14
    my41s
    Poziom 32  

    nioop napisał:
    Nie rozumiem dlaczego większość ludzi fascynuje się tak dieslami, skoro każdy wie ze jest to mina

    I z tym bym się zgodził.
    Oosobiście dla mnie liczą się japońskie albo amerykańskie konstrukcje, to jeśli chodzi o europejskie, to preferuję francuskie i włoskie. Z niemieckich nie zawiódł mnie tylko jeden - Opel Corsa B 1.2 z 1995 roku.
    Sam posiadam Volkswagenowski 2.0 TDI od nowości i właśnie będę próbował się go pozbyć, bo się skończyła gwarancja i dłużej nie będę ryzykował go trzymać (biorąc pod uwagę wcześniejsze problemy, ale i tak mniejsze niż kolegi Octavia II 1.9TDI z końcówki produkcji tegoż silnika). Jak dla mnie jedyny plus tego TDI to tyle, że pewnie nie trudno będzie go sprzedać.
    nioop napisał:
    Oh oh.. No teraz wszystko jasne.. Autor postu poszukuję konkretnego samochodu z konkretnego roku za konkretną kwote.. No naprawdę nie wiem co doradzić hmm.. Może citroen ?:]

    Jak dla mnie to znaczy tyle, że autor wątku szuka minivana z dieslem za ok. 8000zł

    0
  • #24 11 Sie 2014 13:33
    gigi222
    Poziom 9  

    Dodam jeszcze, że Citroen jest sprowadzony z Francji, przebieg 170 000 km.

    0
  • #25 11 Sie 2014 13:39
    my41s
    Poziom 32  

    gigi222 napisał:
    przebieg 170 000 km

    To akurat wiele nie znaczy.

    Najważniejsze jest przed zakupem bardzo dokładnie sprawdzić stan samochodu, na który się zdecydujesz.

    1
  • #26 11 Sie 2014 17:21
    chojinka
    Poziom 27  

    gigi222 napisał:
    Mam na oku Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM z 2002r. za 8000 zł. Co o tym aucie myślicie?

    świetne auto. sprawdź tylną belkę. okolice komputera czy nie są zalane lub czy nie były wycieki z przedniej szyby. elektrykę sprawdź całą, klimę. rdza pod kołem zapasowym, opony czy nie są pościnane. centralny zamek czy działa na wszystkie drzwi, czujnik temperatury zewnętrznej czy działa. jeżeli silnik ma wycieki a nie pocenie to nie bierz. jak jest zachlapany spod korka wlewu to może być, bo był przelany. szukaj rdzy! licznik cofnięty lekko o połowę! silnik jak bierze olej to nie bierz. turbina ma chodzić cicho, prawie nie słyszalnie. no i kule itd
    ogólnie fajne auto ale często trzeba je doprowadzić do stanu używalności...

    0
  • #27 13 Sie 2014 22:46
    gigi222
    Poziom 9  

    Panowie mam jeszcze jedno pytanko - mianowicie czy silnik 2.0 HDI Moc 90 KM / 66 kW posiada filtr cząstek stałych i jak jest w tych silnikach z pompami paliwa? Dotyczy to samochodu Citroën Xsara Picasso.

    0
  • #28 14 Sie 2014 05:47
    chojinka
    Poziom 27  

    filtra brak, dwumasy brak, pompa ok. przebiegi są nie realne więc pompa czy coś innego i tak siądzie. szukaj auta koniecznie z osłona silnika od spodu.

    0
  • #29 14 Sie 2014 10:08
    wedsew
    Poziom 15  

    nioop napisał:
    tzok napisał:
    1000godzilla1000 napisał:
    Z tego co słyszałem to 1.9TDI, oszczędny, wytrzymały i każdy Kazio w stodole go naprawi.
    To było dawno i nieprawda...


    Ja nie mogę się z tym zgodzić.. Każda wersja 1.9TDi jest naprawdę bardzo wytrzymała, bardzo prosta i tania w utrzymaniu.. Może jedynie unikać wersji z pompowtryskiwaczami, bo bywają czasem kapryśne.. A tak cała reszta dojeżdza bez żadnego "ale" do miliona na byle jakim paliwie i nie wykazuje na koniec życia ;p


    Tak, szczególnie 1.9 TDI BXE/BLS.

    Ach te stereotypy - nigdy nie zrozumiem tych typowo polskich zachwytów nad tym bardzo kiepskim w gruncie rzeczy silnikiem. Nikt w Europie nie zachwyca się tą konstrukcją, tylko w Polsce jest ona stawiana na piedestale.
    Właściwie każdy silnik konkurencji jest od 1.9 TDI lepszy pod każdym względem.

    0
  • #30 14 Sie 2014 16:49
    tzok
    Moderator Samochody

    nioop napisał:
    Ja nie mogę się z tym zgodzić.. Każda wersja 1.9TDi jest naprawdę bardzo wytrzymała, bardzo prosta i tania w utrzymaniu.. Może jedynie unikać wersji z pompowtryskiwaczami, bo bywają czasem kapryśne.. A tak cała reszta dojeżdza bez żadnego "ale" do miliona na byle jakim paliwie i nie wykazuje na koniec życia ;p
    Nie ma już 1.9 TDI nie na pompowtryskach, te na pompach już raczej powinny trafić na szroty niż na rynek. Są ostatnie niedobitki PD, a cała reszta to CR.

    0