Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw Golf 4 - Wymiana płynu hamulcowego w układzie z ABS .

11 Sie 2014 00:06 28155 38
  • #31
    domex32
    Moderator Samochody
    Najbezpieczniejsza metoda wymiany płynu to ciśnieniowa metoda lub metoda z "półskokiem" pedału hamulca, nigdy do deski bo potem się zmienia pompy hamulcowe, z kolei metoda podciśnieniowa powoduje niekiedy nieumyślne zapowietrzanie układu.

    Jeśli chodzi o układy z ESP najlepiej zaczynać od przedniego lewego koła i przez nie wypompować stary płyn ze zbiorniczka, z racji tego iż przód ma większe średnice przelotu przez pompę...

    Poza tym, kolejność przepompowywania płynu przez dane koło, nie ma tutaj znaczenia, to nie są te układy hamulcowe z regulacją siły hamowania, które potrzebowały ciśnienie wstępne, aby nie zapowietrzać tylnej osi.
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    markslew
    Poziom 27  
    mn997 napisał:
    tak piszą fachowcy w instrukcjach serwisowych


    mn997 napisał:
    samochód ma być podniesiony i koła nie mogą dotykać gleby


    Bzdura, kolejna bujda ludowa :P na kanale też możesz bądź najazdach.

    Rób: pompuj, wduś, trzymaj, popuść odpowietrznik, zakręć, puść pedał, i znów pompuj aż nie poleci płyn z powietrzem - do skutku.
  • Sklep HeluKabel
  • #33
    kaputo
    Poziom 21  
    Ktoś tu podał metodą podciśnieniową. Kiedyś chciałem wypróbować. Po założeniu rurki na odpowietrznik i poluzowaniu go, jedyne co było wyciągane to powietrze poprzez poluzowany gwint które potem od razu wpadało do rurki. W jaki sposób wciągać płyn z układu jeżeli mamy "nieszczelność" na odpowietrzniku?
    Albo czegoś nie rozumiem w tej metodzie albo metoda do bani.

    Moje spostrzeżenia: najbrudniejszy płyn, a właściwie mętny jakby dolać do płynu mleka, zawsze wychodzi mi z wysprzęglika. Dlatego od jakiegoś czasu wysprzęglik przepłukuję co roku a hamulce co dwa.
  • #34
    manta
    Poziom 39  
    Bo nie wymieniłeś odpowietrznika, lub nie udrożniłeś. To że ma kapturek, nie oznacza że nie koroduje wew. Metoda podciśnieniowa ma pewną zaletę, pozwala wykryć niedrożności przewodów.
  • #35
    kaputo
    Poziom 21  
    Był drożny bo wciągał powietrze. Zresztą był później wyjęty i nie był zapchany. Po wkręceniu odpowietrznika jego kolec zatyka wylot płynu w szczękach. Jak go popuszczę to odtyka się odpływ z przewodów a odpowietrznik jest troszkę luźny na gwincie. Tak jakbyś skręcił rurę z wody bez pakuł. Jeżeli ciągnę przez odpowietrznik, to więcej ciągnie powietrza z boków aniżeli płynu z przewodów. Trzeba by było uszczelnić ten gwint, a o czymś takim nie słyszałem.
  • #36
    romanpiesc2
    Poziom 8  
    manta napisał:
    Bo nie wymieniłeś odpowietrznika, lub nie udrożniłeś. To że ma kapturek, nie oznacza że nie koroduje wew. Metoda podciśnieniowa ma pewną zaletę, pozwala wykryć niedrożności przewodów.

    Jak jest nieszczelność to jest mokro w tym miejscu, bo ciśnienie wypycha płyn na zewnątrz 
  • #37
    kaputo
    Poziom 21  
    Cytat:
    Jak jest nieszczelność to jest mokro w tym miejscu, bo ciśnienie wypycha płyn na zewnątrz


    "nieszczelność" jest po odkręceniu odpowietrznika. Jak dokręcimy odpowietrznik, to jego czubek zamyka wypływ płynu z zacisku.
    Mówimy o metodzie podciśnieniowej, kiedy płyn powinien być wciągnięty przez odpowietrznik. Ale jedyne co wciąga to powietrze wokół gwintu odpowietrznika.

    Serwisy stosują metodę ciśnieniową, jest fabryczny zestaw do tego, a amatorzy pompują pedałem.

    No właśnie, czy ktokolwiek może potwierdzić, że zastosował z powodzeniem metodę podciśnieniową, czy to tylko mit.
  • #38
    domex32
    Moderator Samochody
    domex32 napisał:
    z kolei metoda podciśnieniowa powoduje niekiedy nieumyślne zapowietrzanie układu.
  • #39
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto